En tiedä oonko nyt ihan väärin ymmärtänyt asian mutta mulla on sellainen käsitys, että tuo 3,0 on vielä valu lohkolla ja vasta 3,2 on alumiinilohkolla. Ja just tohon alumiinilohkoon käy ainoastaan tuo säteilylämmitin? Ainakin Jyväskylän Laakkosella olivat laittaneet kolmelitraseen ihan lohkolämmittimen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E36 M3 -95 3.0 S50b30 moottorin lämmitin
Collapse
X
-
Hyvä että asiasta tuli kunnon keskustelua
Kävin vähän vinkkien johdosta Kouvolan paikallisella dealerilla konahtamassa,ja lupasivat asiaa Kuopion kaverin vihjeiden perusteella maahantuojalta "pikana"selvittää.Kun tulee VARMISTETTU maahantuojan
ohje lämmittimen tyypistä ja merkistä,niin julkaisen sen muidenkin "iloksi" foorumissa.Joten odotellaan... Toivottasti ei loputtomiin :wink:
No niin tuli tietoa BMW-maahantuojalta:Tähän "välimallin" M3:een ei maahantuoja tunne minkäänlaista lohko- tai säteilylämmitintä!!!!!!!!
Epävirallisena tietona oli paikallinen BMW-dealeri etsinyt Kuopion vinkin perusteella,että valurautalohkoiseen M3:een on asennettu defan säteilylämmitin.Lämmitin,jota asennetaan BMW 520d M47:aan on Defan valmistama.Antoivat tällaisen numeron 225873/V.(= 873/V)
Ko.lämmitin läpykkä käy suoraan (johonkin päin moottoria),mutta kiinityspalikoita täytyy hieman kikkailla...Toivottavasti oli jollekin apua.
Itse luultavasti asennutan ko. Defan.Varmat lisävinkit tervetulleita. :!: :?: :!:
Comment
-
-
Originally posted by teddiehmm, mulle sanoivat että ton asennus kyllä onnistuisi. no saa nähdä mitä käy
edit. nyt on lohkari laitettu ja hyvin pelittää
Ilmoittele vaikka täällä foorumissa sitten :wink:
Niin ja paljonkohan oli mennyt työtunteja?
Comment
-
-
Re: Hyvä että asiasta tuli kunnon keskustelua
Originally posted by Heguli 31Kävin vähän vinkkien johdosta Kouvolan paikallisella dealerilla konahtamassa,ja lupasivat asiaa Kuopion kaverin vihjeiden perusteella maahantuojalta "pikana"selvittää.Kun tulee VARMISTETTU maahantuojan
ohje lämmittimen tyypistä ja merkistä,niin julkaisen sen muidenkin "iloksi" foorumissa.Joten odotellaan... Toivottasti ei loputtomiin :wink:
No niin tuli tietoa BMW-maahantuojalta:Tähän "välimallin" M3:een ei maahantuoja tunne minkäänlaista lohko- tai säteilylämmitintä!!!!!!!!
Epävirallisena tietona oli paikallinen BMW-dealeri etsinyt Kuopion vinkin perusteella,että valurautalohkoiseen M3:een on asennettu defan säteilylämmitin.Lämmitin,jota asennetaan BMW 520d M47:aan on Defan valmistama.Antoivat tällaisen numeron 225873/V.(= 873/V)
Ko.lämmitin läpykkä käy suoraan (johonkin päin moottoria),mutta kiinityspalikoita täytyy hieman kikkailla...Toivottavasti oli jollekin apua.
Itse luultavasti asennutan ko. Defan.Varmat lisävinkit tervetulleita. :!: :?: :!:
Comment
-
-
Re: Hyvä että asiasta tuli kunnon keskustelua
Originally posted by BMW M3 Coupe -93Olen kyllä varma että 3.0l M3 on alumiinilohko..Vai johtuuko se siitä että se painaa saman verran kuin rautalohko?
- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Käy katsomassa
Eli alumiininen lohko pitäisi olla niinku 3.2 litraisessa.
Tuntuis vain niin oudolta että sylinteriryhmä olisi alumiinia. Mielestä lohko on tässä M3 3.0 alumiinia ja sylinteriryhmä metallia.. Eli ylikokomäntiä saisi.. :?
Onko muuten 3.0 litraisessa vanos vain imupuolella ja uudemmassa 3.2 litraisessa imu- ja pakopuolella? Vaihdoin juuri vanoksen magneettiventtiilit ja niitä oli kylläkin kaksi :?: Onko niitä sitten kaksi imupuolella?
Mutta pysytään itse aiheessa eli MISTÄ LOHKOLÄMMITIN TÄHÄN 3.0L M3:seen!!!
Kävin juuri kyselemässä eräässä autokorjaamolla joka myy ja asentaa lohkolämmittimiä. Sanoivat ettei niistä säteilylämmittimistä (eli lohkon seinämään asennettu ei siis vesiproppuun) ole juurikaan hyötyä. Onko kellään Asennettu lohkolämmintintä siihen vesipropun paikalle pakosarjan viereen? Mahtuuko siihen ees ku peltisatsi niin lähellä.. Eli nyt puhutaan S50B30 lohkosta. Tarinat M50 lohkosta eivät auta v....jakaan...
Comment
-
Comment