joo tämmöstä havaittu että kesken ajon tasakaasulla ajettaessa "puutuu" ja ei vastaa kaasuun, ja sen jälkeen esim valoissa kierrokset on noin 500-600 ja ravistaa mikä mahtaisi olla puutumisen aiheuttama vika, ei viitti hirveesti ajella, eka tuli mieleen et olis joku bensapumppu tai jokin vastaava, toivottavasti jollain jotain tietoa tästä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325i puutuu/halvaantuu ajon aikana
Collapse
X
-
Originally posted by zacerdos View Postjoo tämmöstä havaittu että kesken ajon tasakaasulla ajettaessa "puutuu" ja ei vastaa kaasuun, ja sen jälkeen esim valoissa kierrokset on noin 500-600 ja ravistaa mikä mahtaisi olla puutumisen aiheuttama vika, ei viitti hirveesti ajella, eka tuli mieleen et olis joku bensapumppu tai jokin vastaava, toivottavasti jollain jotain tietoa tästä.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
-
-
itsellä oli vähän samanlaista ja tyhjäkäynti seilaili, vian syynä oli juurikin se haitariputki. päältäpäin näytti ihan ehjältä, mutta kun otti irti niin melkein koko käden sai siitä halkeamasta läpi. marmorilta 16e uus, motonetistä ei muistaakseni saanut.
samalla kannattaa tarkastaa 2 letkua jotka tulevat haitariputkelle, että missä kunnossa ovat. itsellä oli aivan hapertuneet.
Comment
-
-
juu pitää ottaa irti ja kattoa koska päältäpäin näytti ihan ehjältä, mutta vika ei ilmeenny heti vaan hetken ajon jälkeen, tallissa yritin puristella ja heilutella letkua auton käynnissä ollessa, mitään poikkeavaa ei oikeen tapahtunut, kävin pienellä lenkillä mutta auto vaikutti normaalilta.
Comment
-
-
se voi oireilla jo HYVIN pienestä imuvuodosta. ei saa olla nuppineulan pään mentävää reikää. tuntuu olevan kyllä vähän tapauskohtaista että kuinka pienestä vuodosta moottorinohjaus alkaa v*ttuilemaan. itsellä oli kolmen sormen mentävä haava haitariputkessa . tosin siinävaiheessa ei enää käynti heitellyt/puutunut vaan auto sammui lennosta.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by zacerdos View Postsit kun on vähä enemmän aikaa ni rupeen kattelee sitä koska nyt ku kävin tankilla niin ei vikaa enään tullut, tänään kun käynnistin auton kierrokset oli kaasua painamatta minuutin 2000-.-' pitää vikakoodit lukasta jossain.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
joo kyllä imuvuoto haisee tänne asti
toinen mikä voi pitää kierroksia korkealla on imusarjan alta löytyvä tyhjäkäyntiventtiili. se kannattaa tarkistaa seuraavaksi jos imuvuoto on saatu 100% varmuudella suljettua pois. tosin tyhjäkäyntiventtiilillä ei pitäisi olla tekemistä tuon puutumisen/halvaantumisen kanssa....BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Itselläni vastaavan tapainen ongelma, potilas E36 "325i" joka ei vastaa kaasuun n.1500-3000 rpm alueella, pumppaamalla kaasua kierrokset saa nousemaan korkeammalle mutta jos vain normaalisti painaa kaasua niin auto puutuu. Tällä hetkellä vaihdettu uutta osaa bensaletkut, bensasuodatin konehuoneeseen, imusarjan tiivisteet ja imusarjaan liittyvien pillien ja putkien o-renkaat, alipaineletkuja, venttiilikopan tiivisteet + mutterien aluskumit. Haitarikumi on ehjä ja sen alta lähtevä paksumpi kumiletku vaihdettiin uuteen Ja tadaa vika ei poistunut... mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla?
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostItselläni vastaavan tapainen ongelma, potilas E36 "325i" joka ei vastaa kaasuun n.1500-3000 rpm alueella, pumppaamalla kaasua kierrokset saa nousemaan korkeammalle mutta jos vain normaalisti painaa kaasua niin auto puutuu. Tällä hetkellä vaihdettu uutta osaa bensaletkut, bensasuodatin konehuoneeseen, imusarjan tiivisteet ja imusarjaan liittyvien pillien ja putkien o-renkaat, alipaineletkuja, venttiilikopan tiivisteet + mutterien aluskumit. Haitarikumi on ehjä ja sen alta lähtevä paksumpi kumiletku vaihdettiin uuteen Ja tadaa vika ei poistunut... mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla?
Comment
-
-
Eikait 1992 mallin autosta taida kovin tarkkoja vikakoodeja saada pihalle enkä kyllä usko lambda vikaankaan kun vika ilmenee selvästi yli tyhjäkäynti alueen ja loppuu kun kierrokset saa pumputtua vika-alueen yli. Paras arvaus että ohjausboxi hukannut kartat tuolta vika-alueelta ja megaa tilalle ;-)
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostEikait 1992 mallin autosta taida kovin tarkkoja vikakoodeja saada pihalle enkä kyllä usko lambda vikaankaan kun vika ilmenee selvästi yli tyhjäkäynti alueen ja loppuu kun kierrokset saa pumputtua vika-alueen yli. Paras arvaus että ohjausboxi hukannut kartat tuolta vika-alueelta ja megaa tilalle ;-)
Comment
-
Comment