Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moniurahihnan kiristykseen liittyviä ongelmia ja kysymyksiä e36 M3 S50B32

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    Moniurahihnan kiristykseen liittyviä ongelmia ja kysymyksiä e36 M3 S50B32

    Elikkä miten tuon hihnan ja sen kaasujousisysteemin kuuluisi käyttäytyä?
    Hihna ilmeisesti kiristetään siitä ylemmästä (epäkesko) rullasta joka sijaitsee ylävesiletkun alapuolella, mutta sitten on vielä toinen rulla joka on kiinni "kaasujousitetussa pukissa"
    Ongelma siis on nyt se että hihna kitisee kylmänä koska pääsee liian löysälle, kädellä kun vetää suht kevyesti hihnasta niin antaa myöten reilun sentin ja kun hihnasta vetää niin nimenomaan se kaasujousi antaa periksi ja pukissa kiinnioleva rulla liikkuu...
    Onko siis tuo jousisysteemi rikki vai onko hihna vain jätetty liika löysälle?
    Pitääkö hihna ylemmästä epäkeskorullasta kiristettäessä kiristää niin tiukalle että jousisysteemistä lähtee ns. löysät pois?

    Oli ainaki takuulla vaikeasti selitetty jos ei muuta!
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    #2
    Originally posted by Jube View Post
    Elikkä miten tuon hihnan ja sen kaasujousisysteemin kuuluisi käyttäytyä?
    Hihna ilmeisesti kiristetään siitä ylemmästä (epäkesko) rullasta joka sijaitsee ylävesiletkun alapuolella, mutta sitten on vielä toinen rulla joka on kiinni "kaasujousitetussa pukissa"
    Ongelma siis on nyt se että hihna kitisee kylmänä koska pääsee liian löysälle, kädellä kun vetää suht kevyesti hihnasta niin antaa myöten reilun sentin ja kun hihnasta vetää niin nimenomaan se kaasujousi antaa periksi ja pukissa kiinnioleva rulla liikkuu...
    Onko siis tuo jousisysteemi rikki vai onko hihna vain jätetty liika löysälle?
    Pitääkö hihna ylemmästä epäkeskorullasta kiristettäessä kiristää niin tiukalle että jousisysteemistä lähtee ns. löysät pois?

    Oli ainaki takuulla vaikeasti selitetty jos ei muuta!
    Oma kokemus m42:sta mutta kait nuo varmaan aika samanlaiset on eli mulla rupesi se iskarintapainen kiristin pitämään semmosta ärsyttävää kitinää matalilla kierroksilla ja ääni katosi vain osan vaihdolla, rasvaukset ei auttanut kuin hetken ja taas se alkoi..
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • Jusaus
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1124
      • Kajaani

      #3
      Luultavasti hydraulinen hihnankiristin on antautunut, sekun pyrkii pitämään hihnan kireyden sopivana joka tilanteessa.

      Esim osa nro 8 tai 20 LINKKI

      Sigun 540:ssä oli sama juttu, hihna kitisi ja kihisi tyhjäkäynnillä ja kiristimen vaihdolla äänet katosi.
      Last edited by Jusaus; 24-03-2010, 21:25. Reason: myös osa 20
      Nyk: GSX1300R -00
      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
      ---------------------------------------------
      -Official member of BTCF-Sauna Team-
      ---------------------------------------------

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎