Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 luistonesto ei toimi. Vaijerin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne635
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 774

    e36 luistonesto ei toimi. Vaijerin vaihto?

    Auto on e36 318i 1997, ja autossa ilmeni seuraavanlainen vika: Luistoneston valo syttyi palamaan vakituisesti ja luistonesto ei toimi. Onkohan mahdollisesti vika vaijerissa, vai moottorissa? Kuinka e36 bemariin vaihdetaan ASC vaijeri? ABS yms. toimii normaalisti.
    BMW 635 CSi & ex BMW 850i
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    ASC:n vaijerihan näkyy siellä konehuoneessa, koita vetää sitä vaijeria niin tiedät onko se poikki tai irti.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • bmwbil
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 230
      • Varsinais-Suomi

      #3
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      ASC:n vaijerihan näkyy siellä konehuoneessa, koita vetää sitä vaijeria niin tiedät onko se poikki tai irti.
      Itselleni tuli tuo samainen vika E39:een muutama päivä sitten. En ole konepeltiä avannut näillä pakkasilla, pitää ajaa johonkin parkkihalliin. Mitä muita syitä threadin aloittajan mainitsemaan vikaan voisi olla :think? Miten normaalia kovempi pakkanen, voiko se aiheuttaa tuon?
      Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

      Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

      Now: Lamborghini Gallardo 2006
      Bmw E39 520 i M5 look (98)

      Comment

      • Nifa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 292
        • Kymenlaakso™

        #4
        Originally posted by Jürgen_ View Post
        ASC:n vaijerihan näkyy siellä konehuoneessa, koita vetää sitä vaijeria niin tiedät onko se poikki tai irti.
        Lähtee siis erilliseltä mötikältä ja tulee kiinni kaasuläppään. Aika pomminvarmaa tekniikkaa tuon pitäisi olla, varsinkin jos ABSit toimii normaalisti?
        "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Originally posted by Nifa View Post
          Lähtee siis erilliseltä mötikältä ja tulee kiinni kaasuläppään. Aika pomminvarmaa tekniikkaa tuon pitäisi olla, varsinkin jos ABSit toimii normaalisti?
          Ei tuolla ole mitään tekoa ABSien toimimisen kannalta, ASC ei käytä jarruja sen luiston estämiseen vaan vetää kaasuläppää kiinni. Ainakaan 6-koneessa. Fanssista katsoessani näytti ettei 4-koneessa olisi lainkaan ASC:tä vaan ASC+T
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #6
            Nimitykset on harhaanjohtavia, ASC+T nimityksestä on näissä vähänkään uudemmissa luovuttu.

            On vain DSC ja ASC (tämäkin on siis ASC+T, vaikka +T merkintää ei enää olekkaan, käyttää siis myös takajarruja...)

            Comment

            • dumppi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 4351
              • sotkamo

              #7
              katoppa onko se liitin kunnolla paikoillaan.. sillon se syttyy ja palaa siihen asti et laitat paikoilleen ja käynnistät auton uuestaa...
              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
              e36 325i coupé R.I.P
              e30 316 2d
              e36 318is coupé
              e36 323i 4d ac schnitzer replica


              Käyttis: e39 523i 4d
              Originally posted by rizzo
              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
              |Sotkamo Connection|

              Comment

              • janne635
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 774

                #8
                Originally posted by dumppi View Post
                katoppa onko se liitin kunnolla paikoillaan.. sillon se syttyy ja palaa siihen asti et laitat paikoilleen ja käynnistät auton uuestaa...
                Juuri noin kävi! Eli vika oli todella yksinkertainen, liitin irronnut hieman.
                BMW 635 CSi & ex BMW 850i

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  E39:ssä hyppäsi kerran vaijeri pois urasta osittain. Liikkui kun käänsi virrat päälle, mutta ei toiminut kun liikerata oli väärä.

                  Vaijerin vaihto on helppo, n.35sek homma.

                  Comment

                  • räpsä
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 62
                    • parkano

                    #10
                    Paljonkohan tollanen luistoneston vaijeri maksaa? Eilen ostetussa -96 523 bemarissa oli sellanen oikeen ohut lyhyt vaijeri poikki, joka menee kaasuläpälle ja luistoneston valo palaa, olettaen se on juuri tuo aiemmin mainittu luistoneston vaijeri.
                    Uusi bemaristi täällä huutelee tietämättömyyttään

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by räpsä View Post
                      Paljonkohan tollanen luistoneston vaijeri maksaa?
                      Alta kympin.

                      Comment

                      • e39 beme
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 84

                        #12
                        Itellä vähän samaa vaivaa,eli luistonesto valo palaa kokoajan.. ja mullekin tää uusi tuttavuus.. eli missä tää kaasuläppä ja vaijari sijaitsee konehuoneessa? kuvaa ks:systeemistä?

                        Osain vähän lähtä hamottaa vikaa.. tuntuu aika yleiseltä vialta,toi että luistonesto valo palaa:think nii peli 523 -97

                        Comment

                        • bmwbil
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 230
                          • Varsinais-Suomi

                          #13
                          Originally posted by e39 beme View Post
                          Itellä vähän samaa vaivaa,eli luistonesto valo palaa kokoajan.. ja mullekin tää uusi tuttavuus.. eli missä tää kaasuläppä ja vaijari sijaitsee konehuoneessa? kuvaa ks:systeemistä?

                          Osain vähän lähtä hamottaa vikaa.. tuntuu aika yleiseltä vialta,toi että luistonesto valo palaa:think nii peli 523 -97


                          Itselläni oli ongelmia luistoneston kanssa viime talvella. Toivottavasti tuosta on apua.

                          Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

                          Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

                          Now: Lamborghini Gallardo 2006
                          Bmw E39 520 i M5 look (98)

                          Comment

                          • BrockB1
                            Newbiemmer
                            • Mar 2011
                            • 9
                            • Kauhajoki

                            #14
                            Eli itsellä kans e36 asc sekä abs valo palaa. Käytetty vikakoodit luettavana ja vika löytyi vaijeri poikki sieltä ohjausmoottorilta, vaijerin poikkeamisen oli aiheuttanu tuon ohjausmoottorin muovistenrattaiden hampaiden hajoaminen ja sitä kautta vaijeri jumittunut ja poikennut. Ohjausmoottoria ei saa kun marmoritiskiltä ja maksaa mansikoita.

                            Eli jos jollain sattuis löytymään tuollainen moottori niin ostaisin ilomielin.

                            Ps. Löysin myös topicin e39 kyseisestä viasta ja siihen vissiin saanut jotain repair kittiä jostain, ymmärtääkseni ne muovirattaat?? Kellään tietoa tästä?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎