Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 36 325I syylärin korjaaminen(ilmaus ruuvin reikä halki)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zet
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 7
    • Oulu

    E 36 325I syylärin korjaaminen(ilmaus ruuvin reikä halki)

    Yritin etsiä josko jollain olisi ollut samanlainen ongelma vaan en löytänyt ( tuli kylläkin luettua hyvä juttu ilmaamisesta ;-) ) Eli bemu sylkee nestettä ilmaruuvin välistä ja tarkastettuani sen huomasin että kierreosa ( joka on muovinen ) oli halennut. Onko kukaan kokeillut muovihitsata sitä vai voiko pelkän vuovilaiden vaihtaa ( eli sen mustan osan joka on paisuntasäiliön ja syylärin välissä) vai meneekö koko syyläri uusiksi??? Kyseessä ilmastoitu malli ja VM 1993. Jos jollain tietoa Oulussa olevista muovihitsaamoista niin nekin kiinostais, saa myös tarjota kyseistä osaa... ;-)
  • Zet
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 7
    • Oulu

    #2
    No niin syyläri muovihitsattiin jonka jälkeen tyhjensin nesteet koneesta ja syyläristä, punaiset nesteet sisään ilmausta ja ajoa ja toimiii!!!!

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Miksi punaista :think eihän se kuulu BMW-moottoriin...
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5533
        • Kankaanpää

        #4
        Mm'm, itellä samases vehkees vihreetä.
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Ja isot poijjaat sano että pitäisi ehkä olla sinistä...
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Zet
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 7
            • Oulu

            #6
            Joo lueskelin paljonkin juttuja tuosta "onko värillä väliä" ja tulin tulokseen , että kokeilen nyt punaista! Katsotaan miten äijän/Bemun käy! Sopii ainakin tuote selosteen mukaan alumiinikantisiin pirsseihin ja oma 1,8 T Passatti on ainakin hyvin toiminut kyseisellä litkulla 6 vuotta ( olikohan jossain mainospuheissa jopa että on ystävällisempi tiivisteille :think ) JA SIIS TYHJENSIN ENSIN KOKO JÄRJESTELMÄN NESTEISTÄ, jonka jälkeen pelkkää vettä sisään, auto lämpimäksi ja nesteet kiertoon, jonka jälkeen tyhjensin uudestaan koko järjestelmän ja sitten punaiset litkut sisään! Eli ei ole värit sekaisin !! Seurataan tilannetta

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Omasta kokemuksesta tiedän että se punanen liemi ainakin vuotaa helpommin ja huhuja myös kuullut että haurastuttaa joitakin muovilaatuja...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • humala
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 739
                • Kemi

                #8
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Omasta kokemuksesta tiedän että se punanen liemi ainakin vuotaa helpommin ja huhuja myös kuullut että haurastuttaa joitakin muovilaatuja...
                tuonhan mukaan punaista ei sais sitten käyttää missään ja pitäis markkinoilta poistaa kokonaan.. on vain kumma kun joka topikissa menee väri väännöksi jos joku vähänkään mainitsee nesteistä.. Itsellä ny punaiset ilmoitan heti jos alkaa vuotamaan tai paisari räjähtää.. nesteillähän on vaihtovälisuositus 2-4 vuotta..
                E70 X5 3.0d -07
                E39 530da touring -99
                ex: E36 325i sedan -93

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Originally posted by humala View Post
                  tuonhan mukaan punaista ei sais sitten käyttää missään ja pitäis markkinoilta poistaa kokonaan.. on vain kumma kun joka topikissa menee väri väännöksi jos joku vähänkään mainitsee nesteistä.. Itsellä ny punaiset ilmoitan heti jos alkaa vuotamaan tai paisari räjähtää.. nesteillähän on vaihtovälisuositus 2-4 vuotta..
                  Punaista ei vaihdeta lainkaan ja esim. omassa pornstartterissa se liemi tihkuu joka helvetin saumasta joka sieltä jäähdytysjärjestelmästä löytyy. Se haurastuttamis asia on vaan huhua jonka todenperäisyydestä ei ole mitään varmaa. Voipahan se olla niinkin että kun poijjaat ovat laittaneet sitä punasta ja paisari/syylärinpääty on pamahtanut ihan vaan vanhuuttaan eikä sen nesteen värillä ole ollut asiaan mitään tekemistä. Eihän ne muovit ikuisesti kestä kuitenkaan.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Wantti
                    Newbiemmer
                    • Oct 2008
                    • 16
                    • Helsinki

                    #10
                    Itselläni myös halkesi ilmaruuvin kanta ja pienten elvytys yritysten jälkeen tarkastelin lähemmin ja tuli huomattua että kaikki syylärin yläpään kovamuovi osat olivat vuosien varrella aikalailla hapristuneet ja esim. ylävesiletkun suukappale kun joulupiparia, vanha ansaitulle eläkkeelle ja uutta tilalle. Lopun alkua
                    ✓ F30 320iA Xdrive -17
                    × F20 116iA
                    ×. F10 523iA
                    × e39 540iA
                    ×. e39 528
                    × e36 325 coupe
                    × e36 316i

                    Comment

                    • Zet
                      Newbiemmer
                      • Jan 2010
                      • 7
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by antti300 View Post
                      Itselläni myös halkesi ilmaruuvin kanta ja pienten elvytys yritysten jälkeen tarkastelin lähemmin ja tuli huomattua että kaikki syylärin yläpään kovamuovi osat olivat vuosien varrella aikalailla hapristuneet ja esim. ylävesiletkun suukappale kun joulupiparia, vanha ansaitulle eläkkeelle ja uutta tilalle. Lopun alkua
                      Joo näytti olevan haurastunut muovit, kun otin ylävesiletkun irti puolet syylärin putkesta jäi kiinni letkuun :think no jäi onneksi vielä sen verran jäljelle , että puukolla vähän stoppareita pois ja viilallla pyöristelyä niin pysyy ! Hyvin on ainakin vielä punaset nesteet pysyny sisällä ja syyläri laitetaan uus kun hajoaa lopullisesti tai vimeistään kun kesäksi menee auto seisontaan niin sittenhän on aikaa taas tutkiskella ja ihmetellä! Ja nopea on muuten lämpenemään tuo Bemu ja hyvin puhaltaa lämmintä.( ja näinhän talviauton kuulukin olla )

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Nyt kun se letkuntumppi jo kerran katkesi niin olisi jo kiire vaihtaa uusi syyläri eikä varttua että se loppu tumppi pamahtaa ajossa poikki ja sylkee liemet pihalle, mahdollisesti vielä kone ylikuumenee ja menee kansi tai tiiviste, jää tienvarteen yöksi ja termiitit rikkovat koko kopperon
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎