Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 venttiilikoppa/huohotin problema!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaQu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 58
    • Hamina

    E36 320 venttiilikoppa/huohotin problema!

    Anteeksi maalaisuuteni, muutan kohta kaupunkiin

    Ongelmana on siis huohottimen tukkeutuminen ja osien hajoaminen.
    Huohotin meni siis tukkeeseen (jäähän) ja 1kpl tiivisteitä antoi periksi.

    Tänään sitten vaihtelin kyseisen tiivisteen ja samalla venttiilikopan tiivisteen. Nyt kuitenkin kävi näin, että venttiilikopassa on se irroitettava liitin kopan etuosassa, onnistuin pakkasella hajottamaan kyseisen liittimen!



    Tuolta selviää se liitin.

    Nyt kuitenkin haluaisin vähän infoa että mihin ne 2 kpl letkuja menee ja kuinka elintärkeitä letkuja ne sitten loppupeleissä on? Voiko autolla ajaa jos se liitin on paskana vaiko lenteleekö öljyt ympäri konehuonetta (annan ääneni jälkimmäiselle vaihtoehdolle).

    Meinaan vaan että olisi kovinkin mukavaa liikkua autolla näin joulun pyhinä, mutta jos tuohon ei ole "väliaikaisratkaisua" niin kaipa se on mentävä taksilla kun ei tunnu marmoritiskikään auki olevan ja luultavasti menee osa vielä tilaukseen?!

    Joulun jatkoja vaan kaikille
    F11 520D -11
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Ohut letku nro.5 menee osaan nro.9 ja tuo paksumpi imm-kaasuläppä-haitariputkeen.
    Aika iso imuvuoto ainakin jos nuo putket vapaana ajelee.
    Last edited by JJT; 25-12-2009, 21:36.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 820

      #3
      .......................................
      Last edited by Juice; 17-03-2012, 16:18.

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #4
        Voi toki tehdä edellämainitulla tavalla, että saa pakolliset ajot hoidettua. Vaarana vaan, jos maata kohti vedetty letku on kovin pienellä sisähalkaisialla, se jäätyy helposti sieltä lähellä maata olevasta päästä ilmavirran vaikutuksesta. Tosin ei sieltä kovin pitäisi öljyä lennellä, jos moottori on kunnossa
        Tulppaa vaan ne imusarjaan menevät letkut esim sopivalla pultilla, ei mutterilla niinkuin edellä neuvottiin

        Juuri vaihdoin emännän 325 coupeen nuo huohotinletkut. Se ohuempi varsinkin oli ihan sulanut sellaiseksi taikinaksi. Että ne kannattaa samalla uusia molemmat.
        Hiukan ahdasta vaan tuolla imusarjan alla, ainakin mun käsilleni.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • JaQu
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 58
          • Hamina

          #5
          Ookkei

          Taidan maanantaina kysellä tiskiltä muutakin kun vain tuon liittimen...jospa vaikka kokonaan uudet huohottimen letkut niin ei tarttis ruveta rassilla tökkimään! Eipä ainakaan RealOEM:n mukaan kovin suolaisia ole letkujen hinnat.

          Kiiitoksia vastauksista!
          Katsotaan nyt että tarviiko ruveta patentoimaan vai riipasenko tänään niin kovan kännin ettei huomennakaan tartte tehdä mitään :think Koska siinä tapauksessa siiryis kaikki maanantaille ja osien haku/tilausreissullekin on jo kyyti hommattu!
          F11 520D -11

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #6
            olihan tästä puhetta
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • JaQu
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 58
              • Hamina

              #7
              Originally posted by seidltuning View Post
              olihan tästä puhetta
              Oli oli

              Nähdään(kö) maanantaina!? Meni se viimosin juttutuokio hitusen ohi kun oli kiirettä joka paikkaan

              Niin ja kyllä, tulpat ui öljyssä niinkuin kyselit ja veikkasit, venakopan tiiviste oli kanssa ihan loppu (lähti sentin paloissa ja mureni käsiin). Sä kun nyt tiedät mistä on puhe niin voisit varmaan kattella osia valmiiks jos oot paikalla? Soitan varmaan kyllä ensin...
              F11 520D -11

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Originally posted by JaQu View Post
                Oli oli

                Nähdään(kö) maanantaina!? Meni se viimosin juttutuokio hitusen ohi kun oli kiirettä joka paikkaan

                Niin ja kyllä, tulpat ui öljyssä niinkuin kyselit ja veikkasit, venakopan tiiviste oli kanssa ihan loppu (lähti sentin paloissa ja mureni käsiin). Sä kun nyt tiedät mistä on puhe niin voisit varmaan kattella osia valmiiks jos oot paikalla? Soitan varmaan kyllä ensin...
                Kun venakopan tiivisteet vaihdat niin älä unohda tilata niitä kumisia prikkoja pulttien alle, muuten uudesta tiivisteestä ei oo pitkää iloa.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • JaQu
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 58
                  • Hamina

                  #9
                  Originally posted by JJT View Post
                  Kun venakopan tiivisteet vaihdat niin älä unohda tilata niitä kumisia prikkoja pulttien alle, muuten uudesta tiivisteestä ei oo pitkää iloa.
                  Suurella todennäköisyydellä tulee tämän auton kanssa olemaan sama homma kuin melkein joka kerta ennenkin, eli kun saan auton kuntoon niin rupee jo joku uusi pommi kiehtomaan ja vaihdan nykyisen siihen...Niin että jos nyt kesään asti edes kestäis täysin vuotamatta :think

                  Tosin eipä se aikaisempikaan tiiviste varsinaisesti vuotanut, ennemminkin "tihkui" silloin tällöin..
                  F11 520D -11

                  Comment

                  • GeeTee
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 374
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Onkos tolle venakopalle minkälaiset momentit noille pulteille vai onko niin tarkaa? Saakohan motonetistä noita kumiprikkoja ja mikä niiden oikea nimike on?
                    e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #11
                      Motonetistä ei saa niitä prikkoja, ite aina marmorilta hakenut. Pulteille ei taida momenttia olla, ne vaan kierretään kiinni, metalli metallia vasten ja ne kumiprikat sitten puristavat sen kopan oikeaan kireyteen ja juuri siksi on tärkeää vaihtaa ne kumiprikat samalla kun sen tiivisteenkin.

                      ...osan nimi on kumitiiviste ja nro. 11 12 1 437 395
                      Last edited by Jürgen_; 28-12-2009, 19:52.
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎