Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 automaatti -> to -> manuaaliks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #16
    Höpöti höpöti..Johtosarjaa uusiksi jne..Joopah. Muutaman johdon yhdistämisellä elämääkin typerämpi E36:sen boksi kuvittelee auton olevan N-asennolla ja kone käy normaalisti..Manuaali askista sitte kytkee vain pakkivalon toimintaan.
    Työnä on melko suuri, vaatii vauhtipyörän, kytkimen kaikkineen, kytkinpolkimen+sylinterin jne., kardaanin (olikohan alkupätkä erilainen), sekä muistaakseni rättinivelen.
    Hipostella jos haluaa niin mulkkaa vähän johtosarjaa ja vaihtaa automaatin perän manuaalimallin peräksi.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #17
      Originally posted by Janzki View Post
      Höpöti höpöti..Johtosarjaa uusiksi jne..Joopah. Muutaman johdon yhdistämisellä elämääkin typerämpi E36:sen boksi kuvittelee auton olevan N-asennolla ja kone käy normaalisti..Manuaali askista sitte kytkee vain pakkivalon toimintaan.
      Työnä on melko suuri, vaatii vauhtipyörän, kytkimen kaikkineen, kytkinpolkimen+sylinterin jne., kardaanin (olikohan alkupätkä erilainen), sekä muistaakseni rättinivelen.
      Hipostella jos haluaa niin mulkkaa vähän johtosarjaa ja vaihtaa automaatin perän manuaalimallin peräksi.
      tuossahan se selvisikin kuinka sen boksin saa puhumaan "manuaalia", että lastu on vissiin samanlainen.

      Onkohan se kytkin/jarrupolkimen kiinnityspukki myös erilainen vai onko automaatissa se kytkinpolkimen akselitappi valmiina?
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Janzki View Post
        Höpöti höpöti..Johtosarjaa uusiksi jne..Joopah. Muutaman johdon yhdistämisellä elämääkin typerämpi E36:sen boksi kuvittelee auton olevan N-asennolla ja kone käy normaalisti..Manuaali askista sitte kytkee vain pakkivalon toimintaan.
        Työnä on melko suuri, vaatii vauhtipyörän, kytkimen kaikkineen, kytkinpolkimen+sylinterin jne., kardaanin (olikohan alkupätkä erilainen), sekä muistaakseni rättinivelen.
        Hipostella jos haluaa niin mulkkaa vähän johtosarjaa ja vaihtaa automaatin perän manuaalimallin peräksi.
        Epäilemättä automaatin johtosetin saa toimimaan manualissakin , mutta sitä tosiasiaa se ei muuta miksikään että johtosarjat ovat manualissa ja automaatissa eri. Tämäkin on kuitenkin hyvä tiedostaa ENNEN kuin ko.proggikseen lähtee.

        Comment

        • zJark
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 740
          • Ylöjärvi

          #19
          ETK tarjoo samalla osanumerolla molempiin 12511737287 (ENGINE WIRING HARNESS DME) .
          Sekä manu että auto...
          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #20
            dubla
            Last edited by Jürgen_; 19-01-2010, 19:30. Reason: tuplaviesti
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #21
              Originally posted by zJark View Post
              ETK tarjoo samalla osanumerolla molempiin 12511737287 (ENGINE WIRING HARNESS DME) .
              Sekä manu että auto...

              Fanssi sensiaan kertoo että: 12 51 1 703 298 Only with manual transmission :think

              12 51 1 737 287 numeroista osaa se ei tunnekaan.

              Yksi swappiin huomioitava asia on että siinä manuaalissa on kampiakselin päässä silmälaakeri kytkinakselia varten.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • zJark
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 740
                • Ylöjärvi

                #22
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Fanssi sensiaan kertoo että: 12 51 1 703 298 Only with manual transmission :think

                12 51 1 737 287 numeroista osaa se ei tunnekaan.

                Yksi swappiin huomioitava asia on että siinä manuaalissa on kampiakselin päässä silmälaakeri kytkinakselia varten.
                Ja reali tollasta tuosta numerosta...
                E36 325i Convertible, M50, Europe, AUTO (BJ61) : Engine wiring harness
                E36 325i Convertible, M50, Europe, RHD, AUTO (BJ62) : Engine wiring harness
                E36 325i Convertible, M50, Europe, MANUAL (BJ51) : Engine wiring harness
                E36 325i Convertible, M50, Europe, RHD, MANUAL (BJ52) : Engine wiring harness
                E36 325i Coupe, M50, Europe, AUTO (BF41) : Engine wiring harness
                E36 325i Coupe, M50, Europe, RHD, AUTO (BF42) : Engine wiring harness
                E36 325i Coupe, M50, Europe, MANUAL (BF31) : Engine wiring harness
                E36 325i Coupe, M50, Europe, RHD, MANUAL (BF32) : Engine wiring harness
                E36 325i Sedan, M50, Europe, AUTO (CB41) : Engine wiring harness
                E36 325i Sedan, M50, Europe, RHD, AUTO (CB42) : Engine wiring harness
                E36 325i Sedan, M50, Europe, MANUAL (CB31) : Engine wiring harness
                E36 325i Sedan, M50, Europe, RHD, MANUAL (CB32) : Engine wiring harness

                No mene ja tiedä... joka tapauksessa tehtävissä .
                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #23
                  Toki tehtävissä, kai niitä joku on tehnytkin ihan toimivaksi :think

                  http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...iring_harness/ kuitenkin tarjoaa muutamaa erilaista ja vielä eri vuosina...
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • JusZsE
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 134
                    • Järvenpää

                    #24
                    Siis eihän toi homma sähköjen puolelta ole ongelma. Itsellä e34 tekniikan vaihto, jossa luovuttaja auto 525(m50) automaatilla. Kyseisestä autosta tulee boxit, johtosarjat ja ym. hilppeet, vaihteistona on manuaali. Moottorinohjaus boxin voi koodauttaa manuaalille toimivaksi jollain asiantuntialla, jos hyppylanka systeemit ei kiinnosta tai vaihtaa sitten manuaalin boxin. Lähinnä jos kiskaset automaatin johtosarjan irti ja manuaali loota kiinni herjaa laatikkoviasta, kun ei ole "vastausta" laatikolta jolloin myös jonkinsortin varaohjelma menee käyttöön. Pitää toki muistaa että automaatilla on oma boxinsa, jonka kanssa moottorinohjaus boxi juttelee. Sitä ei sitten kannata ottaa pois kun kytkee hyppylankoja.
                    Sähkö on sinistä ja sattuu!

                    Comment

                    • paksu-pena
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 53
                      • finland

                      #25
                      tätä topicia lainatakseni niin passaako tuonne e36 325 automaattilootan tilalle e36 320 manuaali aski,kytkin yms?ois yks purku auto lähettyvillä josta sais kaiken taravittavan jos vaan sopivat.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎