Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaus ravistaa 60km/h e36 325i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw1994
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 77
    • Espoo

    Ohjaus ravistaa 60km/h e36 325i

    Eli ohjaus ravistaa helvetisti 60-80km/h vauhdissa sen jälkeen häipyy melkeen kokonaan poies. Hauskinta on se, kun joillain teillä ei ravista ollenkaan nopeudesta huolimatta :think...

    Renkaat edessä 215/40 ja takana 255/40 vanteet on tasapainotettu nakeille ja on suorat.

    Leimalla ei ollut puslissa mitään ihmeellistä, läpi meni.

    Ideoita otetaan vastaan ?!?!
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    onko vanteiden keskireikä oikean kokoinen?
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • bmw1994
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 77
      • Espoo

      #3
      vanteet on e34:sta eli pitäisi olla eikö ?:think

      edit: joo kyl kummaski on 72,5

      Comment

      • Nyrbba
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 763
        • Espoo

        #4
        EDIT: ohimäni
        Nyt. e30 2d "316" M10b21 Turbo

        ex. e30 ac schnitzer S3 m20b27TIC, 2x 325i 2d pfebo edit, 323i 2d
        ex. e36 m3 3.2L 4d sedan, 316 sedan
        ex. e28 524 TD
        ex. e34 535i, 525ix touring, 520 m50b20TIC
        ex. e39 540i 4.4 manuaali 540iA 4.4, 523i, 525tds, 540iA touring
        ex. e32 750iL, 730iA

        Comment

        • bmw1994
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 77
          • Espoo

          #5
          lisää vinkkejä kelllään :think:think ?!?

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            #6
            Originally posted by bmw1994 View Post
            lisää vinkkejä kelllään :think:think ?!?
            Onks Nankangit alla? itellä ravistaa skidisti @ 90km/h, mutta sitten loppuu.. Parani tilanne kyllä huomattavasti rengaspaineita hieman jumppaamalla - ennen ravisti jo 80km/h paikkeilla.. Nyt edessä 2,9 ja takana 2,6.. :think

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • bmw1994
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 77
              • Espoo

              #7
              Ei oo nankangit vaan jotku perus nakit, ei johdu nakeista, koska edessä oli continentalit 225/40 ja ravisti niilläkin samalla tavalla

              Comment

              • GARFFi
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 5544
                • Kankaanpää

                #8
                Rengaspaineet?
                MB E220 CDI -10
                Ex.VW T5.1 -11
                Ex. Ford Transit Custom -14
                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                Ex. VW Golf+ -06
                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                Ex. Honda CBR900RR -96
                Ex. E36 325i Coupé -94
                Ex. LADA 2105 1200S -89
                Ex. LADA 2107 1300S -87
                Ex. E36 320i -91

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  #9
                  Originally posted by bmw1994 View Post

                  Leimalla ei ollut puslissa mitään ihmeellistä, läpi meni.

                  Etutukivarren takimmaiset puslat lortot
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Meikä
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 408
                    • Kajaani

                    #10
                    nelipyöräsuuntaus/ ohjauskulmien säätö auttaa varmasti
                    itsellä alkoi 2000 kilsaa kesärenkaiden vaihdon jälkeen ravistamaan juuri 60-70 kmph ja 90-100 kmph. öljynvaihdon yhteydessä asiasta mainitsin niin ohjauskulmien säädöllä loppui tarinät oli ohjauskulmissa 3 astetta heittoa. pienestä se on välillä kiinni
                    -Official member of BTCF-Sauna Team-
                    -Official Member of BTCF-Jusauksen allasteam-

                    nyk alla: e39 525 tds -99
                    ex kulkineet:
                    e34 530 iA -94, e36 325 -92, chevrolet camaro -97, e38 735 iA -97, e39 523 iA -98,
                    e34 535 -92, porche 928 -74, e32 750 -91, Mb w124 300 CE -90, e32 730 -88, e32 730 -89
                    e32 735 -88,
                    yms mitä ei nyt tarkemmin muista

                    Comment

                    • bmw1994
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 77
                      • Espoo

                      #11
                      okei täytynee viedä kulmien säätöön ja katsellaan muuttuuko

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        #12
                        Originally posted by Meikä View Post
                        nelipyöräsuuntaus/ ohjauskulmien säätö auttaa varmasti
                        itsellä alkoi 2000 kilsaa kesärenkaiden vaihdon jälkeen ravistamaan juuri 60-70 kmph ja 90-100 kmph. öljynvaihdon yhteydessä asiasta mainitsin niin ohjauskulmien säädöllä loppui tarinät oli ohjauskulmissa 3 astetta heittoa. pienestä se on välillä kiinni
                        3 astetta heittoa?
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Meikä
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 408
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Peltsii View Post
                          3 astetta heittoa?
                          pienestä se on välillä kiinni...
                          -Official member of BTCF-Sauna Team-
                          -Official Member of BTCF-Jusauksen allasteam-

                          nyk alla: e39 525 tds -99
                          ex kulkineet:
                          e34 530 iA -94, e36 325 -92, chevrolet camaro -97, e38 735 iA -97, e39 523 iA -98,
                          e34 535 -92, porche 928 -74, e32 750 -91, Mb w124 300 CE -90, e32 730 -88, e32 730 -89
                          e32 735 -88,
                          yms mitä ei nyt tarkemmin muista

                          Comment

                          • bmw1994
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 77
                            • Espoo

                            #14
                            Tänään myöhemmin vaihdan etutukivarren takahelat jos ei sada , näkee sit että auttaako yhtään.

                            muuten ohjausta käännettäessä vasemmalta oikealla kuuluu omalaatuinen kolahdus ? mistähän mahtaa johtua ?

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by bmw1994 View Post
                              Eli ohjaus ravistaa helvetisti 60-80km/h vauhdissa sen jälkeen häipyy melkeen kokonaan poies. Hauskinta on se, kun joillain teillä ei ravista ollenkaan nopeudesta huolimatta :think...

                              Renkaat edessä 215/40 ja takana 255/40 vanteet on tasapainotettu nakeille ja on suorat.

                              Leimalla ei ollut puslissa mitään ihmeellistä, läpi meni.

                              Ideoita otetaan vastaan ?!?!
                              Tyypillisesti renkaan vaurio saa aikaan tietyllä nopeusalueella oireita , yleensä hiljasessa nopeudessa mut ei muuten mitään.

                              Originally posted by Meikä View Post
                              pienestä se on välillä kiinni...
                              Niin siis rautalangasta , kolme astetta on VITUSTI. Siellä on jotain melko dramaattista sattunut..


                              Originally posted by bmw1994 View Post
                              muuten ohjausta käännettäessä vasemmalta oikealla kuuluu omalaatuinen kolahdus ? mistähän mahtaa johtua ?
                              Vieteri poikki? Pallonivel/hela aivan lopussa?
                              Last edited by petrolhead; 12-06-2010, 00:56.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎