Eikö tosiaan kellään ole ollut tätä onkelmaa kun ei mistään löytynyt mitään aiheesta? Eli vaihdoin öljyt ja suodattimen ja nyt auto on alkanut tiputtamaan öljyä suodatinkotelon kannentiivisteestä ja siis tietenkin vain silloin kun auto on käynnissä. Jotain seosmetalliahan tuo on mutta päätin silti vääntää niin pitkälle kuin kädestä lähtee kun näytti jäävän vähän ilmaan. Olenko nyt vääntänyt kannen kieroon vai onko mulle myyty motonetissä vaihteeksi väärä suodin? Eli onko näissä suodattimissa jotain millien korkeuseroja e36:sissa? Vinkkejä miten korjaan? Pitää huomenna jostain kaupasta käydä hakemassa paksumpi rengas ja kokeilla jos se pysyisi, mutta olisihan tuo jatkoa ajatellen mukava saada toimivaan tuolla filun mukana tulevalla tiivisteellä.
							
						
					E36 öljynsuodattimentiiviste-ongelmaa
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 E36 öljynsuodattimentiiviste-ongelmaaNyt:
 MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm 
 E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
 E38 725tdsA vm96, käyttis
 E36 316i vm98, latolöytö
 HD Spora 883/1200 vm91
 
 EX:
 E39 525tdsA
 E36 320
 MB w210 220d
 MB w210 270cdi
 MB w201 Avatgarde azzurro
 MB w124 300d
 +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanistaTags: None
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No ootko ottanu irti ja kattonu ettei ole esim poikki tai väärin asettuneena se O rengas?
 
 -Jarno2015 VW Crafter
 1984 BMW 316
 2009 Kawasaki Ninja 250RRR
 petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
 "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On ehjä ja ihan muodossaan. Oisko tuo ollut nyt 200km matkan tuossa paikallaan. Putsasin ja rapsuttelin kaikki vanhat kiinni palaneet roskat pois kosketuspinnoilta ja löin auton käyntiin niin parissa minuutissa oli jo öljyä näkyvissä siinä "urassa" jonka sisälle kansi osittain menee.Nyt:
 MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm 
 E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
 E38 725tdsA vm96, käyttis
 E36 316i vm98, latolöytö
 HD Spora 883/1200 vm91
 
 EX:
 E39 525tdsA
 E36 320
 MB w210 220d
 MB w210 270cdi
 MB w201 Avatgarde azzurro
 MB w124 300d
 +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Et kai oo laittanu muovikoteloon tarkoitettua suodatinta alumiinikoteloon?Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei kyllä tuo on ihan oikea tuommonen missä kiertää tuo levyverkko suotimen ympäri. Merkkiä en nyt saa päähän mutta jos en nyt ihan väärin muista niin alkuperäistä mä ainakin lähdin hakemaan ja sen taisin myös ostaakkin. Onko tohon kirjassa joku nyyttoni mihin sen saa kääntää? Pitää vissii rajottaa tota ruisleivän syöntiä jos tämmösiä ongelmia alkaa tulla Nyt: Nyt:
 MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm 
 E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
 E38 725tdsA vm96, käyttis
 E36 316i vm98, latolöytö
 HD Spora 883/1200 vm91
 
 EX:
 E39 525tdsA
 E36 320
 MB w210 220d
 MB w210 270cdi
 MB w201 Avatgarde azzurro
 MB w124 300d
 +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 22Nm on sen kotelon kannen pultin momentti.
 
 Ota se kotelo auki ja suodatin pois ja mittaa miten korkee se on.Last edited by JJT; 17-04-2010, 14:01.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No tossa äsken kattelin niin sen tiivisteen kanssa kun pyörittelin kantta niin metallihan se sielä tuntui hankaavan eikä mikään tiiviste. En nyt sitten tiedä oliko tuossa väärä tiiviste vai mikä oli vialla mutta panin nyt kaksi o-rengasta päällekkäin ja voila, ei vuoda enään. Saa nähä kauan tommonen viritelmä loppupeleissä kestää.Nyt:
 MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm 
 E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
 E38 725tdsA vm96, käyttis
 E36 316i vm98, latolöytö
 HD Spora 883/1200 vm91
 
 EX:
 E39 525tdsA
 E36 320
 MB w210 220d
 MB w210 270cdi
 MB w201 Avatgarde azzurro
 MB w124 300d
 +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei kuulosta kovin hyvältä toi kaksi o-rengasta päällekkäin,onko se tiiviste aivan liian matala?kyllä tässä nyt jotain erikoista on..Originally posted by powder View PostNo tossa äsken kattelin niin sen tiivisteen kanssa kun pyörittelin kantta niin metallihan se sielä tuntui hankaavan eikä mikään tiiviste. En nyt sitten tiedä oliko tuossa väärä tiiviste vai mikä oli vialla mutta panin nyt kaksi o-rengasta päällekkäin ja voila, ei vuoda enään. Saa nähä kauan tommonen viritelmä loppupeleissä kestää.
 Millä koneella auto on,kun en kirjoituksissa huomannut?e36 320 cabrio.
 e36 328 coupe.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 320iA 8/92 motonetin suodin oli ihan samanlainen kuin se jonka otin sieltä poiskin. 0-rengas oli ehkä 1-2milliä paksu ja uusi jolla kokeilin oli 3-4milliä eikä sekään riittänyt. nyt sielä on ne molemmat päällekkäin ja ei vuoda.Originally posted by 328 e36 View PostEi kuulosta kovin hyvältä toi kaksi o-rengasta päällekkäin,onko se tiiviste aivan liian matala?kyllä tässä nyt jotain erikoista on..
 Millä koneella auto on,kun en kirjoituksissa huomannut?Nyt:
 MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm 
 E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
 E38 725tdsA vm96, käyttis
 E36 316i vm98, latolöytö
 HD Spora 883/1200 vm91
 
 EX:
 E39 525tdsA
 E36 320
 MB w210 220d
 MB w210 270cdi
 MB w201 Avatgarde azzurro
 MB w124 300d
 +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
 Comment
Comment