Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 kaasuunvastaavuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aaltonen
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 7
    • paimio

    #16
    Asia harvinaisen selvä

    Comment

    • -komprex-
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 99
      • Asikkala / Lahti

      #17
      Tuli tässä nyt mieleen kun lueskelin tätä, että oisko mahdollisesti itselläkin jokin imuvuoto samanmallin autossa eli E36 325i. Kaasua kun antaa ja vaihtaa vaihdetta, niin joka vaihteenvaihdolla kuuluu jonkinlaista suhinaa ja puhinaa koneesta. Melkein kuin olisi turbo... Tehnyt tätä koko sen ajan kun auton olen omistanut, niin ajattelin että ehkä se on jokin "ominaisuus", liekkö on liekkö ei...
      I. BMW E30 320i
      II. Lada 2107 1700i
      III.BMW E36 325i
      IV. BMW E34 524TD
      -Deus Ex Machina-

      Comment

      • djs^
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1177
        • Mikkeli

        #18
        E: onko muita oireita? lämpimänä käynnistäessä kierrokset hyppää ylös ja putoaa nopeasti alas n.500 kierrokseen? ajosta kytkin pohjaan niin kierrokset jää hiukan leijumaan ennen kuin laskee normaaliin tyhjäkäyntiin?[/quote]

        <--- eli omassa on juuri tota vikaa! mistä mahtaa johtua? näin autoasiantuntijana, mikä on icv??
        EX :
        -E36 316
        -E36 325
        -E39 523
        -E39 530dA M-Sportx2
        -E60 525dA M-Sport x2
        -E60 545i Matte white
        -E53 x5
        -E91 3xx

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #19
          Originally posted by -komprex- View Post
          Tuli tässä nyt mieleen kun lueskelin tätä, että oisko mahdollisesti itselläkin jokin imuvuoto samanmallin autossa eli E36 325i. Kaasua kun antaa ja vaihtaa vaihdetta, niin joka vaihteenvaihdolla kuuluu jonkinlaista suhinaa ja puhinaa koneesta. Melkein kuin olisi turbo... Tehnyt tätä koko sen ajan kun auton olen omistanut, niin ajattelin että ehkä se on jokin "ominaisuus", liekkö on liekkö ei...



          <--no lainaten vielä tuota, aivan sama on omassakin. Ihankun ei kytkin vapautuis ihan kokonaan, vaa hankais jotain vasten? Sitkun vaikka valoista lähtiessä laittaa kytkimen pohjaan ja vaihteen silmään, niin kuuluu semmonen pieni *tum* ääni voimansiirrosta!! Tulisi mieleen vaan ettei kytkin vapauta?
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16368
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by djs^ View Post
            E: onko muita oireita? lämpimänä käynnistäessä kierrokset hyppää ylös ja putoaa nopeasti alas n.500 kierrokseen? ajosta kytkin pohjaan niin kierrokset jää hiukan leijumaan ennen kuin laskee normaaliin tyhjäkäyntiin?


            <--- eli omassa on juuri tota vikaa! mistä mahtaa johtua? näin autoasiantuntijana, mikä on icv?? [/QUOTE]
            Icv = idle control valve l. tyhjäk. venttiili, säätää/pitää kierrokset oikeana.

            Comment

            • atte.o
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2009
              • 894
              • haukipudas

              #21
              Itelläki on tuota kierrosten leijumista , mutta tyhjäkäyntiä käy normaalisti. Tyhjäkäyntiventtiili on puhdistettu ja uusi kaasuläpänasentotunnistin laitettu.Haitarikumi ja muut letkut tarkastettu ja ehjiä ovat. Mikähä sitä sitten:think
              E61 M-sport

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                #22
                Originally posted by jr66 View Post
                [/b]

                <--- eli omassa on juuri tota vikaa! mistä mahtaa johtua? näin autoasiantuntijana, mikä on icv??
                Icv = idle control valve l. tyhjäk. venttiili, säätää/pitää kierrokset oikeana.[/quote]Kiitos tästä, sit vielä, missä kyseiinen venttiili sijaitsee? ku ajaa, ja sit laittaa kytkimen pohjaa niin kierrokset meinaa tipahtaa niin alas että sammuu, sit samantien nostaa normaaliin käyntikierrokseen!??
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16368
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by djs^ View Post
                  Icv = idle control valve l. tyhjäk. venttiili, säätää/pitää kierrokset oikeana.
                  Kiitos tästä, sit vielä, missä kyseiinen venttiili sijaitsee? ku ajaa, ja sit laittaa kytkimen pohjaa niin kierrokset meinaa tipahtaa niin alas että sammuu, sit samantien nostaa normaaliin käyntikierrokseen!??[/QUOTE]
                  Ongelman syy imuvuoto ? Icv on imusarjan alla piilossa, tarkemmin en m50 tiedä.

                  Comment

                  • asoh
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 289
                    • mikkeli

                    #24
                    mikähän mahtais olla todennäköisin vuotokohta Kun kaasua nopeesti painettaessa imusarjan alta jostain kuuluu selvä pihahdus? Aivan kun pulloon puhaltais.:think
                    Nykyinen.
                    e39 535i V8

                    ex.
                    e36 320i

                    http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎