Oon täsä nyt koittanut pähkäillä mitkä yläpäät laittaisin autooni. Valittavana olis tätä perinteistä D2 tyyppistä kovaa yläpäätä, sitten oleis vähän modernimpaa versioo samasta asiasta, ralli-tyyppistä yläpäätä, epäkeskeistä M3 yläpäätä jne...
Mikä noista olis paras mun alustaratkaisuun, joka tulee koostumaan keltaisista koneista ja luultavasti H&R 30/15mm madalusjousista ja alusta jokainen pusla vaihtuu uretaaniseen. Koitan saada perinteisillä tolpilla niin hyvän ajettavan, kuin se vaan on mahdollista uhraamatta kaikkea mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Autolla kuitenkin ajetaan (ainakin vielä) päivittäin duuniin, kauppaan ja ties minne.
Tässä on nyt kuvat malleista. Bavarian autosportin malli on vähän tommonen amerikkalaistyyppinen rimpula. Varsinkin kun yli 300usd hinnan ottaa huomioon, se ei oikeastaan kiinnosta. SPC/eibach on ehkä paras noista, tai ainakin luulisin niin. Hinta on vhän korkeahko, muttei mitenkään mahdoton. Coilimalli vaatis varmaan jotain modausta että toimis suoraan. Sitten tuo "rallimalli". Siinä olis SKF:n pronssilaakerit (vaihdettavat) ja rakenne näyttää aika tömäkältä. Mietityttää vain se, ettei korin ja tolpan välissä ole mitään vaimennusta... Tuleekohan kamala ajaa... Muuten tuo kiinnostaisi kyllä eniten.
Bavarian autosport
SPC/Eibach
Perus coilover-malli
Rallimalli
Mikä noista olis paras mun alustaratkaisuun, joka tulee koostumaan keltaisista koneista ja luultavasti H&R 30/15mm madalusjousista ja alusta jokainen pusla vaihtuu uretaaniseen. Koitan saada perinteisillä tolpilla niin hyvän ajettavan, kuin se vaan on mahdollista uhraamatta kaikkea mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Autolla kuitenkin ajetaan (ainakin vielä) päivittäin duuniin, kauppaan ja ties minne.
Tässä on nyt kuvat malleista. Bavarian autosportin malli on vähän tommonen amerikkalaistyyppinen rimpula. Varsinkin kun yli 300usd hinnan ottaa huomioon, se ei oikeastaan kiinnosta. SPC/eibach on ehkä paras noista, tai ainakin luulisin niin. Hinta on vhän korkeahko, muttei mitenkään mahdoton. Coilimalli vaatis varmaan jotain modausta että toimis suoraan. Sitten tuo "rallimalli". Siinä olis SKF:n pronssilaakerit (vaihdettavat) ja rakenne näyttää aika tömäkältä. Mietityttää vain se, ettei korin ja tolpan välissä ole mitään vaimennusta... Tuleekohan kamala ajaa... Muuten tuo kiinnostaisi kyllä eniten.
Bavarian autosport
SPC/Eibach
Perus coilover-malli
Rallimalli
Comment