Yritin etsiä josko jollain olisi ollut samanlainen ongelma vaan en löytänyt ( tuli kylläkin luettua hyvä juttu ilmaamisesta ;-) ) Eli bemu sylkee nestettä ilmaruuvin välistä ja tarkastettuani sen huomasin että kierreosa ( joka on muovinen ) oli halennut. Onko kukaan kokeillut muovihitsata sitä vai voiko pelkän vuovilaiden vaihtaa ( eli sen mustan osan joka on paisuntasäiliön ja syylärin välissä) vai meneekö koko syyläri uusiksi??? Kyseessä ilmastoitu malli ja VM 1993. Jos jollain tietoa Oulussa olevista muovihitsaamoista niin nekin kiinostais, saa myös tarjota kyseistä osaa... ;-)
E 36 325I syylärin korjaaminen(ilmaus ruuvin reikä halki)
Collapse
X
-
Mm'm, itellä samases vehkees vihreetä.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
Joo lueskelin paljonkin juttuja tuosta "onko värillä väliä" ja tulin tulokseen , että kokeilen nyt punaista!
Katsotaan miten äijän/Bemun käy! Sopii ainakin tuote selosteen mukaan alumiinikantisiin pirsseihin ja oma 1,8 T Passatti on ainakin hyvin toiminut kyseisellä litkulla 6 vuotta ( olikohan jossain mainospuheissa jopa että on ystävällisempi tiivisteille :think ) JA SIIS TYHJENSIN ENSIN KOKO JÄRJESTELMÄN NESTEISTÄ, jonka jälkeen pelkkää vettä sisään, auto lämpimäksi ja nesteet kiertoon, jonka jälkeen tyhjensin uudestaan koko järjestelmän ja sitten punaiset litkut sisään! Eli ei ole värit sekaisin
!! Seurataan tilannetta
Comment
-
tuonhan mukaan punaista ei sais sitten käyttää missään ja pitäis markkinoilta poistaa kokonaan.. on vain kumma kun joka topikissa menee väri väännöksi jos joku vähänkään mainitsee nesteistä.. Itsellä ny punaiset ilmoitan heti jos alkaa vuotamaan tai paisari räjähtää.. nesteillähän on vaihtovälisuositus 2-4 vuotta..Originally posted by Jürgen_ View PostOmasta kokemuksesta tiedän että se punanen liemi ainakin vuotaa helpommin ja huhuja myös kuullut että haurastuttaa joitakin muovilaatuja...E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
Punaista ei vaihdeta lainkaan ja esim. omassa pornstartterissa se liemi tihkuu joka helvetin saumasta joka sieltä jäähdytysjärjestelmästä löytyy. Se haurastuttamis asia on vaan huhua jonka todenperäisyydestä ei ole mitään varmaa. Voipahan se olla niinkin että kun poijjaat ovat laittaneet sitä punasta ja paisari/syylärinpääty on pamahtanut ihan vaan vanhuuttaan eikä sen nesteen värillä ole ollut asiaan mitään tekemistä. Eihän ne muovit ikuisesti kestä kuitenkaan.Originally posted by humala View Posttuonhan mukaan punaista ei sais sitten käyttää missään ja pitäis markkinoilta poistaa kokonaan.. on vain kumma kun joka topikissa menee väri väännöksi jos joku vähänkään mainitsee nesteistä.. Itsellä ny punaiset ilmoitan heti jos alkaa vuotamaan tai paisari räjähtää.. nesteillähän on vaihtovälisuositus 2-4 vuotta..Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Itselläni myös halkesi ilmaruuvin kanta ja pienten elvytys yritysten jälkeen tarkastelin lähemmin ja tuli huomattua että kaikki syylärin yläpään kovamuovi osat olivat vuosien varrella aikalailla hapristuneet ja esim. ylävesiletkun suukappale kun joulupiparia, vanha ansaitulle eläkkeelle ja uutta tilalle. Lopun alkua✓ F30 320iA Xdrive -17
× F20 116iA
×. F10 523iA
× e39 540iA
×. e39 528
× e36 325 coupe
× e36 316i
Comment
-
Joo näytti olevan haurastunut muovit, kun otin ylävesiletkun irti puolet syylärin putkesta jäi kiinni letkuun :think no jäi onneksi vielä sen verran jäljelle , että puukolla vähän stoppareita pois ja viilallla pyöristelyä niin pysyyOriginally posted by antti300 View PostItselläni myös halkesi ilmaruuvin kanta ja pienten elvytys yritysten jälkeen tarkastelin lähemmin ja tuli huomattua että kaikki syylärin yläpään kovamuovi osat olivat vuosien varrella aikalailla hapristuneet ja esim. ylävesiletkun suukappale kun joulupiparia, vanha ansaitulle eläkkeelle ja uutta tilalle. Lopun alkua
! Hyvin on ainakin vielä punaset nesteet pysyny sisällä ja syyläri laitetaan uus kun hajoaa lopullisesti tai vimeistään kun kesäksi menee auto seisontaan niin sittenhän on aikaa taas tutkiskella ja ihmetellä! Ja nopea on muuten lämpenemään tuo Bemu ja hyvin puhaltaa lämmintä.( ja näinhän talviauton kuulukin olla
)
Comment
-
Nyt kun se letkuntumppi jo kerran katkesi niin olisi jo kiire vaihtaa uusi syyläri eikä varttua että se loppu tumppi pamahtaa ajossa poikki ja sylkee liemet pihalle, mahdollisesti vielä kone ylikuumenee ja menee kansi tai tiiviste, jää tienvarteen yöksi ja termiitit rikkovat koko kopperon
Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
Comment