Olikos tämä sama tiimi joka ottaa puheidensa mukaan tuosta koneesta pakoputken ja ilmansuodattimen vaihdolla sen 350hv? :lol:
Eikös tuossa Bemarin alkuperäisessä manuaalissa lukenut erittäin selvästi mitä materiaalia se lohko on? Sieltä löytyy vastaukset myös noihin Vanos-kysymyksiin.
Eli alumiininen lohko pitäisi olla niinku 3.2 litraisessa.
Tuntuis vain niin oudolta että sylinteriryhmä olisi alumiinia. Mielestä lohko on tässä M3 3.0 alumiinia ja sylinteriryhmä metallia.. Eli ylikokomäntiä saisi.. :?
3.0:ssa on rautalohko,kuten jo mainittiin :!:
Ja teddiehän sanoi laittaneensa omaansa lohkolämmittimen,laita sinäkin!
Nuilla mainitsemillasi sivuilla kyllä sanotaan et on alulohko,mainitsin tästä virheestä jo aikaisemmin niille.
Ja äkkiäkös sen tarkistat,jos sulla on tuommoinen auto!
Kävin vähän vinkkien johdosta Kouvolan paikallisella dealerilla konahtamassa,ja lupasivat asiaa Kuopion kaverin vihjeiden perusteella maahantuojalta "pikana"selvittää.Kun tulee VARMISTETTU maahantuojan
ohje lämmittimen tyypistä ja merkistä,niin julkaisen sen muidenkin "iloksi" foorumissa.Joten odotellaan... Toivottasti ei loputtomiin :wink:
No niin tuli tietoa BMW-maahantuojalta:Tähän "välimallin" M3:een ei maahantuoja tunne minkäänlaista lohko- tai säteilylämmitintä!!!!!!!!
Epävirallisena tietona oli paikallinen BMW-dealeri etsinyt Kuopion vinkin perusteella,että valurautalohkoiseen M3:een on asennettu defan säteilylämmitin.Lämmitin,jota asennetaan BMW 520d M47:aan on Defan valmistama.Antoivat tällaisen numeron 225873/V.(= 873/V)
Ko.lämmitin läpykkä käy suoraan (johonkin päin moottoria),mutta kiinityspalikoita täytyy hieman kikkailla...Toivottavasti oli jollekin apua.
Itse luultavasti asennutan ko. Defan.Varmat lisävinkit tervetulleita. :!: :?: :!:
Olen kyllä varma että 3.0l M3 on alumiinilohko.. Ootko Heguli 31 jo saanut lohkolämppärin? Lupaamaasi tyhjentävää vastausta odottelen.. Jos jollain muulla lisää varmaa tietoa aiheesta niin kiittäisin... Talvi tulee ja bemppaa paleltaa... :(
Lohkoista tuntuu versioita riittävän,mutta minun 3.0-koneessa on VALURAUTA-lohko.Asennutan siihen ensi viikolla DEFAn 145-lokilämmittimen (kunhan saan asiaan varmistuksen toimivuudesta,sulamisongelma)tai ainakin käyvän(heikompitehoisen)DEFAn 873 säteilylämmittimen.Eli kahdesta valiten.Eiköhän kohta lämpene muutkin kun lohko-materiaalista väitelleet... "Tyhjentävää" vastausta yritin itsekin kovasti etsiä,mutta tyytyminen on nyt näihin.Eli keskusteluun osalistuneilla on asennettuna kumpaakin lämmitintyyppiä.Lohko ja säteilijä.Näistä laitoinkin vastausta /lisäystä aikaisempaan settiini.Yllä molempien DEFA-lämppärien tyyppinumerot,joten tästä mennään :!: :lol: :lol:
:oops: :oops: :oops: Juu taitaa se 3.0l lohko ollakkin valurautaa. Ja ilmeisesti vanos vain imupuolella. Sain vain sieltä näyttämästäni linkistä väärää tietoa. Tokihan nää keski-iän kriisiryhmä olettaa vähän muutakin väärää tosta bemusta. Esim. virityksien tehoarviointi niillä oli jotain käsittämätöntä.. Oma arviointi = max 300hv.
palatakseni vielä aiheeseen:
Eli on siis kaksi vaihtoehtoa:
-se perinteinen lohkolämmitin (vesiproppuun peltisatsin viereen), jonka malli Defa 145
-säteilylämmitin lohkon kylkeen Defa 225873/V.(= 873/V) eli lyhyesti Defa 873, joka on alunperin tarkoitettu BMW 520d M47:aan
Viitsisitkö heguli vielä kirjotella ku oot saanut jommankumman kiinni.
Tämä Defa 145 kiinnostaisi enenmmän tehokkuudensa takia mutta epäilyttää vieläkin se johtojen eristeen sulamisjuttu ettei käy kalpaten...
joo tarkastelen tilannetta kunhan olen jonkin verran ajanut ettei mitään sula tms.
33 euroa maksoi asennus
Terve teddie.Tarttis tietoa asennetusta DEFAstasi: Onko lämmitin ja kaapeli pysynyt kuosissaan,eli ei ole pakosarjan lämmöstä sulanut?Vastaatko pian,sillä tilaan lämppärin ja asennutan sen ensi viikolla,jos toimii. :?: :!: :?:
:oops: :oops: :oops: Juu taitaa se 3.0l lohko ollakkin valurautaa. Ja ilmeisesti vanos vain imupuolella. Sain vain sieltä näyttämästäni linkistä väärää tietoa. Tokihan nää keski-iän kriisiryhmä olettaa vähän muutakin väärää tosta bemusta. Esim. virityksien tehoarviointi niillä oli jotain käsittämätöntä.. Oma arviointi = max 300hv.
palatakseni vielä aiheeseen:
Eli on siis kaksi vaihtoehtoa:
-se perinteinen lohkolämmitin (vesiproppuun peltisatsin viereen), jonka malli Defa 145
-säteilylämmitin lohkon kylkeen Defa 225873/V.(= 873/V) eli lyhyesti Defa 873, joka on alunperin tarkoitettu BMW 520d M47:aan
Viitsisitkö heguli vielä kirjotella ku oot saanut jommankumman kiinni.
Tämä Defa 145 kiinnostaisi enenmmän tehokkuudensa takia mutta epäilyttää vieläkin se johtojen eristeen sulamisjuttu ettei käy kalpaten...
Terve vaan M3 Coupe.Odotan lohkolämmittimen DEFA-145 lämmönkesto tietoa "teddieltä".Kaveri on laitattanut omaansa ko.lämmittimen ja lupasi ilmoitella tällä palstalla sen toimivuudesta (lämmönkestosta).Itselleni on tarkoitus laittaa myös tämä tehokkaampi lohkisversio ensi viikolla (torstaina).Palailen sen jälkeen asiaan täällä. :wink:
käsittääkseni se lohkon ulkopuolelle tuleva osa on 5cm sisäänemokohdasta alaspäin vielä sitä vastusputkea, tai ainakin jotain metalliputkea. Eli näinollen se menisi siitä asennuskohdasta noin 8cm alas ennenkuin se itse sähköjohto liitetään siihen
ja tuolla välillä jo kaikki kestää.
Tämä ei siis ole faktaa, olen vain huomannut mun foortissa että se tekee ulsotultuaan 90asteen mutkan alas ja jatkaa siitä reilu 5cm metalliputkena (ehkä juuri lämpöongelmien välttämiseksi?)
Voisihan sitä johtoa suojata sulamiselta esim. asbesti/nomex kääreellä. Hitsareiden suojapeitosta pikkupala ja metallisella nippusiteellä/klemmarilla/mig-langalla tms. kiinni aran osan päälle. Myös pakosarjan ympärille pyöritettävä aine sopisi mainiosti sen johdonkin päälle.
Voisihan sitä johtoa suojata sulamiselta esim. asbesti/nomex kääreellä. Hitsareiden suojapeitosta pikkupala ja metallisella nippusiteellä/klemmarilla/mig-langalla tms. kiinni aran osan päälle. Myös pakosarjan ympärille pyöritettävä aine sopisi mainiosti sen johdonkin päälle.
Kyllä sitä on myytävänä noihin lämppäreihinkin tarkoitettua lämmöneristettä,ja sitä on tarkoitus laittaa.Nyt vaan olisi kiva kuulla "teddien" kommentit lämppäristään ennen omani asennusta :lol:
sori että kestänyt, ollut tässä muutto päällä. omassa autossa siis tapiolan esson asentama defa 145 ja näyttäisi olevan ihan hyvässä kunnossa mitä nyt päältäpäin pystyy katsomaan. Vastukselle menevä johto ei ole sulanut yhtään tai muuta vastaavaa..
sori että kestänyt, ollut tässä muutto päällä. omassa autossa siis tapiolan esson asentama defa 145 ja näyttäisi olevan ihan hyvässä kunnossa mitä nyt päältäpäin pystyy katsomaan. Vastukselle menevä johto ei ole sulanut yhtään tai muuta vastaavaa..
Tänk jyy veri mats.Odotinkin tätä tietoa kun sika pyhää,joten autoni
saa samanlaisen lohkiksen sisäänsä loppuviikolla...
Comment