Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vellu77
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 152
    • Hellsinki

    e36 ohjaus

    Eli ongelmana seuraavaa.

    Tuli vaihdettua tukivarret+puslat, raidetangon päät ja koiranluut. Kävin sitten ohjauskulmien säädössä, jossa ratti jäi kuitenkin vinoon. No eikun uudestaan säätöön ja kas ratti jälleen vinossa, tosin toiseen suuntaa!

    Kolmas kerta toden sanoo ja nyt ratti näyttikin olevan suorassa kun autolla suoraan päästeli. Kuitenkin pari päivää tästä ja näyttäis taas ratti olevan päin v"#€%a.

    Mitään välyksiä ei pitäis olla. Jotain kolinaa kuuluu ajoittain, epäilisin vakaajan kumeja ja uudet onkin hommattu.

    Jos jollain hyviä ideoita ongelman laadusta niin olisin kiitollinen vinkeistä!!
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    #2
    onko tukivarren pallonivelet väljät vai vaihdoitko täydellisenä sen? etutukivarren taaimainen pusla vaihdettu myös? nuo voisivat vaikuttaa ratin vinoon menemiseen.
    Last edited by esa`pentula; 28-04-2010, 19:16.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Takapään välykset saattavat olla myös syynä. Kai ne sääti sen takapäänkin? Luulisi silloin huomaavan löysät kumihelat :think
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • vellu77
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 152
        • Hellsinki

        #4
        Kaikki vaihdettu uusiin osiin ja eiköhän ne vianorilla tarkasta kaikki kulmat. rattihan siis oli noin päivän suorassa, eli joku siellä nyt antaa myöten mutta mikä?:think. Se kolahdus välillä ihmetyttää, ellei ole ne vakaajan kumit...

        Kiitokset jo nyt saadusta myötäelämisestä!!

        Comment

        • sauli
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 51
          • Lahti

          #5
          Ettei ois iskarin yläpään kiinnitys/laakeri.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Originally posted by vellu77 View Post
            Kaikki vaihdettu uusiin osiin ja eiköhän ne vianorilla tarkasta kaikki kulmat. rattihan siis oli noin päivän suorassa, eli joku siellä nyt antaa myöten mutta mikä?:think. Se kolahdus välillä ihmetyttää, ellei ole ne vakaajan kumit...

            Kiitokset jo nyt saadusta myötäelämisestä!!
            Kai ne sulle sen mittauspöytäkirjn antoi, siitähän sen näkee että onko niitä oikeasti säädetty ja mihin arvoihin, vai onko oikeasti vaan laskutettu :think

            Kolahdus takaa ja ratin meno vinoon viittaa takatukivarren etuhelan repeämiseen. Lisäksi auto menee hieman kallelleen...
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • vellu77
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 152
              • Hellsinki

              #7
              Kyllä säädöistä pöytäkirja on ja kaikki katottu.

              Kolahdus tosiaan kuuluu edestä ja joka kulmasta löytyy vuoden vanhat HR/Bilstein paketit hiluineen, joten en oikein usko et vika ois niissä. Tietysti jos oon onnistunut jotain rikkomaan osia vaihtaessa.

              Kolahdus on tuore oire ja alko vasta tukivarsien yms osien vaihdon jälkeen. No täytyy huomenna tutkia asiaa tarkemmin kun pääsee auton alle, tuleepahan sitten samalla vaihdettua vakaajan kumitkin..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎