Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 automaatti -> to -> manuaaliks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsk
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 279
    • eurajoki/pori

    E36 automaatti -> to -> manuaaliks

    onkos kaikinpuolin kuin kinkkinen homma, ja mitä täytyy ottaa huomioon!??
    :think

    kokemuksia kellään? tms..
    kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



    DSK c.c
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    Originally posted by dsk View Post
    onkos kaikinpuolin kuin kinkkinen homma, ja mitä täytyy ottaa huomioon!??
    :think

    kokemuksia kellään? tms..
    työn määrän, tarvittavat osat ym kustannukset huomioon ottaen voisi olla fiksumpaa ostaa manuaaliaskilla oleva auto kuin ruveta swappailemaan.
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • dsk
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 279
      • eurajoki/pori

      #3
      jep! mut työ on..
      jos halvin 325 on 1200€ ja sattumoisin automaatti.. halvin manuaali on noin 2500€.. sin on melkein tonnin ero ja swappailemalla ei tarvii kaikkee maksaa heti kerralla.. siinä pointti.... kyse nyt olikin et mitä täytyy ottaa huomioon!!

      en nimittäin kysynyt mikä kannattaaa ja mikä ja paljonko maksaa!!!
      kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



      DSK c.c

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        #4
        Originally posted by dsk View Post
        jep! mut työ on..
        jos halvin 325 on 1200€ ja sattumoisin automaatti.. halvin manuaali on noin 2500€.. sin on melkein tonnin ero ja swappailemalla ei tarvii kaikkee maksaa heti kerralla.. siinä pointti.... kyse nyt olikin et mitä täytyy ottaa huomioon!!

        en nimittäin kysynyt mikä kannattaaa ja mikä ja paljonko maksaa!!!
        eli ajattelet säästäväsi hankkimalla tomaatin ja muuttamalla sen manuaaliks?

        ojjoj... tästä projektista joudut maksamaan oppirahat jos tuon toteutat. Nimittäin tonnin E36 325ia on varmaan viimeinen asia mikä kannattaa hankkia jos rahansäästö on mielessä. Varsinkin jos siihen joutuu muiden korjauksien lisäksi tekemään tuon swapin. Et varmasti säästä tuossa mitään verrattuna siihen että ostaisit kerrasta ehjän 325i:n kovalla askilla.
        Last edited by BMW; 18-01-2010, 02:35.
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • JusZsE
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 134
          • Järvenpää

          #5
          Siitä nyt vähän jutun tynkää tähän: http://www.btcf.fi/forum/showthread....aaliksi&page=2
          Lähinnä tarviit: Laatikon, kytkimen+sinne tarvittavat hilut, polkimet ja ehkä kardaani ja perä eroaa manuaalista. Sähköissä voi olla myös jotain eroja. En jaksa nyt katsoa, mutta katso itse ihmeessä mikä eroaa. -->http://bmwfans.info/
          Sähkö on sinistä ja sattuu!

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16463
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by dsk View Post
            jep! mut työ on..
            jos halvin 325 on 1200€ ja sattumoisin automaatti.. halvin manuaali on noin 2500€.. sin on melkein tonnin ero ja swappailemalla ei tarvii kaikkee maksaa heti kerralla.. siinä pointti.... kyse nyt olikin et mitä täytyy ottaa huomioon!!

            en nimittäin kysynyt mikä kannattaaa ja mikä ja paljonko maksaa!!!
            Niinpä niin... :think

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Oikesti kannattaa ostaa se manuaali 325 varaosiksi josta siirtää kaikki tarvittavat osat siihen automaatti 325:een niin pääsee kohtuullisen helpolla ja halvalla, vielä helpommalla ja halvemmalla pääsee ostamalla vain sen manuaalin

              ...vai meinaako joku ettei ne manuaali-retrofit-diy osat paljoa maksa erikseen hankittuna :think
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • JD
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1194
                • Espoo

                #8
                Originally posted by dsk View Post
                onkos kaikinpuolin kuin kinkkinen homma, ja mitä täytyy ottaa huomioon!??
                :think
                kokemuksia kellään? tms..
                Ei tuommoiset ole homma eikä mikään, purkuautojakin on joka kulmalla joten osat löytyy varmaan muutamalla satasella. Laatikoita löytyy satasen-pari hintaan kunhan ei mene purkaamoilta hakemaan tai kalleimmalta myyjältä.
                Samaa laatikkoa taitaa käyttää aika moni malli, myös E46 ja E39?
                Vauhtipyörä & kytkinsysteemit saa jostain levinneestä koneesta ja kardaanikin taitaa olla myös 2-litraisissa sama, polkimet "kympillä" vaikka lahonneesta 316i mallista.

                Sähköjen kanssa helpoimmillaan saattaa ola vain yksi lenkki kytkemään vaihde päällä käynistyksenesto pois eli P-info jatkuvaksi.

                Kun keräilee osat kaikessa rauhassa ilman kiirettä niin varmaan homma onnistuu helposti ja halvalla.
                Tai ostaa yhdestä purkuautosta kaiken kerralla jos sattuu saamaan oikeaan hintaan.
                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                Comment

                • 928 GTS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1559
                  • Helsinki

                  #9
                  Kannattaa tosiaan ostaa toinen manuaali auto, vaihtaa siitä kaikki tarvittava automaattiin, vaihtaa automaatista yli jäävät kamat siihen entiseen manuaaliin ja myydä se eli uusi automaatti pois.

                  Eli ei mitään järkeä ellei nykyisessä automaatissa ole jotain aivan erityisen erikoista mitä vastaavaa ei voi manuaalina löytää tyyliin vaihdettu kasikone luvallisesti keulalle tms. Vaikka vaihdon tekisi miten hyvin tahansa tuollainen automaatti-manuaali konversio ei voi koskaan olla saman arvoinen kun aito ja alkuperäinen manuaali samassa kunnossa on. Vastaavia muunnoksia on tullut seurattua vierestä harvinaisempien autojen kohdalla mutta perusperiaate ei muutu miksikään oli kyseessä Porsche 928 GTS (joista n. 2/3 on tomaatilla mutta kaikki haluaa manuaalin), entinen taksi BMW Munchenista tai jotain siltä väliltä. Kova työ eikä rahallisesti hyödy muutoksesta oikeastaan mitenkään.

                  Mutta jos intoa riittää löytyy esim. omasta tallista ylimääräinen E36 328 manuaaliaski mistä saa todennäköisesti täysin toimivan pelin vaihtamalla yhden laakerin. Tietääkseni kyseessä on sama laatikko kun 3L M3:ssa.
                  -92 928 GTS
                  -98 550 Maranello

                  Comment

                  • Valtsi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 241
                    • Harjavalta

                    #10
                    Ja jos haluaa rakennella ni multa löytyis kaikki osat ja sattuupa olemaan vielä myynnissäkin

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by JusZsE View Post
                      ....Sähköissä voi olla myös jotain eroja. En jaksa nyt katsoa, mutta katso itse ihmeessä mikä eroaa. -->http://bmwfans.info/
                      mm-Sähköt ovat manualivehkeerrä aivan eri kuin automaatissa, eli koneen sähköt menee uusiksi.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Varmaan tuohon muunnokseen saa äkkiä menemään rahaa toista tonnia kun ei oikein vanhaa kytkintäkään tuonne kannata tunkea...

                        Comment

                        • zJark
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 740
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          mm-Sähköt ovat manualivehkeerrä aivan eri kuin automaatissa, eli koneen sähköt menee uusiksi.
                          Ei nyt sentään. Koneen johtosarja on sama.
                          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by zJark View Post
                            Ei nyt sentään. Koneen johtosarja on sama.
                            Ei ole....tai no, itse koneen johdot on toki samat mutta siihen on itegroitu myös laatikon johdot.

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Ei ole....tai no, itse koneen johdot on toki samat mutta siihen on itegroitu myös laatikon johdot.
                              Ja taitaapa se moottorin boksikin jutella "automaattikieltä", saakohan sen puhumaan "manuaalikieltä" vai pitääkö boksikin vaihtaa?
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎