Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i non-vanos ongelmaa. Puolavika => Korjattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -komprex-
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 99
    • Asikkala / Lahti

    E36 325i non-vanos ongelmaa. Puolavika => Korjattu

    Kerrotaans nyt kokotarina:

    Tuossa jokin aika sitten lähdin taas autolla liikenteeseen ensimmäisten pakkasten saattelemana pitkästä aikaa, ja auto tuntu jotenkin laiskalta, ja kävi huonosti, paikalta liikkeelle lähdöt ei onnistunut mitenkään ja koko laitos täristi ajossa, elikkä kone kävi vajaalla. Vaihdoin uudet tulpat siinä toivossa että siellä olisi vain kipinän puute, (kun entisen omistajan mukaan tulpat olisi viimeeksi vaihdettu vuosi sitten) ja koekäytin ja ajoin pienen lenkin niin tärinä lakkasi hetkeksi ja kone kävi kuudella hetken aikaa, jonka jälkeen tärinä ja puutuneisuus palasi, mutta ei yhtä voimakkaana kuin aiemmin, ajattelin että siellä on jokin tukos jossain ja ajelin jonkin verran matka-ajoa. Luonnollisesti tämä ei auttanut mitään. Joissain kiihdytyksissä kone kyllä kävi koko rivistöllä, joten tämä antoi uutta toivoa, että jos siellä ei kumminkaan mikään suurempi vika olisi. Eilen jatkoin taas parin päivän jälkeen koneen tutkimista ja selvisi että 4.sylinteri oli pois pelistä. Otin tulpan irti ja tarkistin että joko siinä olisi öljyä, mikä viittaisi että venttiilikopan tiiviste olisi tullut matkansa päähän, öljyähän siinä oli, mutta niin vähä määrä että tulppa oli vain lähinnä kostunut. (ei siis uinut siinä) Tarkistin samalla vielä 3. sylinterin tulpan ja se oli täysin samalla tavalla kostunut, mutta 3. sylinteri kävi moitteettomasti. Tässä samalla vaihdoin 3 ja 4 puolan paikat, jos vaikka olisi puolassa vikaa, ja laitoin käyntiin. Taas kävi 6. ihan moitteettomasti. Tällä kertaa ei kerennyt pahemmin testaamaan kun piti lähteä emäntää heittämään kaupunkiin 25km päähän. Alussa taas toimi ihan hyvin, mutta reippaammissa kiihdytyksissä taas kävi vajaalla ja täristi, mutta tasa-kaasulla kävi kyllä omasta mielestä kuudella. Tyhjäkäynti alkoi tuntumaan ontuvalta ja putosi jonnekin 700rpm paikkeille, joten auto parkkipaikalle ja taas nykimään tulpanjohtoja irti. Silti kone kävi taas 6.lla. Ainekin jokaisin tulpanjohdon irroituksella oli täysin sama vaikutus. Seuraava havainto oli, että kun kaasua painaa yli n. 1/3 kaasupolkimen matkasta ni alkaa tärinä ja pudottaa 5.lle, Joissain tapauksissa käy kyllä kuudella silloinkin, mutta reippaammissa kiihdytyksissä jos kaasua ns. kutitteli niin silloin taas EI pudottanut 5.lle vaan kävi kokoajan 6.lla ja eron kyllä huomasi. Matalilla kierroksilla pätki jonkin verran ja aina välillä tuli semmoisia ns. teho-piikkejä, samoin kiihdytyksissä jos painoi kaasua suoraan. Voiko kyseessä olla lambda-vika?

    Eli pähkinän kuoressa: Välillä auto käy 5.llä, Välillä taas 6.lla.

    Ja auto oli siis E36 325i ei-vanos M50B25 ja vuosimalli -91

    Taas vähän sekavaa tekstiä, mutta jos joku viitsisi lukea alusta loppuun ja jotain ratkaisua olisi ongelmaa, niin olisi aika helkkarin kiva varsinkin nyt kun taas alkaa tämä paska-joulu-rumba jolloin pitää ajella ympäri suomea että voi käydä joka saatanan sukulaisen luona kahvilla, ihan vaan sen takia ku on vittu joulu.
    Last edited by -komprex-; 14-12-2009, 18:13. Reason: Unohtu tarkka auton maininta.
    I. BMW E30 320i
    II. Lada 2107 1700i
    III.BMW E36 325i
    IV. BMW E34 524TD
    -Deus Ex Machina-
  • eldrin
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 521
    • Espoo

    #2
    Jos on alkuperänen bensapumppu niin voi hyvinki tuon ikäsessä olla jo tulossa tiensä päähän. Toisaalta syöttöhäiriö voi johtua suuttimistakin, tai niiden ohjauksesta. Puolavikakaan ei olis mahottoman harvinainen, mutta vaikea sitä on lähteä arvaamalla korjaamaan. Vikakoodien lukuun ja sen jäläkeen bensanpaineiden mittaus. Tai samahan sen on missä järjestyksessä nuo tekee, saattaa niitä yllätyksiä tulla kummastakin.
    e60 530iA -04 Olivine Grün
    e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
    e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
    e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
    e34 540iA -94 Arktissilber
    ///ex

    Comment

    • NiKo-79
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 220
      • Oulu

      #3
      Jos siellä puola juonittelee niin kannattaa selvittää vika suht pian.. itellä viallisen puolan takia palanu kaks moottorin ohjain boxia uus boxi 960e, käytettynä toki paljon halvemmallaki..
      325xi e90
      Ex. 320d e46
      Ex. 325i e36

      Comment

      • -komprex-
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 99
        • Asikkala / Lahti

        #4
        Mitenkäs tuota helpoiten selvittelis, onko puolassa vikaa? Kyllä, olen täysin käsi näissä asioissa, enkai muuten tänne kirjottelisi ja kyselisi neuvoja?
        I. BMW E30 320i
        II. Lada 2107 1700i
        III.BMW E36 325i
        IV. BMW E34 524TD
        -Deus Ex Machina-

        Comment

        • hanska
          Newbiemmer
          • Aug 2008
          • 19
          • Kouvola

          #5
          Esimerkiksi hankit yhden ehjän puolan ja kokeilet sitä vuorotellen jokaisen puolan tilalle, jos käynti paranee jonkun puolan kohdalla niin sitten puola vaihtoon.

          Comment

          • eldrin
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 521
            • Espoo

            #6
            Originally posted by -komprex- View Post
            Mitenkäs tuota helpoiten selvittelis, onko puolassa vikaa? Kyllä, olen täysin käsi näissä asioissa, enkai muuten tänne kirjottelisi ja kyselisi neuvoja?
            Vikakoodien luku saattais auttaa kans.. :think
            e60 530iA -04 Olivine Grün
            e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
            e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
            e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
            e34 540iA -94 Arktissilber
            ///ex

            Comment

            • -komprex-
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 99
              • Asikkala / Lahti

              #7
              Nii se vielä unohtu, että Motin varotusvalo ei ole palanut tämän vajaakäynnin aikana kertaakaan. Lienekkö sillä mitään väliä, mutta mainitsimpa nyt kuitenkin.
              I. BMW E30 320i
              II. Lada 2107 1700i
              III.BMW E36 325i
              IV. BMW E34 524TD
              -Deus Ex Machina-

              Comment

              • -komprex-
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 99
                • Asikkala / Lahti

                #8
                Nonnii päivitystä: Äsken kävin taas tutkiskelemassa, ja irroittelin tulpanjohtoja. Seuraus: nyt 3.sylinteri pois pelistä, kun vaihdoin siihen sen puolan joka oli ennen pimeenä olevassa 4. sylinterissä. Eli huomenna puolakaupoille. Mitähän tuommoinen mötikkä maksaa, ja onko kellään kokemusta Motonetin puolista? Kun ei köyhällä työttömällä/laman uhrilla ole varaa kalliiseen, mutta ei taas halpaakaan, kun ei nuo halvat osat kestä mitään kuitenkaan.
                I. BMW E30 320i
                II. Lada 2107 1700i
                III.BMW E36 325i
                IV. BMW E34 524TD
                -Deus Ex Machina-

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Vaihda se venakopan tiiviste ennen kuin niitä puolia menee lisää.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • -komprex-
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 99
                    • Asikkala / Lahti

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Vaihda se venakopan tiiviste ennen kuin niitä puolia menee lisää.
                    Kiitti tiedosta Vaihdan sen samalla kun vaihdan nuo öljyt, sekin asia jäänyt, miten voi ihminen olla niin saamaton ?
                    I. BMW E30 320i
                    II. Lada 2107 1700i
                    III.BMW E36 325i
                    IV. BMW E34 524TD
                    -Deus Ex Machina-

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16371
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by -komprex- View Post
                      Kiitti tiedosta Vaihdan sen samalla kun vaihdan nuo öljyt, sekin asia jäänyt, miten voi ihminen olla niin saamaton ?
                      Minkäs näköisellä e36:lla ajelet ? Tietäis kylältä mahd. bongata.

                      Comment

                      • -komprex-
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 99
                        • Asikkala / Lahti

                        #12
                        Musta 4.ovinen. Weitec-tarrat takasivuikkunoissa ja Lexus-takalamput (jotka tosin lähtevät vaihtoon pikimmiten, kun vain löytyy "paremmat")
                        I. BMW E30 320i
                        II. Lada 2107 1700i
                        III.BMW E36 325i
                        IV. BMW E34 524TD
                        -Deus Ex Machina-

                        Comment

                        • -komprex-
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 99
                          • Asikkala / Lahti

                          #13
                          Nonni, vika korjattu. Viallinen puolahan se siellä oli. Uusi puola motonetistä 49,95€ ja taas toimii ja kukkuu kuin....uutena??
                          I. BMW E30 320i
                          II. Lada 2107 1700i
                          III.BMW E36 325i
                          IV. BMW E34 524TD
                          -Deus Ex Machina-

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16371
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by -komprex- View Post
                            Musta 4.ovinen. Weitec-tarrat takasivuikkunoissa ja Lexus-takalamput (jotka tosin lähtevät vaihtoon pikimmiten, kun vain löytyy "paremmat")
                            Eipä muista tuolaista, onko kauan ollut kylällä ?

                            Kohta joku mode valittaa ot:stä

                            Comment

                            • -komprex-
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 99
                              • Asikkala / Lahti

                              #15
                              Niin joo, ja kiitokset kaikille vikaehdotuksista. Tälläkin kertaa foorumin ihmiset auttoivat kädetöntä ja aivotonta kun vian paikantaminen ei ottanut tulosta

                              Tällä kylällä on tullut pyörittyä n. 2.vuotta, ja tämän auton olen omistanut maaliskuusta lähtien. Ennen tätä oli sähkönsininen E30 coupe, jos sen olisit sitten nähnyt? Taisi toinenkin aika samannäköinen pyöriä täällä kun olin saanut auton myytyä.
                              I. BMW E30 320i
                              II. Lada 2107 1700i
                              III.BMW E36 325i
                              IV. BMW E34 524TD
                              -Deus Ex Machina-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎