Announcement

Collapse
No announcement yet.

318 is e36 sprötää!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kupoli
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 29
    • Akaa

    318 is e36 sprötää!

    Jep, eli vaihdoin tossa pari päivää sitten tollasen e36 318is bmw.

    Siinä on sellasta vikaa että jos painaa liikaa kaasua niin se alkaa rokeltaan ja sprötään ja kaikkee.

    Mutta jos painaa hiljaa ja tasasesti kaasua niin toimii ihan normaalisti.

    Joskus kylmänä toimii normaalisti pari minuuttia.

    Kertokaas nyt te viisaammat että mikä on vikana...
    Last edited by Kupoli; 25-03-2010, 01:14.
    Ex: Monta bemaria!
  • jube9
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 78
    • Turku

    #2
    Kato tulpanjohdot, ettei lyö läpi mistään. Tossahan on vielä sellaiset perinteiset, eli on yks iso puolapaketti ja siitä johdot tulpille.

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Myös tulpat voi olla huonot/väärät. Äidin auto (tosin vw) teki samantyylistä, ja siinä puola oli paskana.

      Comment

      • Kwame
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 322
        • Ylöjärvi

        #4
        Tulpanjohdoille ääni täältä. Itsellä oli IS:ssä sama vika ja korjaantui tulpanjohdot vaihtamalla.
        e60 530d -04

        e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
        e36 320i coupe M-sport -94,
        e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
        e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

        Comment

        • Kupoli
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 29
          • Akaa

          #5
          Eli siis menen ostamaan uudet tulpanjohdot. Thank you.
          Ex: Monta bemaria!

          Comment

          • Kupoli
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 29
            • Akaa

            #6
            En kyl tie että miten se vika voi tulpanjohdoissa olla...:think

            Pakko siinä on olla jotain muuta.
            Ex: Monta bemaria!

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Kupoli View Post
              En kyl tie että miten se vika voi tulpanjohdoissa olla...:think

              Pakko siinä on olla jotain muuta.
              Lyö kipinän läpi maihin kun paine palotilassa kasvaa nopean kaasun painamisen johdosta eli kipinä ei jaksa hypätä tulpan kärkien välissä vaan etsii helpomman reitin -> lyö läpi huonoista piuhoista. Hitaasti kaasua painaessa tulpan kuormitus ei ole niin suuri eli kipinä on siellä missä pitää.
              Mutta jos vian on pakko olla jossain muualla niin tämä ei sitten pidä paikkaansa

              Comment

              • Sammys
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 147
                • Lohja

                #8
                Kerro sitten auttoiko tulpanjohtojen vaihto ongelmaan, itselläni on samanlainen E36 318 is -92 ja vähän samalta kuulostava mysteeri ongelma, johon on haettu ratkaisua jo jonkin aikaa. Itse mittasin yleismittarilla kaikista johdoista jännitteen eikö heittoja ollut johtojen kesken, en tiedä tosin kuinka luotettavan kuvan johtojen kunnosta tämä metodi antaa.

                Itselläni auto käy kuin traktori, ei vastaa kaasuun ja puutuu ajettaessa etenkin alle 3000 kierroksilla. Vika on siitä erikoinen, että se ilmenee vain silloin tällöin, yleensä toimii kylmänä hyvin, mutta välillä vika ilmenee myös heti käynnistettäessä. Autoon on nyt vaihdettu jo läjä osia; kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet, 1 puola testin vuoksi, ilmaputki ilmamassamittarilta imusarjalle, huohotin putket kannelta imusarjalle, akku, jne..

                Alkaa loppumaan ideat ja mielenkiinto pikkuhiljaa..
                Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

                E46 328iC -99 Helrot
                ex E36 320i -93 Lagune Grun
                ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Originally posted by Sammys View Post
                  Kerro sitten auttoiko tulpanjohtojen vaihto ongelmaan, itselläni on samanlainen E36 318 is -92 ja vähän samalta kuulostava mysteeri ongelma, johon on haettu ratkaisua jo jonkin aikaa. Itse mittasin yleismittarilla kaikista johdoista jännitteen eikö heittoja ollut johtojen kesken, en tiedä tosin kuinka luotettavan kuvan johtojen kunnosta tämä metodi antaa.
                  Tarkotatko tulpanjohtoja :think

                  ...paljonkos oli jännite?
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • peette
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2008
                    • 63
                    • Ylivieska

                    #10
                    mulla oli saman tyylisiä käynti ongelmia tossa mun is. ja vika oli ilmamäärämittarissa!!

                    Comment

                    • Sammys
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 147
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by peette View Post
                      mulla oli saman tyylisiä käynti ongelmia tossa mun is. ja vika oli ilmamäärämittarissa!!
                      Ilmamassamittaria itsekin epäilin vahvasti, mutta tänään avasin imusarjan yläpuolisen osan ja sen kuskinpuoleisen pyöreän lätkän imusarjasta jonka alta paljastuu "lisäilmaluistin" < nimi? Liikuttelin sitä lätkää ja huomasin että se jäi helposti jumiin kiinni asentoon. Suihkuttelin CRC:tä ja pyörittelin sitä akselia ja sen alla olevaa mekanismia ja putsasin sieltä ne pinnat. Tämän päivän koeajojen perusteella vika toitui korjaantuvan, ei mitään nykimistä ja tyhjäkäyntikin pysyi mukavasti kohdillaan.

                      Toivon että vika löytyi nyt siitä.. aika näyttää..
                      Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

                      E46 328iC -99 Helrot
                      ex E36 320i -93 Lagune Grun
                      ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

                      Comment

                      • Sammys
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 147
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by Sammys View Post
                        Ilmamassamittaria itsekin epäilin vahvasti, mutta tänään avasin imusarjan yläpuolisen osan ja sen kuskinpuoleisen pyöreän lätkän imusarjasta jonka alta paljastuu "lisäilmaluistin" < nimi? Liikuttelin sitä lätkää ja huomasin että se jäi helposti jumiin kiinni asentoon. Suihkuttelin CRC:tä ja pyörittelin sitä akselia ja sen alla olevaa mekanismia ja putsasin sieltä ne pinnat. Tämän päivän koeajojen perusteella vika toitui korjaantuvan, ei mitään nykimistä ja tyhjäkäyntikin pysyi mukavasti kohdillaan.

                        Toivon että vika löytyi nyt siitä.. aika näyttää..

                        Eipä poistunut vika sitten kuitenkaan, eli nykiminen alkoi taas seuraavana päivänä. Nyt on sitten kokeiltu uusi ilmamassamittarikin mutta ei auttanut. Mystistä on, auto käy kuin vajailla pytyillä ja kolme tulpanjohtoa voi ottaa pois ilman että käynti juurikaan muuttuu. Ei pitäisi 4 pyttyisen koneen enään yhdellä edes käydä? Mistäköhän sitä vikaa voisi seuraavaksi lähteä etsimään?

                        Nyt vaihdettu:
                        Kampiakselin asentotunnistin
                        Nokka-akselin asentotunnistin
                        2kpl puolia + tulpat
                        ilmamassamittari
                        haitariputki + ilmavuodot tutkittu ja osa letkuista vaihdettu
                        Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

                        E46 328iC -99 Helrot
                        ex E36 320i -93 Lagune Grun
                        ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

                        Comment

                        • Kupoli
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 29
                          • Akaa

                          #13
                          Noniin.

                          En oo muistanu vähään aikaa täällä käydäkkään.

                          Tossa pari viikkoo sitten etsiskelin taas vikaa tosta romusta.

                          Huomasin että kun kakkospytyn tulpanjohdon laittaa kiinni sillain että se ei oo ihan sielä pohjassa niin toimii paremmin.
                          Eli kun vaan tiputtaa sen sinne koloon.

                          Jos sen painaa oikein kunnolla kiinni niin sit ei toimi.

                          Siitä se vika sitten löytyi.

                          Ei vaan meinaa oikeen helposti löytyä niitä johtoja.

                          Kysyin kl-varaosasta niin ne sano että ei löydy edes maahantuojalta ja maksais 150e.

                          En hommaa tohon kyllä kun sen yhen johdon.

                          jr66 ei oo kyl mikään tyhmä kaveri. Siinähän se vika oli.
                          Ex: Monta bemaria!

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16460
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Kupoli View Post
                            Noniin.

                            En oo muistanu vähään aikaa täällä käydäkkään.

                            Tossa pari viikkoo sitten etsiskelin taas vikaa tosta romusta.

                            Huomasin että kun kakkospytyn tulpanjohdon laittaa kiinni sillain että se ei oo ihan sielä pohjassa niin toimii paremmin.
                            Eli kun vaan tiputtaa sen sinne koloon.

                            Jos sen painaa oikein kunnolla kiinni niin sit ei toimi.

                            Siitä se vika sitten löytyi.

                            Ei vaan meinaa oikeen helposti löytyä niitä johtoja.

                            Kysyin kl-varaosasta niin ne sano että ei löydy edes maahantuojalta ja maksais 150e.

                            En hommaa tohon kyllä kun sen yhen johdon.

                            jr66 ei oo kyl mikään tyhmä kaveri. Siinähän se vika oli.
                            Samassa paikassa maksoi piuhasarja -07 kesällä -94 malliin 120 € ja löytyi hyllystä. Jaa että mitä sitten ? No ei mitn mutta ompahan hinta pompsahtanut, toisaalta miksi ei olisi :think

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎