Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VESURI
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 35
    • finland

    e36 325i ongelma

    Morjens !

    Eli tänään aamulla auto pelasi moitteetta , mutta kaupoille lähdettäessäni puolenpäivän aikoihin tuli outo ilmiö. Autolla kun kiihdyttää esim. liikennevaloista niin auto katkoo/paukkuu putkeen noin 1500-3000rpm . myös moottoritiellä kiihdyttäessä 5 vaihteella noin 100km/h vauhdista tekee samaa , tai oikeastaan joka vaihteella jos kierrokset sopii tuohon 1500- 3000rpm.
    tyhjäkäynti käy samanlailla kuin ennenkin , välillä hieman katkoo putkeen.
    Muutaman kerran sain paukahtamaan jopa pakosarjassa:think
    - lambda anturi on tarvike joka vaihdettu 3kk sitten , irroitin sen johdon ja kävin koittamassa niin ei vaikutusta.
    - Tulpan kolot tarkastettu , hieman öljyä , mutta oli saman verta kun 3kk sitten vaihdoin tulpat .
    - tuo putkessa syttyminen vaikuttaisi laihaan seokseen , haitari putki tarkistettu , jarrukliineriä ei ollut jotenka imuvuotoja en pystynyt katsomaan.

    Mitä luulette mitä kannattas katsoa ? Olisiko vikakoodeista apua ?

    Kiitos Jo etukäteen !
  • Jonem
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 341
    • Salo

    #2
    Joku puolista entinen.. :think

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Irrota se haitariputki ja kato onko vuotoja, ainoa varma tapa ja saattaa viedä aikaa jopa kolme minuuttia.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • VESURI
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 35
        • finland

        #4
        haitari

        haitariputki on kyllä halvennut , mutta se on teipattu kuntoon ja ollut kauan ennen vian tuloa , mutta voishan sen tietysti uusia

        tossa vanhoja topicceja selailessani huomasin lähes samanlaisia oireita juurikin puolavikaisissa autoissa. Näkyykös vikakoodeissa mikä puola pimeä ?
        Noita puolia ei voi varmaan millään testata , muuta kun ostaa yks ja vaihtaa paikkaa kunnes vika loppuu jos loppuu ?

        Comment

        • GARFFi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 5533
          • Kankaanpää

          #5
          Originally posted by VESURI View Post
          haitariputki on kyllä halvennut , mutta se on teipattu kuntoon ja ollut kauan ennen vian tuloa , mutta voishan sen tietysti uusia

          tossa vanhoja topicceja selailessani huomasin lähes samanlaisia oireita juurikin puolavikaisissa autoissa. Näkyykös vikakoodeissa mikä puola pimeä ?
          Noita puolia ei voi varmaan millään testata , muuta kun ostaa yks ja vaihtaa paikkaa kunnes vika loppuu jos loppuu ?
          Hyvä kikka.
          MB E220 CDI -10
          Ex.VW T5.1 -11
          Ex. Ford Transit Custom -14
          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
          Ex. VW Golf+ -06
          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
          Ex. Honda CBR900RR -96
          Ex. E36 325i Coupé -94
          Ex. LADA 2105 1200S -89
          Ex. LADA 2107 1300S -87
          Ex. E36 320i -91

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Varmasti muualtakin rikki tai vuotaa jo teippauksesta = VAIHTOON. Hinta taitaa marmorilla olla alle 20e. Jos se on rikki, suurella todennäköisyydellä myös huohotin/tyhjäkäyntimoottorin letkuja on hapertunut rikki. Nekään ei paljoa marmorilla maksa.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • GARFFi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 5533
              • Kankaanpää

              #7
              20e oli marmorilla ku kävin hakemas.
              MB E220 CDI -10
              Ex.VW T5.1 -11
              Ex. Ford Transit Custom -14
              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
              Ex. VW Golf+ -06
              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
              Ex. Honda CBR900RR -96
              Ex. E36 325i Coupé -94
              Ex. LADA 2105 1200S -89
              Ex. LADA 2107 1300S -87
              Ex. E36 320i -91

              Comment

              • Bones
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 267
                • Lahti

                #8
                Niin ja kun tulpat ottaa irti niin hyvin paljon mahdollista että se rikkinäisessä puolassa ollut tulppa ei ole ihan saman näköinen kuin muut niin siitä on vaikka hyvä aloittaa.

                Comment

                • Flart
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 433
                  • Pilkanmaa

                  #9
                  ota ilmamassamittarin johto irti ja käy kokeilemassa, jos pelaa niin vika on siinä.
                  Nykyiset.
                  Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                  Entiset.
                  Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by Flart View Post
                    ota ilmamassamittarin johto irti ja käy kokeilemassa, jos pelaa niin vika on siinä.
                    Paitsi että toi kikka toimii myös jos on pahoja imuvuotoja eli ihan yks tyhjän kanssa ensimmäisenä kokeiluna.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Flart
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 433
                      • Pilkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Paitsi että toi kikka toimii myös jos on pahoja imuvuotoja eli ihan yks tyhjän kanssa ensimmäisenä kokeiluna.
                      Paitsi, että saa ainakin selville, onko vika imupuolella.
                      Nykyiset.
                      Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                      Entiset.
                      Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                      Comment

                      • VESURI
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 35
                        • finland

                        #12
                        kiitos

                        Kiitoksia kaikkille vastanneille ! illalla moottoria paremmin kuunnellessani , yks sylinteri ilman kipinää välillä. Jotenka eikun motonettiin ja uus puola.
                        Kuunteleman perusteella tuntu että sylinteri numero 4 pitäs mekkalaa.
                        Jotenka uus puola neloseen ja käy kun unelma , jopa paremmin kuin ennen
                        Tarkistin myös kaikki tulpan reiät ja muutamassa oli hieman öljyä joten täytynee tiiviste vaihtaa kun kerkiää !

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Ja sitten sen tiivisteen vaihdon yhteydessä ne kumirikat muttereiden alta uusiksi samalla, tässä ei kannata säästää ajatellen että jos ne vielä...
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎