Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä hyvä hinta/laatu coilover sarja e36 avoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • culli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 378
    • Helsinki

    #16
    Mulla on e36 3.2 M3 cabriossa HR:n korkeussäädettävä. On se aavistuksen kovempi kuin vakio, mutta ei mitenkään epämukava. Säätö tossa on sellainen, että täysin ylös ruuvattuna korkeus on omasta mielestä ok. Ehkä n. 10-20mm matalampi kuin vakio. Jotkut tosin näyttää tykkäävän niin alas ruuvatusta, että ei tiedä kumman varassa auto makaa, pohjan vai pyörien. Itselleni tuo 10-20mm madallus on kuitenkin riittävä.

    Tuota HR voi suositella, muista merkeistä ei ko. autossa ole kokemusta.

    edit: vielä omamassasta: mulla lukee käyttöohjakirjassa ja rekisteriotteessa 1635kg. Käyttöohjekirja tarjoaa coupelle ja sedanille n. 100kg vähemmän.
    Last edited by culli; 03-06-2010, 13:27.
    G20 320i M-sport
    Alfa GTV 1750

    Comment

    • K2Ri
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1829
      • London, UK & Germany

      #17
      E46 M3 cäbissä KW:n V2 on osoittautunut erittäin toimivaksi. Alkuperäiseen verrattuna paljon mukavampi ajaa (ok, olihan ne alkuperäiset jo 100tkm ajetut), etenkin töyssyissä ei lähde enää paikat hampaista irti. Mutka-ajossa tuntuma on parempi ja noissa +180km/h nopeuksissa tuntuu liimaavan auton hyvin tiehen. Ja tarvittaessa saa todella matalaksi auton. Ainakin e46 M3:sien seteissä Bilsteiniä oli moitittu, ettei saa "tarpeeksi" alas, esim showkäyttöä ajatellen ja tietääkseni H&R:kään ei saa yhtä alas kuin KW:ta (riittävän alas toki senkin saa). KW:n setti sisälsi myös valmiiksi lyhyemmät koiranluut, joten niitä ei tarvinnut käydä metsästelemään jälkikäteen. Tänä keväänä myös kuulin että ainakin omalla kohdalla 2 vuoden takuu on muuttunut 5v takuuksi. Ei paha!

      Mitään D2:sia en kyllä lähtisi tältä tuntumalta laittelemaan. Niitten mukana kun ei taida edes tulla mitään hyväksyntäpapereita jne. Ainakin Keski-Euroopassa tuollaista settiä olisi mahdoton saada katsastuksesta läpi ja uskoisin että Suomessakin voi sanomista tulla. Lisäksi kyseisen merkin lukuisat yhteensovitusongelmat niin iskareitten kuin jarrujenkin kohdalla antavat itselle ainakin kyseisestä merkistä varsin haista-paska-laatuisen kuvan.

      Itse lähtisin kyllä siitä että M3:sen tasoiseen autoon ei muuta kuin jotain KW, H&R ja Bilstein akselilta. (Miksei Eibachkin)
      Last edited by K2Ri; 03-06-2010, 13:29.
      sigpic
      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

      Comment

      • mtv67
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 364
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by Jube View Post
        Minun avossa on omamassa 1740kg (kokonaismassa 1980kg) , Autowikistä löytämäni tiedon mukaan e36 M3 sedan omamassa 1430kg ja noista vähennyslaskulla sain tulokseksi 310kg painoeron :think
        Tuo 1740kg omamassa lukee niin Saksalaisessa, Ruotsalaisessa kuin Suomalaisessakin rekisteriotteessa.
        Oisko tuo 1430kg paino ehkä 3.0l sedanin:think.Ohjekirjassa on 3.2l painot seuraavat:sedan-1535,coupe-1515 ja avo-1635. Mun otteessa on omamassa merkattu 1515 ja kokonaismassa 1930kg.Ehkä ton avon paino(1740kg) on kovan katon kans:think.Käy jossain punnitsemassa autos,ni sit ollaan viisaampia
        e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
        e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎