Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328ia käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • n0fear
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 289
    • Rollo

    e36 328ia käynnistys ongelma

    Jep,

    eli ei meinaa tosiaan käynnistyä kunnolla kun eber on ollut päällä n.15 min. Joutuu sahaamaan jonkin aikaa. Kylmänä käynnistyy todella hyvin,ei mitään ongelmaa, hyrähtää samantien. Samoin kun lämpimänä käynnistyy normaalisti. Ainoastaan lämmitettynä on ongelmia?.. Luuleeko moottori nyt jotain väärin?,ei saa bensaa kunnolla kun olettaa olevansa lämmin vaikka ei olekkaan kunnolla?... Vuosimalli on -95... Kiitän ja kumarran vastauksista...

    -Janne-
  • Gunkkari
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 56
    • Oulu

    #2
    Imupuolen Nokka-akselin antura? Käytä tietokoneen nokassa niin näät vikakoodit. Mulla teki just tota lämpimänä sahaamista kun oli antura rikki.

    Toinen voi olla se antura joka mittaa koneen lämpötilaa?

    Comment

    • n0fear
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 289
      • Rollo

      #3
      Originally posted by Gunkkari View Post
      Imupuolen Nokka-akselin antura? Käytä tietokoneen nokassa niin näät vikakoodit. Mulla teki just tota lämpimänä sahaamista kun oli antura rikki.

      Toinen voi olla se antura joka mittaa koneen lämpötilaa?

      siis joutuko sulla sahaamaan lämmityksen jälkeen vai ajon jälkeen lämpimänä, mulla siis joutuu sahaamaan vain kun ollut eberillä lämmityksessä? muuten käynnistyy normaalisti...

      Comment

      • Gustaff
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 132

        #4
        Onko vika tullu ihan yhtäkkiä, vai onko ennen toiminut eberin kanssa normaalisti?

        Comment

        • n0fear
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 289
          • Rollo

          #5
          Originally posted by Gustaff View Post
          Onko vika tullu ihan yhtäkkiä, vai onko ennen toiminut eberin kanssa normaalisti?

          Eber on asennettu viime joulun alla ja joka kerta kun lämmityksessä on ollut niin sahaamaan on joutunut jonkin verran...

          Comment

          • Gunkkari
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 56
            • Oulu

            #6
            Originally posted by n0fear View Post
            siis joutuko sulla sahaamaan lämmityksen jälkeen vai ajon jälkeen lämpimänä, mulla siis joutuu sahaamaan vain kun ollut eberillä lämmityksessä? muuten käynnistyy normaalisti...
            Juu eli jos ajosta sammutti, niin joutui sahaamaan käyntiin. Itselläni webasto ja webaston jälkeen heräs aina kun vaan avainta näytti. Mottina siis m52b28tu. Mulla myös nyki tasakaasulla ja vedot oli poissa alakierroksilla ja persedynolla oli varman 30 heppaa vähemmän Mutta se niistä persedynoista

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3838
              • Nokia

              #7
              Originally posted by n0fear View Post
              Eber on asennettu viime joulun alla ja joka kerta kun lämmityksessä on ollut niin sahaamaan on joutunut jonkin verran...
              Noh nyt tiedät mistä vika johtuu ainakin.

              Voisko olla että bensapaine katoaa eberin takia?
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

              ex. 53*BMW

              Comment

              • manzneri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 551
                • Kesälahti

                #8
                Itselläni tekee satunnaisesti tuota samaa, m52b28 ja webasto kyseessä. Ei tyhjennä akkua tms (pyörittää iloisesti kyllä, mutta ei lähde käyntiin).

                Sitten kun odottelee hetken ja koittaa sen jälkeen niin lähtee taas kerrasta käymään ihan normaalisti...:think Vikakoodeja ei viimeksi löytynyt, täytys käydä taas lukemassa varmaan...

                Comment

                • Gustaff
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 132

                  #9
                  Tuossahan Tomi T jo vastasikin. Eli Eberin polttoaineen otto sinne minne se kuuluukin. Todennäköisesti nyt sinulla on se polttoainelinjassa, eikä suoraan tankissa. Eberi imee moottorin polttoainelinjan tyhjäksi ja siksi sahaus.

                  Comment

                  • n0fear
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 289
                    • Rollo

                    #10
                    Originally posted by Gustaff View Post
                    Tuossahan Tomi T jo vastasikin. Eli Eberin polttoaineen otto sinne minne se kuuluukin. Todennäköisesti nyt sinulla on se polttoainelinjassa, eikä suoraan tankissa. Eberi imee moottorin polttoainelinjan tyhjäksi ja siksi sahaus.


                    Soitin asentajalle ja oli pistetty otto suoraan tankkiin....

                    -janne-

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #11
                      Ettei vaan ole laitettu nestekiertoa niin että kuuma liemi menee ekana moottoriin ja sitten vasta lämppärinkennolle. Moottori lämpenee niin lämpimäksi että lämpötunnistin tunnistaa koneen olevan käyntilämmin ja ottaa kylmäkäynnistysrikastuksen pois.

                      Kokeile lyhentää lämmitysaikaa vaikka 2/3 osaan...
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • n0fear
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 289
                        • Rollo

                        #12
                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Ettei vaan ole laitettu nestekiertoa niin että kuuma liemi menee ekana moottoriin ja sitten vasta lämppärinkennolle. Moottori lämpenee niin lämpimäksi että lämpötunnistin tunnistaa koneen olevan käyntilämmin ja ottaa kylmäkäynnistysrikastuksen pois.

                        Kokeile lyhentää lämmitysaikaa vaikka 2/3 osaan...

                        Pitää kokeilla 10min lämmityksellä....

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Tai lisäät sitä lämmitysaikaa että moottori lämpenee enemmän jotta se käynnistyy ilman sitä kylmäkäynnistysrikastusta. Kannatta kokeilla.
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • n0fear
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 289
                            • Rollo

                            #14
                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Tai lisäät sitä lämmitysaikaa että moottori lämpenee enemmän jotta se käynnistyy ilman sitä kylmäkäynnistysrikastusta. Kannatta kokeilla.


                            Jep, kokeillaan sitäkin....

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎