Pitkään jo tuntunut, että auto lämpeää todella hitaasti eikä sisällekään tule kunnolla lämmintä pikkupakkasillakaan kuin vasta 15-20min ajelun jälkeen. Bensankulutus myös ollut melko korkea. Kävin äsken tekemässä vähän tarkempaa tutkimusta asiasta INPA apuna. Tyhjäkäynnillä kesti n. 15min, että lämmöt mittarin mukaan normaalin alarajassa, INPAn näyttämä +60C ja tähän jäi paikoilleen ehkä n. 5min ajaksi jonka jälkeen lähti taas pikkuhiljaa nousemaan mittarin mukaan aina normaaliin asti, mutta INPAn mukaan edelleen vain +73C! Kävin ajamassa n. 10km lenkin jonka jälkeen INPAn näyttämä +86C eli ei vieläkään sitä mihin termostaatilla pitäisi nousta (+92C). Ylävesiletku alkaa myös lämmitä heti alusta alkaen, onko normaalia (onko termostaatti tässä mallissa oikeasti alavesiletkussa?)? Miksi auto lämpeää näin huonosti, voiko olla mitään muuta syytä kuin termostaatti? Termostaatti vaihdettu n. 1,5 vuotta sitten. Viskokaan ei jumissa ja saa kädellä pysäytettyä eikä myöskään sähköflekti pyöri.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328i lämpeää hitaasti
Collapse
X
-
On kyllä niin hyvin koitettu ilmata ja vieläpä tuon ohjeen mukaan kuin mitä vain kotikonstein ja omalla osaamisella pystyy. Miten jos kansi vuotaisi vesitilaan ihan aavistuksen verran ja työntäisi näin jatkuvasti lisää ilmaa kiertoon niin voisiko selittää tuota? Olen tuota kansivikaa epäillyt/pelännyt jo pitkään, mutta en ole siitä päässyt varmuuteen. Öljyt on ok, nesteet on ok, lämmöt pysyy keskellä sitten kun sinne nousee (jos mittari nyt on edes ehjä), pariin kertaan mitattu pakokaasut paisarista eikä näkynyt merkkejä. Eli, jos kansi vuotaisikin niin vuoto on HYVIN pieni. :think
Comment
-
-
itse lähtisin kyllä siitä termarista liikenteeseen ku niitä on tullu vastaan et jumittaa auki vaikka ei ole vanhoja. Itselläni oli auton ostaessani termari jummannu auki ja kylmää oli kyyti talvella.
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
Originally posted by appelsiinipuutikku View PostSivukysymyksenä semmonen että onko kaikissa e36:ssa INPA ja miten siihen pääsee käsiksi (missä pistoke).
Ja kyllä e36:sta saa dataa ulos pistokkeesta. Pistoke on pyöreä ja sijaitsee konepellin alla, lähellä tulipeltiä....:thinkNyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Originally posted by Wiking View PostPistoke on pyöreä ja sijaitsee konepellin alla, lähellä tulipeltiä....:thinkBMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by antteri View PostKysymys vielä: tarviiko tyhjentää kaikki nesteet koneesta ennen termarin vaihtoa vai riittääkö että valuttaa pois sen mitä sieltä tulee kun termostaattikotelon irrottaa? Eli lähinnä sitä meinasin, että onko mahdollista saada ilmattua jos ei tyhjennä kaikkia?
Comment
-
-
Originally posted by antteri View PostKysymys vielä: tarviiko tyhjentää kaikki nesteet koneesta ennen termarin vaihtoa vai riittääkö että valuttaa pois sen mitä sieltä tulee kun termostaattikotelon irrottaa? Eli lähinnä sitä meinasin, että onko mahdollista saada ilmattua jos ei tyhjennä kaikkia?
Comment
-
-
Eilen töistä lähtiessä ajoin kokeeksi pikkulenkin maantiellä ja ei mennyt kuin 4½ minuuttia kun lämpömittarin neula sojotti ylös. Auto oli kyllä työpaikan parkkiksella roikassa koko päivän tosin lämmitys ei ollut jatkuvaa vaan pätkittäistä, ulkolämpötila -9C. Tänään sitten taajama-ajossa ei tuntunut lämpiävän taas millään. Voiko tuo termostaatti oireilla näin, että välillä lämpeää hyvin ja välillä taas ei kirveelläkään? Vai mikä tuon selittää, että maantieajossa lämpesi noin pian ja taajama-ajossa ei?
Comment
-
-
Originally posted by antteri View PostNiin ja jatkokysymys: autossa on defan säteilylämmitin niin muistelen, että se tulee suoraan tuohon lohkon jäähdytysnesteen tyhjennyspropun eteen niin oletteko onnistuneet tyhjentämään nesteet niin ettei lämmityselementtiä tarvitsisi irrottaa? Saiskohan sen niin, että kiertäisi proppua vain sen verran auki, että nesteet valuu pikkuhiljaa pois? En kyllä vaan muista, että mahtuuko sinne edes avain väliin..½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by antteri View PostEilen töistä lähtiessä ajoin kokeeksi pikkulenkin maantiellä ja ei mennyt kuin 4½ minuuttia kun lämpömittarin neula sojotti ylös. Auto oli kyllä työpaikan parkkiksella roikassa koko päivän tosin lämmitys ei ollut jatkuvaa vaan pätkittäistä, ulkolämpötila -9C. Tänään sitten taajama-ajossa ei tuntunut lämpiävän taas millään. Voiko tuo termostaatti oireilla näin, että välillä lämpeää hyvin ja välillä taas ei kirveelläkään? Vai mikä tuon selittää, että maantieajossa lämpesi noin pian ja taajama-ajossa ei?
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
Comment