Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 käsijarrukenkien pidikepatentti??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    e36 käsijarrukenkien pidikepatentti??

    elikkä joskus muistan törmänneeni tälläiseen jonkunsortin patenttiin käsijarrukenkien pidikkeiden tilalle. kenelläs tälläisiä oli myynnissä, googlettamalla ei löytynyt ja söötsi ei tietty toimi taaskaan..

    käsijarrukengistähän tulee sellaiset kuusiokolotapit läpi jossa on jousi, mutta itselläni on jarrukilpi ruostunut sen verran ettei ne tapit pysy siellä takana, vaikka on uudet tapit. takapyörän napaa en ala enää irroittamaan jarrukilven vaihdon takia kun aina se stnan laakeri hajoaa kun prässää.

    kuvia tai kokemuksia kenelläkään?
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Ei kai sitä takapyörän napaa kukaan kilven vaihtamiseksi irrota ellei ole muuta tarvetta saada sitä irti :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Heksula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 2285
      • Porvoo

      #3
      Laita pieni pultti sen tapin tilalle. Prikat molemmin puolin ja pultit niin pysyy ihan yhtä hyvin kuin se tappikin. Olettaen tietty että ei oo aivan lopullisen laho se pelti.
      2020 G20 320i xdrive

      Comment

      • esa`pentula
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1390
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Ei kai sitä takapyörän napaa kukaan kilven vaihtamiseksi irrota ellei ole muuta tarvetta saada sitä irti :think
        mielestäni kun vaihdoin laakerit, katsoin että sitä kilpeä ei saa sieltä poies taikka uutta paikalle ehjänä. kilpi oli navan takana ettei se tule sieltä poies.

        http://static.bmwfans.info/images/epc/MTIwMjJfcA==.png osa 1. tulee läpi osasta -> http://static.bmwfans.info/images/epc/NDM3OF9w.png 4.

        korjatkaa jos olen aivan väärässä.

        EDIT: tässä vielä kuva josta voi havaita, ettei jarrukilpeä saa ilman rälläkkää tai navan irroittamista vaihdettua.


        Originally posted by Heksula View Post
        Laita pieni pultti sen tapin tilalle. Prikat molemmin puolin ja pultit niin pysyy ihan yhtä hyvin kuin se tappikin. Olettaen tietty että ei oo aivan lopullisen laho se pelti.
        yritin laittaa jonkunsortin pulttia läpi, mutta ongelmana oli etten saanut mutteria kilven taakse mahtumaan.
        Last edited by esa`pentula; 09-03-2010, 17:54.

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2195
          • Kangasala

          #5
          Itse laitoin jonkun muun auton tapit, sellaiset takakautta laitettavat yhteen E36:een. Se tappi siis laitetaan jarrukilven takaa ja sen jousen päälle käännetään sellainen peltinen prikka. Biltemasta hain, siellä sai hyvin tutkailla hyllyssä olevia erilaisia jarruosia. En nyt kyllä muista että minkä auton ne olivat, mutta muistaakseni tuossa meidän koirankoppi citroen berlingossa on samantyyliset.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • esa`pentula
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1390
            • Tampere

            #6
            asiasta toiseen: eikös jarrukengän pitäisi päästä kuitenkin vähän liikkumaan. jos laittaa pultin niin eihän se siellä liiku? eikös tämä alkuperäinen kiinnitystapa mahdollista sen liikkumisen ylös ja alaspäin tapin halkaisijan puolesta ja kuitenkin paikallaan pysymisen jousen aiheuttaman pännin takia?

            Originally posted by tmth View Post
            Itse laitoin jonkun muun auton tapit, sellaiset takakautta laitettavat yhteen E36:een. Se tappi siis laitetaan jarrukilven takaa ja sen jousen päälle käännetään sellainen peltinen prikka. Biltemasta hain, siellä sai hyvin tutkailla hyllyssä olevia erilaisia jarruosia. En nyt kyllä muista että minkä auton ne olivat, mutta muistaakseni tuossa meidän koirankoppi citroen berlingossa on samantyyliset.
            tuo kuulostaa jo vähän paremmalta kuin pultin laitto, täytyypä käydä katsomassa tuollaisia.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Originally posted by esa`pentula View Post
              mielestäni kun vaihdoin laakerit, katsoin että sitä kilpeä ei saa sieltä poies taikka uutta paikalle ehjänä. kilpi oli navan takana ettei se tule sieltä poies.

              http://static.bmwfans.info/images/epc/MTIwMjJfcA==.png osa 1. tulee läpi osasta -> http://static.bmwfans.info/images/epc/NDM3OF9w.png 4.

              korjatkaa jos olen aivan väärässä.
              Kun ottaa sahan ja silpasee sen jarrukilven poikki siitä jarrusatulan kohdasta ja lievää väkivaltaa käyttäen asettelee sen sinne paikalleen. Jos vielä hifistellä haluaa niin hitsaa sen sahauksen umpeen

              ...helppoa ku heinän teko.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • esa`pentula
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1390
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Kun ottaa sahan ja silpasee sen jarrukilven poikki siitä jarrusatulan kohdasta ja lievää väkivaltaa käyttäen asettelee sen sinne paikalleen. Jos vielä hifistellä haluaa niin hitsaa sen sahauksen umpeen

                ...helppoa ku heinän teko.
                onhan tuokin vaihtoehto käynyt mielessä, mutta aikalailla saa väkivaltaa antaa varmaan ennenkuin menee sinne paikalleen. jos sen halkaisee ja laittaa paikalleen niin se on ihan vääränä ja mahdollisesti kolisee. hitsatessa vetelee varmaan aika kivasti eikä pari heppiä pidä tuollaisessa kurapaikassa kun ruostuu heti irti, mutta ei tuokaan mahdottomalta kuulosta jos muuta ei keksi.

                mielummin laittaisin jonkun toimivan "patentin" käsijarrukengille.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Originally posted by esa`pentula View Post
                  onhan tuokin vaihtoehto käynyt mielessä, mutta aikalailla saa väkivaltaa antaa varmaan ennenkuin menee sinne paikalleen. jos sen halkaisee ja laittaa paikalleen niin se on ihan vääränä ja mahdollisesti kolisee. hitsatessa vetelee varmaan aika kivasti eikä pari heppiä pidä tuollaisessa kurapaikassa kun ruostuu heti irti, mutta ei tuokaan mahdottomalta kuulosta jos muuta ei keksi.

                  mielummin laittaisin jonkun toimivan "patentin" käsijarrukengille.

                  Ja höpönlöpön...

                  Kun tota kuvaa katsoo niin sen sahaa poikki, siis ihan palan pois siitä satulan kohdalta niin eip tarvi paljoa väkivaltaa käyttää. jos hitsuuttelu pelottaa niin vaikka jättää pois koko palan niin ei vetele. Kyllä ne poikki aina on laitettu ja kiini hitsattu paikallaan koska mitään järkeä ei sen navan irrotuksessa ole ellei ole tarkoitus vaikkapa vaihtaa laakereita samalla. Kun sitten kaikki romppeet on kasattu paikoilleen niin ei edes huomaa että sitä on katkottu
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • esa`pentula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1390
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Ja höpönlöpön...

                    Kun tota kuvaa katsoo niin sen sahaa poikki, siis ihan palan pois siitä satulan kohdalta niin eip tarvi paljoa väkivaltaa käyttää. jos hitsuuttelu pelottaa niin vaikka jättää pois koko palan niin ei vetele. Kyllä ne poikki aina on laitettu ja kiini hitsattu paikallaan koska mitään järkeä ei sen navan irrotuksessa ole ellei ole tarkoitus vaikkapa vaihtaa laakereita samalla. Kun sitten kaikki romppeet on kasattu paikoilleen niin ei edes huomaa että sitä on katkottu
                    aivan, tajusin vasta nytten mitä tarkoitit satulan kohdalta. siinähän on tuollainen kapeampi kohta niin ei se sitten varmaan vetele tai edes rämisisi jos jättää hitsaamatta. taidan tehdä näin ! kiitoksia !

                    silti edelleen vaivaa pään sisällä tämä patentti johon joskus törmäsin foorumilla. kaveri oli muistaakseni tehnyt näitä enemmänkin ja myynyt jo monia kappaleita. en millään löydä myydään palstoiltakaan niitä. kiinnostaisi nähdä kuva tästä kyseisestä patentista. jos joku löytää kyseisen threadin niin postatkaapas tänne!

                    Comment

                    • J-Beat
                      Aluevastaava
                      • Jun 2005
                      • 3059
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by esa`pentula View Post
                      silti edelleen vaivaa pään sisällä tämä patentti johon joskus törmäsin foorumilla. kaveri oli muistaakseni tehnyt näitä enemmänkin ja myynyt jo monia kappaleita. en millään löydä myydään palstoiltakaan niitä. kiinnostaisi nähdä kuva tästä kyseisestä patentista. jos joku löytää kyseisen threadin niin postatkaapas tänne!
                      Juuri toissapäivänä yritin myös itse etsiä tätä mutta en löytäny. Jos joku tosiaan bongaa niin heittäkee linkkiä!
                      Myydään:
                      Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                      K-S Connection
                      Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                      Comment

                      • esa`pentula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 1390
                        • Tampere

                        #12
                        NONIIN! tätä linkkiä alkuaan tarkoitin mitä en millään löytänyt. "korjaussarja"

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #13
                          ......

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16368
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by esa`pentula View Post
                            NONIIN! tätä linkkiä alkuaan tarkoitin mitä en millään löytänyt. "korjaussarja"

                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155299
                            25 €

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by jr66 View Post
                              25 €
                              Omillaan saa kato pyytää.

                              Paitsi ettei nyt ole itsellä tavaraa, mistä edes myydä.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎