Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E36 M3 -95 3.0 S50b30 moottorin lämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zamppa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 291
    • Jyväskylä

    #16
    En tiedä oonko nyt ihan väärin ymmärtänyt asian mutta mulla on sellainen käsitys, että tuo 3,0 on vielä valu lohkolla ja vasta 3,2 on alumiinilohkolla. Ja just tohon alumiinilohkoon käy ainoastaan tuo säteilylämmitin? Ainakin Jyväskylän Laakkosella olivat laittaneet kolmelitraseen ihan lohkolämmittimen.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11687
      • Kouvola

      #17
      niin ja kannattaa sitte ettiä sitä lämmitintä calix nimellä eikä galix :wink:

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10043
        • KVLA

        #18
        Hyvä että asiasta tuli kunnon keskustelua

        Kävin vähän vinkkien johdosta Kouvolan paikallisella dealerilla konahtamassa,ja lupasivat asiaa Kuopion kaverin vihjeiden perusteella maahantuojalta "pikana"selvittää.Kun tulee VARMISTETTU maahantuojan
        ohje lämmittimen tyypistä ja merkistä,niin julkaisen sen muidenkin "iloksi" foorumissa.Joten odotellaan... Toivottasti ei loputtomiin :wink:
        No niin tuli tietoa BMW-maahantuojalta:Tähän "välimallin" M3:een ei maahantuoja tunne minkäänlaista lohko- tai säteilylämmitintä!!!!!!!!
        Epävirallisena tietona oli paikallinen BMW-dealeri etsinyt Kuopion vinkin perusteella,että valurautalohkoiseen M3:een on asennettu defan säteilylämmitin.Lämmitin,jota asennetaan BMW 520d M47:aan on Defan valmistama.Antoivat tällaisen numeron 225873/V.(= 873/V)
        Ko.lämmitin läpykkä käy suoraan (johonkin päin moottoria),mutta kiinityspalikoita täytyy hieman kikkailla...Toivottavasti oli jollekin apua.
        Itse luultavasti asennutan ko. Defan.Varmat lisävinkit tervetulleita. :!: :?: :!:

        Comment

        • teddie
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 74

          #19
          s50b30 menee sama lämmitin kuin m50 lohkoon eli ainakin defan 145. asennus ehkä hieman hankalampi kun pakosarja on erilainen.

          itselleni sellaista laittavat juuri tänään tapiolan essolla

          Comment

          • BMW M3 Coupe -93
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 283
            • Seinäjoki

            #20
            Pakosarja (M3sessa on peltipakosarja vakiona) on vain niin tiellä ja lähellä vesiproppua ettei siihen saa vastusta mahtumaan. Ja johtojen eristeet sulaisivat jos ovat liian lähellä putkea... Muissa (M50) lohkoissa tätä ongelmaa ei ole...
            In memoriam:
            BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
            http://www.minunauto.com/?8813

            Comment

            • teddie
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 74

              #21
              hmm, mulle sanoivat että ton asennus kyllä onnistuisi. no saa nähdä mitä käy

              edit. nyt on lohkari laitettu ja hyvin pelittää

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                #22
                Originally posted by teddie
                hmm, mulle sanoivat että ton asennus kyllä onnistuisi. no saa nähdä mitä käy

                edit. nyt on lohkari laitettu ja hyvin pelittää
                Viitsitkö vaikka viikon ajeltuasi tsekata onko pakosarja "sulattanut" lämppäriä tai johtoja????
                Ilmoittele vaikka täällä foorumissa sitten :wink:
                Niin ja paljonkohan oli mennyt työtunteja?

                Comment

                • teddie
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 74

                  #23
                  joo tarkastelen tilannetta kunhan olen jonkin verran ajanut ettei mitään sula tms.

                  33 euroa maksoi asennus

                  Comment

                  • BMW M3 Coupe -93
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 283
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Re: Hyvä että asiasta tuli kunnon keskustelua

                    Originally posted by Heguli 31
                    Kävin vähän vinkkien johdosta Kouvolan paikallisella dealerilla konahtamassa,ja lupasivat asiaa Kuopion kaverin vihjeiden perusteella maahantuojalta "pikana"selvittää.Kun tulee VARMISTETTU maahantuojan
                    ohje lämmittimen tyypistä ja merkistä,niin julkaisen sen muidenkin "iloksi" foorumissa.Joten odotellaan... Toivottasti ei loputtomiin :wink:
                    No niin tuli tietoa BMW-maahantuojalta:Tähän "välimallin" M3:een ei maahantuoja tunne minkäänlaista lohko- tai säteilylämmitintä!!!!!!!!
                    Epävirallisena tietona oli paikallinen BMW-dealeri etsinyt Kuopion vinkin perusteella,että valurautalohkoiseen M3:een on asennettu defan säteilylämmitin.Lämmitin,jota asennetaan BMW 520d M47:aan on Defan valmistama.Antoivat tällaisen numeron 225873/V.(= 873/V)
                    Ko.lämmitin läpykkä käy suoraan (johonkin päin moottoria),mutta kiinityspalikoita täytyy hieman kikkailla...Toivottavasti oli jollekin apua.
                    Itse luultavasti asennutan ko. Defan.Varmat lisävinkit tervetulleita. :!: :?: :!:
                    Olen kyllä varma että 3.0l M3 on alumiinilohko.. Ootko Heguli 31 jo saanut lohkolämppärin? Lupaamaasi tyhjentävää vastausta odottelen.. Jos jollain muulla lisää varmaa tietoa aiheesta niin kiittäisin... Talvi tulee ja bemppaa paleltaa... :(
                    In memoriam:
                    BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                    http://www.minunauto.com/?8813

                    Comment

                    • Calypsocoupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 2932
                      • EFNU

                      #25
                      Re: Hyvä että asiasta tuli kunnon keskustelua

                      Originally posted by BMW M3 Coupe -93
                      Olen kyllä varma että 3.0l M3 on alumiinilohko..
                      Hassua että siihen saa ylikokomäntiä samaan tapaan kuin rautalohkoiseen Vai johtuuko se siitä että se painaa saman verran kuin rautalohko?
                      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                      Comment

                      • BMW M3 Coupe -93
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 283
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Sylinteriputket eivät ole alumiinia. (ei missään autossa) Putket on ihan metallia. Sylinteriputket ovat alumiinilohkossa... :wink:
                        In memoriam:
                        BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                        http://www.minunauto.com/?8813

                        Comment

                        • cojama
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1421
                          • www.e30m3.fi

                          #27
                          Olen kyllä ihan varma että se on rautalohko.

                          Comment

                          • Calypsocoupe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 2932
                            • EFNU

                            #28
                            Sylinteriputket eivät ole alumiinia. (ei missään autossa) Putket on ihan metallia. Sylinteriputket ovat alumiinilohkossa...
                            Heitäppä kommenttia tuohon BMW:n prosyyriin:



                            :P
                            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                            Comment

                            • BMW M3 Coupe -93
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 283
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Käy katsomassa

                              Eli alumiininen lohko pitäisi olla niinku 3.2 litraisessa.
                              Tuntuis vain niin oudolta että sylinteriryhmä olisi alumiinia. Mielestä lohko on tässä M3 3.0 alumiinia ja sylinteriryhmä metallia.. Eli ylikokomäntiä saisi.. :?

                              Onko muuten 3.0 litraisessa vanos vain imupuolella ja uudemmassa 3.2 litraisessa imu- ja pakopuolella? Vaihdoin juuri vanoksen magneettiventtiilit ja niitä oli kylläkin kaksi :?: Onko niitä sitten kaksi imupuolella?

                              Mutta pysytään itse aiheessa eli MISTÄ LOHKOLÄMMITIN TÄHÄN 3.0L M3:seen!!!

                              Kävin juuri kyselemässä eräässä autokorjaamolla joka myy ja asentaa lohkolämmittimiä. Sanoivat ettei niistä säteilylämmittimistä (eli lohkon seinämään asennettu ei siis vesiproppuun) ole juurikaan hyötyä. Onko kellään Asennettu lohkolämmintintä siihen vesipropun paikalle pakosarjan viereen? Mahtuuko siihen ees ku peltisatsi niin lähellä.. Eli nyt puhutaan S50B30 lohkosta. Tarinat M50 lohkosta eivät auta v....jakaan...
                              In memoriam:
                              BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                              http://www.minunauto.com/?8813

                              Comment

                              • herja
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1649

                                #30
                                Nus nus, alumiinikö sitten ei ole metallia? Lohko alua, putket valua?
                                Retard Member

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎