Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i puutuu/halvaantuu ajon aikana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zacerdos
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 3
    • helsinki

    e36 325i puutuu/halvaantuu ajon aikana

    joo tämmöstä havaittu että kesken ajon tasakaasulla ajettaessa "puutuu" ja ei vastaa kaasuun, ja sen jälkeen esim valoissa kierrokset on noin 500-600 ja ravistaa mikä mahtaisi olla puutumisen aiheuttama vika, ei viitti hirveesti ajella, eka tuli mieleen et olis joku bensapumppu tai jokin vastaava, toivottavasti jollain jotain tietoa tästä.
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    Originally posted by zacerdos View Post
    joo tämmöstä havaittu että kesken ajon tasakaasulla ajettaessa "puutuu" ja ei vastaa kaasuun, ja sen jälkeen esim valoissa kierrokset on noin 500-600 ja ravistaa mikä mahtaisi olla puutumisen aiheuttama vika, ei viitti hirveesti ajella, eka tuli mieleen et olis joku bensapumppu tai jokin vastaava, toivottavasti jollain jotain tietoa tästä.
    Eiköhän vikana ole se iänikuinen imuvuoto. Elikkä se imusarjalle menevä kuminen haitariputki/norsunkärsä on hapertuvaa tavaraa ja halkeilee siitä haitarin kohdalta. Käyppä tarkistamassa ja jos pieniäkin halkeamia niin haitariputki uusksi. Itselläni oli lähes identtiset oireet ja uusi haitariputki maksoi 15,50 merkkiliikkeestä
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1763
      • Honkajoki

      #3
      ääni täältäkin haitarikumille
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • Jpää
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 1909
        • Ylitornio

        #4
        täältäkin ääni imuvuodolle.
        bensapumppu ei varoittele vaan loppuu aikalailla kerrasta.
        VW Crafter
        e90 320d
        ex:
        f31 320xda
        e61 530da
        e38 740d
        e34 535 bt
        e39 540ia
        Pårkkana E36
        e46 320 d
        e34 525 tds


        Comment

        • esa`pentula
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1390
          • Tampere

          #5
          itsellä oli vähän samanlaista ja tyhjäkäynti seilaili, vian syynä oli juurikin se haitariputki. päältäpäin näytti ihan ehjältä, mutta kun otti irti niin melkein koko käden sai siitä halkeamasta läpi. marmorilta 16e uus, motonetistä ei muistaakseni saanut.

          samalla kannattaa tarkastaa 2 letkua jotka tulevat haitariputkelle, että missä kunnossa ovat. itsellä oli aivan hapertuneet.

          Comment

          • zacerdos
            Newbiemmer
            • Mar 2010
            • 3
            • helsinki

            #6
            juu pitää ottaa irti ja kattoa koska päältäpäin näytti ihan ehjältä, mutta vika ei ilmeenny heti vaan hetken ajon jälkeen, tallissa yritin puristella ja heilutella letkua auton käynnissä ollessa, mitään poikkeavaa ei oikeen tapahtunut, kävin pienellä lenkillä mutta auto vaikutti normaalilta.

            Comment

            • Mokoma
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 767
              • 013 - Koskenkorva

              #7
              se voi oireilla jo HYVIN pienestä imuvuodosta. ei saa olla nuppineulan pään mentävää reikää. tuntuu olevan kyllä vähän tapauskohtaista että kuinka pienestä vuodosta moottorinohjaus alkaa v*ttuilemaan. itsellä oli kolmen sormen mentävä haava haitariputkessa . tosin siinävaiheessa ei enää käynti heitellyt/puutunut vaan auto sammui lennosta.
              BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

              Originally posted by kaol
              Ongelma: Kolmekutonen.

              Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

              Comment

              • zacerdos
                Newbiemmer
                • Mar 2010
                • 3
                • helsinki

                #8
                sit kun on vähä enemmän aikaa ni rupeen kattelee sitä koska nyt ku kävin tankilla niin ei vikaa enään tullut, tänään kun käynnistin auton kierrokset oli kaasua painamatta minuutin 2000-.-' pitää vikakoodit lukasta jossain.

                Comment

                • Jampsu87
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1335
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by zacerdos View Post
                  sit kun on vähä enemmän aikaa ni rupeen kattelee sitä koska nyt ku kävin tankilla niin ei vikaa enään tullut, tänään kun käynnistin auton kierrokset oli kaasua painamatta minuutin 2000-.-' pitää vikakoodit lukasta jossain.
                  Eiköhän tuo ole satavarma imuvuoto.
                  E91 lci 330xd.

                  Comment

                  • Mokoma
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 767
                    • 013 - Koskenkorva

                    #10
                    joo kyllä imuvuoto haisee tänne asti

                    toinen mikä voi pitää kierroksia korkealla on imusarjan alta löytyvä tyhjäkäyntiventtiili. se kannattaa tarkistaa seuraavaksi jos imuvuoto on saatu 100% varmuudella suljettua pois. tosin tyhjäkäyntiventtiilillä ei pitäisi olla tekemistä tuon puutumisen/halvaantumisen kanssa....
                    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                    Originally posted by kaol
                    Ongelma: Kolmekutonen.

                    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                    Comment

                    • Jaska.T
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1527
                      • TaNpere

                      #11
                      Itselläni vastaavan tapainen ongelma, potilas E36 "325i" joka ei vastaa kaasuun n.1500-3000 rpm alueella, pumppaamalla kaasua kierrokset saa nousemaan korkeammalle mutta jos vain normaalisti painaa kaasua niin auto puutuu. Tällä hetkellä vaihdettu uutta osaa bensaletkut, bensasuodatin konehuoneeseen, imusarjan tiivisteet ja imusarjaan liittyvien pillien ja putkien o-renkaat, alipaineletkuja, venttiilikopan tiivisteet + mutterien aluskumit. Haitarikumi on ehjä ja sen alta lähtevä paksumpi kumiletku vaihdettiin uuteen Ja tadaa vika ei poistunut... mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla?

                      G30 530e Msport
                      -------------------------------------------------
                      F30 330e Msport
                      E60 525d Msport LCI
                      E39 530d Touring
                      Ex E46 320i coupé
                      Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                      Ex ALPINA B6
                      Ex E34 525i Touring
                      Ex E36 328i Coupe
                      Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                      Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                      Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                      Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                      Never Drive Faster Than
                      Your GuardianAngel Can Fly

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by Jaska.T View Post
                        Itselläni vastaavan tapainen ongelma, potilas E36 "325i" joka ei vastaa kaasuun n.1500-3000 rpm alueella, pumppaamalla kaasua kierrokset saa nousemaan korkeammalle mutta jos vain normaalisti painaa kaasua niin auto puutuu. Tällä hetkellä vaihdettu uutta osaa bensaletkut, bensasuodatin konehuoneeseen, imusarjan tiivisteet ja imusarjaan liittyvien pillien ja putkien o-renkaat, alipaineletkuja, venttiilikopan tiivisteet + mutterien aluskumit. Haitarikumi on ehjä ja sen alta lähtevä paksumpi kumiletku vaihdettiin uuteen Ja tadaa vika ei poistunut... mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla?
                        Vikakoodien luku? Lambda:think?

                        Comment

                        • Jaska.T
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1527
                          • TaNpere

                          #13
                          Eikait 1992 mallin autosta taida kovin tarkkoja vikakoodeja saada pihalle enkä kyllä usko lambda vikaankaan kun vika ilmenee selvästi yli tyhjäkäynti alueen ja loppuu kun kierrokset saa pumputtua vika-alueen yli. Paras arvaus että ohjausboxi hukannut kartat tuolta vika-alueelta ja megaa tilalle ;-)

                          G30 530e Msport
                          -------------------------------------------------
                          F30 330e Msport
                          E60 525d Msport LCI
                          E39 530d Touring
                          Ex E46 320i coupé
                          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                          Ex ALPINA B6
                          Ex E34 525i Touring
                          Ex E36 328i Coupe
                          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                          Never Drive Faster Than
                          Your GuardianAngel Can Fly

                          Comment

                          • zeneg
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 1238
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Jaska.T View Post
                            Eikait 1992 mallin autosta taida kovin tarkkoja vikakoodeja saada pihalle enkä kyllä usko lambda vikaankaan kun vika ilmenee selvästi yli tyhjäkäynti alueen ja loppuu kun kierrokset saa pumputtua vika-alueen yli. Paras arvaus että ohjausboxi hukannut kartat tuolta vika-alueelta ja megaa tilalle ;-)
                            Kyllä saa jo aika kivasti tietoo ulos tuollasesta. Lambda todennäköisesti sökö sulla.

                            Comment

                            • dillewille
                              Newbiemmer
                              • Jul 2010
                              • 23
                              • oulu

                              #15
                              Mulla oli kampiakselin asentotunnistin sökö, Kannattaa lukee vikakoodit siitä.
                              Bmw e34 520 turbo, e34 530, e36 320coupe, e36 325 sedan, e36 320 sedan

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎