Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m50b20 päästöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    #16
    Originally posted by toNmbbA View Post
    just kävin suihkimassa kumiputket läpi, ei hörähdellyt joten tuskin imuvuotojakaan.
    otitko haitariputken kokonaan irti? myös siitä lähtevät 2 letkua voivat olla hapertuneet. entä väliliitin joka on haitariputkesta lähtevän letkun välissä?

    haitariputkessa ei saisi olla nuppineulan päänkään kokoista reikää

    nakkaa irti vaan ja uutta tilalle jos pienikin reikä. marmorilta sen 25e haitariputki ja 5e/kpl siitä lähtevät putket. 20min ja vaihdettu, joten ei iso vaiva eikä hinta tarkastukselle.
    Last edited by esa`pentula; 12-04-2010, 21:27.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #17
      Eli kylmästi vaan normi purkki sinne ja uus päästömittaus

      ...voi tosin olla katti hengetön jos kauan on liian rikkaalla sopalla ollut.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • toNmbbA
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2009
        • 2325
        • Espoo

        #18
        Originally posted by esa`pentula View Post
        otitko haitariputken kokonaan irti? myös siitä lähtevät 2 letkua voivat olla hapertuneet. entä väliliitin joka on haitariputkesta lähtevän letkun välissä?

        haitariputkessa ei saisi olla nuppineulan päänkään kokoista reikää

        nakkaa irti vaan ja uutta tilalle jos pienikin reikä. marmorilta sen 25e haitariputki ja 5e/kpl siitä lähtevät putket. 20min ja vaihdettu, joten ei iso vaiva eikä hinta tarkastukselle.
        Kaikki ehjiä.
        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

        Comment

        • sleepertuning
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 662
          • Kotka

          #19
          Originally posted by toNmbbA View Post
          osasyynä varmaan on V-Tech tuningin lastu, vai vaikuttaako sit miten ?
          Lastu toki vaikuttaa, niissä ei kai yleensä oo muuta kun skaalattu karttaa vähän rikkaammalle/sytkäennakkoa muutettu tms. En kuitenkaan usko että lastu ois yksin syyllinen tuohon, mutta ei siitä kyllä apuakaan ole.

          Vikakoodeja ei kai ollu vielä luettu? Niistä ois aina hyvä lähteä liikkeelle ja sitäkautta saata jotakin osviittaa vikaan, Älä kuitenkaan mene suinpäin vaihtamaan yhtään osaa pelkkien vikakoodien perusteella sen kummemmin mittailematta.

          Lambdan signaalia mittailemaan vaan, reagoiko se yhtään mihinkään esim. starttipilotin/jarrukliinerin suihkuttamisen imuilmaan tai b-paineensäätimen letkun irroitukseen tai suureen keinotekoiseen imuvuotoon eli joku letku kylmästi irti imusarjasta kokeeksi. Tarkoitan ettei se lambda nyt vaan oo ihan täysin kuollut.

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2325
            • Espoo

            #20
            Originally posted by sleepertuning View Post
            tai suureen keinotekoiseen imuvuotoon eli joku letku kylmästi irti imusarjasta kokeeksi. Tarkoitan ettei se lambda nyt vaan oo ihan täysin kuollut.
            Huomenna tarkoitus viedä vikakoodin lukuun.

            Mitäs tuolla ajat takaa? Eli siis tehdä isompi imuvuoto, jolloin kone alkaa humppaamaan, mitäs siitä pitäis saada selville? :think
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • sleepertuning
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 662
              • Kotka

              #21
              Originally posted by toNmbbA View Post
              Huomenna tarkoitus viedä vikakoodin lukuun.

              Mitäs tuolla ajat takaa? Eli siis tehdä isompi imuvuoto, jolloin kone alkaa humppaamaan, mitäs siitä pitäis saada selville? :think
              Tarkoitin että ois samalla nähny sitä lambdan käppyrää että se myös reagois siihen imuvuotoon. Tarkoitan että se lambda ois ehjä, eikä signaali vaan makais kuolleena jommassa kummassa ääripäässä.

              Comment

              • toNmbbA
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2009
                • 2325
                • Espoo

                #22
                Originally posted by sleepertuning View Post
                Tarkoitin että ois samalla nähny sitä lambdan käppyrää että se myös reagois siihen imuvuotoon. Tarkoitan että se lambda ois ehjä, eikä signaali vaan makais kuolleena jommassa kummassa ääripäässä.
                Aivan. pitääpi huomenna käyttää piuhan päässä ja ihmetellä lisää. lambdaa jos näyttää ehjäksi niin pitää varmaan käyttää mittauksessa.
                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                Comment

                • sleepertuning
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 662
                  • Kotka

                  #23
                  Originally posted by toNmbbA View Post
                  Aivan. pitääpi huomenna käyttää piuhan päässä ja ihmetellä lisää. lambdaa jos näyttää ehjäksi niin pitää varmaan käyttää mittauksessa.
                  Ainakin boschin kts testerillä pystyi katsomaan livenä koneen käydessä myös sitä lambdan käppyrää vikakoodien ohessa

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎