jep! mut työ on..
jos halvin 325 on 1200€ ja sattumoisin automaatti.. halvin manuaali on noin 2500€.. sin on melkein tonnin ero ja swappailemalla ei tarvii kaikkee maksaa heti kerralla.. siinä pointti.... kyse nyt olikin et mitä täytyy ottaa huomioon!!
en nimittäin kysynyt mikä kannattaaa ja mikä ja paljonko maksaa!!!
kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..
jep! mut työ on..
jos halvin 325 on 1200€ ja sattumoisin automaatti.. halvin manuaali on noin 2500€.. sin on melkein tonnin ero ja swappailemalla ei tarvii kaikkee maksaa heti kerralla.. siinä pointti.... kyse nyt olikin et mitä täytyy ottaa huomioon!!
en nimittäin kysynyt mikä kannattaaa ja mikä ja paljonko maksaa!!!
eli ajattelet säästäväsi hankkimalla tomaatin ja muuttamalla sen manuaaliks?
ojjoj... tästä projektista joudut maksamaan oppirahat jos tuon toteutat. Nimittäin tonnin E36 325ia on varmaan viimeinen asia mikä kannattaa hankkia jos rahansäästö on mielessä. Varsinkin jos siihen joutuu muiden korjauksien lisäksi tekemään tuon swapin. Et varmasti säästä tuossa mitään verrattuna siihen että ostaisit kerrasta ehjän 325i:n kovalla askilla.
Siitä nyt vähän jutun tynkää tähän: http://www.btcf.fi/forum/showthread....aaliksi&page=2
Lähinnä tarviit: Laatikon, kytkimen+sinne tarvittavat hilut, polkimet ja ehkä kardaani ja perä eroaa manuaalista. Sähköissä voi olla myös jotain eroja. En jaksa nyt katsoa, mutta katso itse ihmeessä mikä eroaa. -->http://bmwfans.info/
jep! mut työ on..
jos halvin 325 on 1200€ ja sattumoisin automaatti.. halvin manuaali on noin 2500€.. sin on melkein tonnin ero ja swappailemalla ei tarvii kaikkee maksaa heti kerralla.. siinä pointti.... kyse nyt olikin et mitä täytyy ottaa huomioon!!
en nimittäin kysynyt mikä kannattaaa ja mikä ja paljonko maksaa!!!
Oikesti kannattaa ostaa se manuaali 325 varaosiksi josta siirtää kaikki tarvittavat osat siihen automaatti 325:een niin pääsee kohtuullisen helpolla ja halvalla, vielä helpommalla ja halvemmalla pääsee ostamalla vain sen manuaalin
...vai meinaako joku ettei ne manuaali-retrofit-diy osat paljoa maksa erikseen hankittuna :think
onkos kaikinpuolin kuin kinkkinen homma, ja mitä täytyy ottaa huomioon!??
:think
kokemuksia kellään? tms..
Ei tuommoiset ole homma eikä mikään, purkuautojakin on joka kulmalla joten osat löytyy varmaan muutamalla satasella. Laatikoita löytyy satasen-pari hintaan kunhan ei mene purkaamoilta hakemaan tai kalleimmalta myyjältä.
Samaa laatikkoa taitaa käyttää aika moni malli, myös E46 ja E39?
Vauhtipyörä & kytkinsysteemit saa jostain levinneestä koneesta ja kardaanikin taitaa olla myös 2-litraisissa sama, polkimet "kympillä" vaikka lahonneesta 316i mallista.
Sähköjen kanssa helpoimmillaan saattaa ola vain yksi lenkki kytkemään vaihde päällä käynistyksenesto pois eli P-info jatkuvaksi.
Kun keräilee osat kaikessa rauhassa ilman kiirettä niin varmaan homma onnistuu helposti ja halvalla.
Tai ostaa yhdestä purkuautosta kaiken kerralla jos sattuu saamaan oikeaan hintaan.
Kannattaa tosiaan ostaa toinen manuaali auto, vaihtaa siitä kaikki tarvittava automaattiin, vaihtaa automaatista yli jäävät kamat siihen entiseen manuaaliin ja myydä se eli uusi automaatti pois.
Eli ei mitään järkeä ellei nykyisessä automaatissa ole jotain aivan erityisen erikoista mitä vastaavaa ei voi manuaalina löytää tyyliin vaihdettu kasikone luvallisesti keulalle tms. Vaikka vaihdon tekisi miten hyvin tahansa tuollainen automaatti-manuaali konversio ei voi koskaan olla saman arvoinen kun aito ja alkuperäinen manuaali samassa kunnossa on. Vastaavia muunnoksia on tullut seurattua vierestä harvinaisempien autojen kohdalla mutta perusperiaate ei muutu miksikään oli kyseessä Porsche 928 GTS (joista n. 2/3 on tomaatilla mutta kaikki haluaa manuaalin), entinen taksi BMW Munchenista tai jotain siltä väliltä. Kova työ eikä rahallisesti hyödy muutoksesta oikeastaan mitenkään.
Mutta jos intoa riittää löytyy esim. omasta tallista ylimääräinen E36 328 manuaaliaski mistä saa todennäköisesti täysin toimivan pelin vaihtamalla yhden laakerin. Tietääkseni kyseessä on sama laatikko kun 3L M3:ssa.
Comment