Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 käynnystymis ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hoocee325
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 153

    #16
    Originally posted by tero320 View Post
    Pumpun liittimeen tulee kyllä virta, mutta ei kuulu että pumppu lähtisi päälle.
    koputtelin kyllä pumppua sekä tankkia mutta ei silti lähde käyntiin.

    Tuollainen sulakeboksi pitäisi korjaamokäsikirjankin mukaan olla mutta kun ei ole. Laitoin kuvan pari postausta sitten minkälainen boksi löytyy pellin alta.
    Mutta ei sillä enää oikeastaan ole väliä kun kerran pumpulle tulee virta.

    Onko tuossa M52 koneessa OBDI vai OBDII?

    Olisko jollain tuohon sopivaa vikakoodin lukijaa? Vai onko mentävä Kouvolan Autosalpaan luettamaan koodit?
    mitä siinä ny sitte enää mitään vikakoodeja lukeen.. kun pumppu ei lähde pyöriin vaikka saa virtaa niin se on silloin mäsä..

    Comment

    • tero320
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 75
      • anjalankoski

      #17
      Originally posted by hoocee325 View Post
      mitä siinä ny sitte enää mitään vikakoodeja lukeen.. kun pumppu ei lähde pyöriin vaikka saa virtaa niin se on silloin mäsä..
      Näinhän se on.

      Otin vielä varmuden vuoksi bensansuodattimen irti ja starttasin niin mitään ei tullut putkesta.
      Täyttypi käydä joku päivä ostaas uusi pumppu.

      Onneksi on tuo moottoripyörä niin ei ole joutunut polkupyörä mieheksi.
      E36 328i -95 Sedan "Black Adder"
      Yamaha R1 -04
      EX Suzuki Hauabusa -03
      Ex E36 320i -92i sedan
      http://s96.photobucket.com/albums/l1...ki%20Hayabusa/
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=70204
      http://www.supremecarsconcept.net/index.html

      Comment

      • nahkis
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 219
        • Helsinki (Kontula)

        #18
        arvon bmw raati

        Moro lähdin kyselemää kumpi noista imusarjan alla kulkevista bensa putkista on meno ja kumpi paluu keulasta katsottuna?????

        Koneen vaihdon yhteydessä tuli napattua pois ennenkun tarkistin

        Kiitoksia

        Edit:koneena toimii m50b25
        Last edited by nahkis; 05-07-2010, 14:37.

        Comment

        • nahkis
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 219
          • Helsinki (Kontula)

          #19
          moro taas

          Autona e36 320 m50b20 ---->325 m50b25 Koneen vaihto

          Lähdin tässä kyselemään kun vaihdoin mootorin isompaan, niin mikäs siihen tuli ku starttaa niin kerran hörähtää ja sit stumppaa


          onkos tässä käkkyrässä EWS moduulia ja tarviiko synkata DME.n kanssa:think:think
          Last edited by nahkis; 06-07-2010, 11:36.

          Comment

          • K_olli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 267
            • Lappeenranta

            #20
            Originally posted by nahkis View Post
            Autona e36 320 m50b20 ---->325 m50b25 Koneen vaihto

            Lähdin tässä kyselemään kun vaihdoin mootorin isompaan, niin mikäs siihen tuli ku starttaa niin kerran hörähtää ja sit stumppaa


            onkos tässä käkkyrässä EWS moduulia ja tarviiko synkata DME.n kanssa:think:think
            Saitko vian selvitettyä? On meinaan itsellä täsmälleen sama vika.
            "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

            Comment

            • janpe
              Newbiemmer
              • Jan 2008
              • 3

              #21
              ongelmia..

              kysellääs nyt tässä kun en viitsi uutta tehdä.. elikkäs auto on 1993 e36 318is syksyllä ajoin talliin seisomaan ja piti nyt ottaa ajoon mutta ei käynnisty! pumppu ei pyöri! mutta kun laittaa pumpun releen pohjaan hyppyjohdon niin pumppu pyörii.. rele vaihdettu ja kaikki mahdolliset pistokkeet putsattu ja tutkittu. mutta aina vaan puuttuu boxilta käsky releelle? :think
              e30-e36-e39-e23

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Käynnistyykö se sitten jos hyppylanka on paikallaan? Kuulostais vähän hajonneelta kampuran tunnistimelta, jos ei lähde hyppylangallakaan käyntiin. Tuon ikäisessä tarkistus pitäis onnistua ihan mittaamalla anturin vastus yleismittarilla.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • janpe
                  Newbiemmer
                  • Jan 2008
                  • 3

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Käynnistyykö se sitten jos hyppylanka on paikallaan? Kuulostais vähän hajonneelta kampuran tunnistimelta, jos ei lähde hyppylangallakaan käyntiin. Tuon ikäisessä tarkistus pitäis onnistua ihan mittaamalla anturin vastus yleismittarilla.

                  ei käynnisty hypyllä kun silloinhan se ei tuu boksin kautta se maa? ja ainakin tulpat pysyy kuivina ihan sama kuin paljon sahaa.. vikakoodina ei ainakaan anna tuota asentotunnistinta.. ja eikös se pumppu tee paineet kuitenki kun virrat laittaa päälle vaikka tunnistin sökö olisikin?
                  e30-e36-e39-e23

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9986
                    • KVLA

                    #24
                    No onko siellä suuttimien jakotukissa oikeasti sitä bensaa/painetta?

                    Comment

                    • Boomster
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 571
                      • Lohja

                      #25
                      Itselläni omassa M50B20 koneessa sama vika ja sain todella nopeasti paikallistettua. Bensapumpulle ei tule virtaa joten tuo bensapumpun rele sökönä. Parasta antia onkin sen hommaaminen,mistään muualta sitä ei saa kuin marmoritiskiltä ja itselläni kestää osan saaminen 1-2viikkoa. Auto tällä hetkellä 110km päässä kotoa ja saa pelätä milloin joku käy rikkomassa. :think

                      Tässä linkki mikä on pitänyt aika pitkälti paikkansa oman autoni sulakkeissa.
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                      Itselläni auto hyytyi pari kertaa tien poskeen ja lähti tupakkatauon jälkeen aina käyntiin,en kerennyt ikinä paikallistamaan missä vika oikein oli. Nyt kun se tuossa pari viikkoa sitten taas stumppasi niin hetken moottoritiellä pällisteltyäni huomasin että F18 (bensapumppu) ei tule sulakkeelle virtaa. Koitin jompata sulakkeelle suoran virran. Pumppu lähti kyllä toimimaan mutta ei edes hörähdä. Sitten otinkin jo bensapumpunreleen (Relay1) käteen ja aloin katella mitäs kivaa sieltä löytyy. Kahdet "kärjet" siellä näkyy olevan ja jostain luin (en enää muista mistä) että katkaisisi samalla sytytyksen. Uusi rele on osanumeroltaan 12.63-1729004 ja maksaa ~13e

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9986
                        • KVLA

                        #26
                        ED. Ei mitn...
                        Last edited by Heguli 31; 20-09-2011, 15:29.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16418
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by Boomster View Post
                          Itselläni omassa M50B20 koneessa sama vika ja sain todella nopeasti paikallistettua. Bensapumpulle ei tule virtaa joten tuo bensapumpun rele sökönä. Parasta antia onkin sen hommaaminen,mistään muualta sitä ei saa kuin marmoritiskiltä ja itselläni kestää osan saaminen 1-2viikkoa. Auto tällä hetkellä 110km päässä kotoa ja saa pelätä milloin joku käy rikkomassa. :think

                          Tässä linkki mikä on pitänyt aika pitkälti paikkansa oman autoni sulakkeissa.
                          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                          Itselläni auto hyytyi pari kertaa tien poskeen ja lähti tupakkatauon jälkeen aina käyntiin,en kerennyt ikinä paikallistamaan missä vika oikein oli. Nyt kun se tuossa pari viikkoa sitten taas stumppasi niin hetken moottoritiellä pällisteltyäni huomasin että F18 (bensapumppu) ei tule sulakkeelle virtaa. Koitin jompata sulakkeelle suoran virran. Pumppu lähti kyllä toimimaan mutta ei edes hörähdä. Sitten otinkin jo bensapumpunreleen (Relay1) käteen ja aloin katella mitäs kivaa sieltä löytyy. Kahdet "kärjet" siellä näkyy olevan ja jostain luin (en enää muista mistä) että katkaisisi samalla sytytyksen. Uusi rele on osanumeroltaan 12.63-1729004 ja maksaa ~13e
                          Eikö todellakaan saa muualta kuin marmorilta ? Kl-varaosat, merteil...

                          Comment

                          • Boomster
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 571
                            • Lohja

                            #28
                            Jooh,tänään sain uuden releen ja ton edellisen (vanhan) releen valmistus lopetettu,uusi rele on aivan samanlainen mutta numerot hieman erillaiset.
                            12.63-1729004/1 ja uusi valmistaja on Tyco Electronics eikä enää Siemens.
                            Niin joo ja releen tunnus on V23134-C52-X90

                            Lähdenkin tästä kokeilemaan että pelittääkö releenvaihdolla vai onko vikaa sitten jossain muualla. :think Noh,se nähtään tossa illemmalla. Voipi olla että tuolla oikealla numerolla löytyy jo muualtakin,ne etsi aika kovin tuota tuolla numerolla jo bemarillakin.

                            KOMENTO TAKAS!!! Olikin releet ristissä! Eli tuo rele 1 ja rele 3 oli mennyt kaverin toimesta ristiin (tai sit olen itse unohtanut ne väärinpäin) eli menin kokeilemaan uudella releellä niin ei siltikään toiminut. Vaihdoin huvikseni releet toisinpäin (soitin kaverille ja varmistin että ollaanko vaihdettu releitä jossain välissä) ja heti rupesi virta kulkemaan. Ja itse vika olikin bensapumpun kytkennissä. Eli pumppu on jossain välissä vaihdettu ja pumpun + ja - on apicoilla kiinni..! Oli + päässyt murtumaan ja roikkui irti. Pitää vielä ruuvata pumppu kertaalleen irti ja kolvata uudet piuhat paikalleen niin taas pelittää...
                            Last edited by Boomster; 21-09-2011, 18:45.

                            Comment

                            • MikkoJII
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 1807
                              • Lapua

                              #29
                              Lainataas kans tätä threadia.

                              Elikkä e36 toukka m52b25 myllyllä ja startti oikkuilee. Kylmänä pyörittää, mutta lämpimänä ei pyöri.

                              Vikaa sen verran tutkittu, että kun laittaa virrat päälle ja koittaa startata niin läheskään joka kerta ei startin luota napsahda, solenoidi?

                              Auto oli jo huollossa ja vaihtoivat sinne isomman akun orkkiksen tilalle ja sano, että nyt pelaa. Käytiin seinäjoella minimanissa niin eipäs enää startti pyörähtynytkään. Lykkäämällä kuitenkin käyntiin lähtee ja käy hyvin.

                              Vika vissiin solenoidissa? Uusi startti on huoltokirjan mukaan vaihdettu 50tkm sitten.
                              E32 750i 11/89

                              Comment

                              • rankkis
                                Newbiemmer
                                • Aug 2010
                                • 17
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by MikkoJII View Post
                                Lainataas kans tätä threadia.

                                Elikkä e36 toukka m52b25 myllyllä ja startti oikkuilee. Kylmänä pyörittää, mutta lämpimänä ei pyöri.

                                Vikaa sen verran tutkittu, että kun laittaa virrat päälle ja koittaa startata niin läheskään joka kerta ei startin luota napsahda, solenoidi?

                                Auto oli jo huollossa ja vaihtoivat sinne isomman akun orkkiksen tilalle ja sano, että nyt pelaa. Käytiin seinäjoella minimanissa niin eipäs enää startti pyörähtynytkään. Lykkäämällä kuitenkin käyntiin lähtee ja käy hyvin.

                                Vika vissiin solenoidissa? Uusi startti on huoltokirjan mukaan vaihdettu 50tkm sitten.
                                Aika varmalta diagnoosilta kuulostais. Pistä kaveri starttaamaan ja hakkaa halolla starttia samalla, niin saattaa hyrskähtää. Vanin kanssa toimi, kun oli sen verran paljo maavaraa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎