Eipäs olla niin pikkutarkkoja... Asia kuitenkin tuli kaikille selväksi. Siis lohko alua, putket/ryhmä valua...?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E36 M3 -95 3.0 S50b30 moottorin lämmitin
Collapse
X
-
Originally posted by BMW M3 Coupe -93Käy katsomassa
Eikös tuossa Bemarin alkuperäisessä manuaalissa lukenut erittäin selvästi mitä materiaalia se lohko on? Sieltä löytyy vastaukset myös noihin Vanos-kysymyksiin.
- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by BMW M3 Coupe -93Käy katsomassa
Eli alumiininen lohko pitäisi olla niinku 3.2 litraisessa.
Tuntuis vain niin oudolta että sylinteriryhmä olisi alumiinia. Mielestä lohko on tässä M3 3.0 alumiinia ja sylinteriryhmä metallia.. Eli ylikokomäntiä saisi.. :?
3.0:ssa on rautalohko,kuten jo mainittiin :!:
Ja teddiehän sanoi laittaneensa omaansa lohkolämmittimen,laita sinäkin!
Nuilla mainitsemillasi sivuilla kyllä sanotaan et on alulohko,mainitsin tästä virheestä jo aikaisemmin niille.
Ja äkkiäkös sen tarkistat,jos sulla on tuommoinen auto!E24 635csi
Comment
-
-
Originally posted by BMW M3 Coupe -93Eipäs olla niin pikkutarkkoja... Asia kuitenkin tuli kaikille selväksi. Siis lohko alua, putket/ryhmä valua...?
Kuten tästä calypsocoupen laittamasta kuvasta näkee,lohko ei ole alumiinia. http://www.schwarzone.de/e30/fotost/f01126/08.jpgE24 635csi
Comment
-
-
Re: Hyvä että asiasta tuli kunnon keskustelua
Originally posted by BMW M3 Coupe -93Originally posted by Heguli 31Kävin vähän vinkkien johdosta Kouvolan paikallisella dealerilla konahtamassa,ja lupasivat asiaa Kuopion kaverin vihjeiden perusteella maahantuojalta "pikana"selvittää.Kun tulee VARMISTETTU maahantuojan
ohje lämmittimen tyypistä ja merkistä,niin julkaisen sen muidenkin "iloksi" foorumissa.Joten odotellaan... Toivottasti ei loputtomiin :wink:
No niin tuli tietoa BMW-maahantuojalta:Tähän "välimallin" M3:een ei maahantuoja tunne minkäänlaista lohko- tai säteilylämmitintä!!!!!!!!
Epävirallisena tietona oli paikallinen BMW-dealeri etsinyt Kuopion vinkin perusteella,että valurautalohkoiseen M3:een on asennettu defan säteilylämmitin.Lämmitin,jota asennetaan BMW 520d M47:aan on Defan valmistama.Antoivat tällaisen numeron 225873/V.(= 873/V)
Ko.lämmitin läpykkä käy suoraan (johonkin päin moottoria),mutta kiinityspalikoita täytyy hieman kikkailla...Toivottavasti oli jollekin apua.
Itse luultavasti asennutan ko. Defan.Varmat lisävinkit tervetulleita. :!: :?: :!:
Comment
-
-
:oops: :oops: :oops: Juu taitaa se 3.0l lohko ollakkin valurautaa. Ja ilmeisesti vanos vain imupuolella. Sain vain sieltä näyttämästäni linkistä väärää tietoa. Tokihan nää keski-iän kriisiryhmä olettaa vähän muutakin väärää tosta bemusta. Esim. virityksien tehoarviointi niillä oli jotain käsittämätöntä.. Oma arviointi = max 300hv.
palatakseni vielä aiheeseen:
Eli on siis kaksi vaihtoehtoa:
-se perinteinen lohkolämmitin (vesiproppuun peltisatsin viereen), jonka malli Defa 145
-säteilylämmitin lohkon kylkeen Defa 225873/V.(= 873/V) eli lyhyesti Defa 873, joka on alunperin tarkoitettu BMW 520d M47:aan
Viitsisitkö heguli vielä kirjotella ku oot saanut jommankumman kiinni.
Tämä Defa 145 kiinnostaisi enenmmän tehokkuudensa takia mutta epäilyttää vieläkin se johtojen eristeen sulamisjuttu ettei käy kalpaten...
Comment
-
-
Originally posted by teddiejoo tarkastelen tilannetta kunhan olen jonkin verran ajanut ettei mitään sula tms.
33 euroa maksoi asennus
Comment
-
-
Originally posted by BMW M3 Coupe -93:oops: :oops: :oops: Juu taitaa se 3.0l lohko ollakkin valurautaa. Ja ilmeisesti vanos vain imupuolella. Sain vain sieltä näyttämästäni linkistä väärää tietoa. Tokihan nää keski-iän kriisiryhmä olettaa vähän muutakin väärää tosta bemusta. Esim. virityksien tehoarviointi niillä oli jotain käsittämätöntä.. Oma arviointi = max 300hv.
palatakseni vielä aiheeseen:
Eli on siis kaksi vaihtoehtoa:
-se perinteinen lohkolämmitin (vesiproppuun peltisatsin viereen), jonka malli Defa 145
-säteilylämmitin lohkon kylkeen Defa 225873/V.(= 873/V) eli lyhyesti Defa 873, joka on alunperin tarkoitettu BMW 520d M47:aan
Viitsisitkö heguli vielä kirjotella ku oot saanut jommankumman kiinni.
Tämä Defa 145 kiinnostaisi enenmmän tehokkuudensa takia mutta epäilyttää vieläkin se johtojen eristeen sulamisjuttu ettei käy kalpaten...
Comment
-
-
käsittääkseni se lohkon ulkopuolelle tuleva osa on 5cm sisäänemokohdasta alaspäin vielä sitä vastusputkea, tai ainakin jotain metalliputkea. Eli näinollen se menisi siitä asennuskohdasta noin 8cm alas ennenkuin se itse sähköjohto liitetään siihen
ja tuolla välillä jo kaikki kestää.
Tämä ei siis ole faktaa, olen vain huomannut mun foortissa että se tekee ulsotultuaan 90asteen mutkan alas ja jatkaa siitä reilu 5cm metalliputkena (ehkä juuri lämpöongelmien välttämiseksi?)
Comment
-
-
Suojus
Voisihan sitä johtoa suojata sulamiselta esim. asbesti/nomex kääreellä. Hitsareiden suojapeitosta pikkupala ja metallisella nippusiteellä/klemmarilla/mig-langalla tms. kiinni aran osan päälle. Myös pakosarjan ympärille pyöritettävä aine sopisi mainiosti sen johdonkin päälle.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Re: Suojus
Originally posted by 131Voisihan sitä johtoa suojata sulamiselta esim. asbesti/nomex kääreellä. Hitsareiden suojapeitosta pikkupala ja metallisella nippusiteellä/klemmarilla/mig-langalla tms. kiinni aran osan päälle. Myös pakosarjan ympärille pyöritettävä aine sopisi mainiosti sen johdonkin päälle.
Comment
-
-
Originally posted by teddiesori että kestänyt, ollut tässä muutto päällä. omassa autossa siis tapiolan esson asentama defa 145 ja näyttäisi olevan ihan hyvässä kunnossa mitä nyt päältäpäin pystyy katsomaan. Vastukselle menevä johto ei ole sulanut yhtään tai muuta vastaavaa..
saa samanlaisen lohkiksen sisäänsä loppuviikolla...Last edited by Heguli 31; 29-12-2010, 16:01.
Comment
-
Comment