Kiitosta vaan Heguli ja teddie. Itsellekkin sit laitan ton Defa 145. Jahka rahat vain riittää vanoksen magneettiventtiilien vaihdon jälkeen... LÄMMINTÄ TALVEA
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E36 M3 -95 3.0 S50b30 moottorin lämmitin
Collapse
X
-
Magneettiventtiilien johdot olivat niin hapettuneet että löivät lohkon kautta maihin. Tuloksena oli että vanos oli koko ajan yläkierrosalueella eli tyhjäkäynti ja päästöt olivat päin ...tua.
Lisäksi magneettiventtiilien tiivisteet olivat kivikovat ja yksi jo vuosi. Tiivisteitähän ei tietysti saanut erikseen :( . Jos olis saanut niin olisin vaihtanut vain tiivisteet ja juottanut uudet johtosarjat.
Maksoi muutes venttiilit 200€/kpl. Luulin että veenttileitä olisi vain 1, koska tässähän on vain imupuolen vanos mutta ilmeisesti tässä on 2 ja 3.2 litrases 2 kertaa 2.
Pelkäsin aluksi että nyt se kaikkien manaama vanoslaukeaminen on tapahtunut mut ei onneks aiva. :|
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Tulin just lohkiksen asennuksesta.DEFA 145 asennettu ja johto lämpöeritetty.Joten yksi huoli vähemmin.Vastus maksoi 60eur,johtosarja 54eur ja asennuskustannukset 1:n tunnin veloitus sisältäen uudet nesteet.Ja eikun lämmittämään.Kiitokset kaikille vinkkien antajille :lol: :lol: :lol:
-Juuri kun luulit että asia on loppuunkäsitelty-
Comment
-
-
Originally posted by BMW M3 Coupe -93Originally posted by Heguli 31Tulin just lohkiksen asennuksesta.DEFA 145 asennettu ja johto lämpöeritetty.Joten yksi huoli vähemmin.Vastus maksoi 60eur,johtosarja 54eur ja asennuskustannukset 1:n tunnin veloitus sisältäen uudet nesteet.Ja eikun lämmittämään.Kiitokset kaikille vinkkien antajille :lol: :lol: :lol:
-Juuri kun luulit että asia on loppuunkäsitelty-
PS.Sivulle asennuksen etuna on tietysti se,ettei loska ja kura piiskaa ja jäädä pistoketta niin helposti.Valitse itsellesi paras vaihtoehto.Laitat mihin vaan,niin joku kuitenkin kysyy:"Miksi sä ton tohon laitoit,mä oisin ainaskii laittasen tohon toiseen paikkaan".Tietysti... :wink:
Comment
-
-
Originally posted by ville69itse yritin laitatuttaa em. lämmitintä ad varaosan huollossa, mut eivät suostuneet laittamaan sitä koska kuulemma joutuu irroittamaan pakosarjan. Näinkö on vai oliko asentajat varustettu liian suurilla sormilla?
Comment
-
-
Tuosta perinteisen ja säteilylämmittimen käytännön tehoeroista. E46 328Ci:hin asennutin viime syksynä lohkon kylkeen säteilylämmittimen, muuta ei ollut saatavilla. Melko kallis oli, pelkkä vastus 140 euroa ja johtosarja 58 euroa. Kovin tehokkaalta se ei perstuntumalta vaikuta: vaikka antaisi olla piuhassa kolme varttia tai tunnin, lämpömittari ei värähdä yhtään eikä esim konepellilltä sula lumet vähilläkään pakkasilla (toisin kuin perinteinen). Kyllä se kuitenkin illmeisesti lämmittää, sillä kovemmillakin pakkasilla lähtee vaivatta ja välittömästi käyntiin nostaen lämmöt nopeammin kuin ilman lämmistystä.
Eli lyhyesti: säteilylämmitin on tyhjää parempi, muttei paljon muuta. Ja kuten tässäkin topicissa todettu, bensa/naftalämmittimen saa nykyään jo sen verran edullisesti, että BMW:n hintaiseen autoon se on suositeltavin/järkevin vaihtoehto.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by AntzaTuosta perinteisen ja säteilylämmittimen käytännön tehoeroista. E46 328Ci:hin asennutin viime syksynä lohkon kylkeen säteilylämmittimen, muuta ei ollut saatavilla. Melko kallis oli, pelkkä vastus 140 euroa ja johtosarja 58 euroa. Kovin tehokkaalta se ei perstuntumalta vaikuta: vaikka antaisi olla piuhassa kolme varttia tai tunnin, lämpömittari ei värähdä yhtään eikä esim konepellilltä sula lumet vähilläkään pakkasilla (toisin kuin perinteinen). Kyllä se kuitenkin illmeisesti lämmittää, sillä kovemmillakin pakkasilla lähtee vaivatta ja välittömästi käyntiin nostaen lämmöt nopeammin kuin ilman lämmistystä.
Eli lyhyesti: säteilylämmitin on tyhjää parempi, muttei paljon muuta. Ja kuten tässäkin topicissa todettu, bensa/naftalämmittimen saa nykyään jo sen verran edullisesti, että BMW:n hintaiseen autoon se on suositeltavin/järkevin vaihtoehto.
N. 2 tuntia on suositusaika lohkolämppärille, siinä ajassa se on lämmittänyt sen mitä pystyy (kuulemma) ja kaikki sen ajan yli on turhaa. Näin sanoo tietyt tutkimukset.
Mutta ainakin omasta mielestä ("perstuntumalla") tuossa ei ole perää, ja lienee "propagandaa" energian säästämiseksi. Jos -10C pakkasilla oma auto on roikan nokassa esim. 5-6 tuntia, moottori on aikamoisen paljon lämpimämpi kuin 2 tunnin jälkeen. Ja sen huomaa ihan lämpömittarista, mutta kyllä se 2 tuntiakin riittää.
Jos pakkasta on -30C tai yli, 2 tuntia ei riitä mihinkään. Ainakin oman rottelon (E23) konetila on sen verran avoin, että aikaa saa varata kunnolla, jotta lämppärin vaikutuksen huomaa.
Säteilylämppäriä kannattanee käyttää se 2 tuntia suosiolla, jotta saa siitä täyden hyödyn. Ja kovemmilla pakkasilla enemmän, sanoo tutkimukset mitä sanoo.
Timo
Comment
-
Comment