Originally posted by tero320
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 käynnystymis ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by hoocee325 View Postmitä siinä ny sitte enää mitään vikakoodeja lukeen.. kun pumppu ei lähde pyöriin vaikka saa virtaa niin se on silloin mäsä..
Otin vielä varmuden vuoksi bensansuodattimen irti ja starttasin niin mitään ei tullut putkesta.
Täyttypi käydä joku päivä ostaas uusi pumppu.
Onneksi on tuo moottoripyörä niin ei ole joutunut polkupyörä mieheksi.E36 328i -95 Sedan "Black Adder"
Yamaha R1 -04
EX Suzuki Hauabusa -03
Ex E36 320i -92i sedan
http://s96.photobucket.com/albums/l1...ki%20Hayabusa/
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=70204
http://www.supremecarsconcept.net/index.html
Comment
-
-
moro taas
Autona e36 320 m50b20 ---->325 m50b25 Koneen vaihto
Lähdin tässä kyselemään kun vaihdoin mootorin isompaan, niin mikäs siihen tuli ku starttaa niin kerran hörähtää ja sit stumppaa
onkos tässä käkkyrässä EWS moduulia ja tarviiko synkata DME.n kanssa:think:thinkLast edited by nahkis; 06-07-2010, 11:36.
Comment
-
-
Originally posted by nahkis View PostAutona e36 320 m50b20 ---->325 m50b25 Koneen vaihto
Lähdin tässä kyselemään kun vaihdoin mootorin isompaan, niin mikäs siihen tuli ku starttaa niin kerran hörähtää ja sit stumppaa
onkos tässä käkkyrässä EWS moduulia ja tarviiko synkata DME.n kanssa:think:think"Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"
Comment
-
-
ongelmia..
kysellääs nyt tässä kun en viitsi uutta tehdä.. elikkäs auto on 1993 e36 318is syksyllä ajoin talliin seisomaan ja piti nyt ottaa ajoon mutta ei käynnisty! pumppu ei pyöri! mutta kun laittaa pumpun releen pohjaan hyppyjohdon niin pumppu pyörii.. rele vaihdettu ja kaikki mahdolliset pistokkeet putsattu ja tutkittu. mutta aina vaan puuttuu boxilta käsky releelle? :thinke30-e36-e39-e23
Comment
-
-
Käynnistyykö se sitten jos hyppylanka on paikallaan? Kuulostais vähän hajonneelta kampuran tunnistimelta, jos ei lähde hyppylangallakaan käyntiin. Tuon ikäisessä tarkistus pitäis onnistua ihan mittaamalla anturin vastus yleismittarilla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostKäynnistyykö se sitten jos hyppylanka on paikallaan? Kuulostais vähän hajonneelta kampuran tunnistimelta, jos ei lähde hyppylangallakaan käyntiin. Tuon ikäisessä tarkistus pitäis onnistua ihan mittaamalla anturin vastus yleismittarilla.
ei käynnisty hypyllä kun silloinhan se ei tuu boksin kautta se maa? ja ainakin tulpat pysyy kuivina ihan sama kuin paljon sahaa.. vikakoodina ei ainakaan anna tuota asentotunnistinta.. ja eikös se pumppu tee paineet kuitenki kun virrat laittaa päälle vaikka tunnistin sökö olisikin?e30-e36-e39-e23
Comment
-
-
Itselläni omassa M50B20 koneessa sama vika ja sain todella nopeasti paikallistettua. Bensapumpulle ei tule virtaa joten tuo bensapumpun rele sökönä. Parasta antia onkin sen hommaaminen,mistään muualta sitä ei saa kuin marmoritiskiltä ja itselläni kestää osan saaminen 1-2viikkoa. Auto tällä hetkellä 110km päässä kotoa ja saa pelätä milloin joku käy rikkomassa. :think
Tässä linkki mikä on pitänyt aika pitkälti paikkansa oman autoni sulakkeissa.
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Itselläni auto hyytyi pari kertaa tien poskeen ja lähti tupakkatauon jälkeen aina käyntiin,en kerennyt ikinä paikallistamaan missä vika oikein oli. Nyt kun se tuossa pari viikkoa sitten taas stumppasi niin hetken moottoritiellä pällisteltyäni huomasin että F18 (bensapumppu) ei tule sulakkeelle virtaa. Koitin jompata sulakkeelle suoran virran. Pumppu lähti kyllä toimimaan mutta ei edes hörähdä. Sitten otinkin jo bensapumpunreleen (Relay1) käteen ja aloin katella mitäs kivaa sieltä löytyy. Kahdet "kärjet" siellä näkyy olevan ja jostain luin (en enää muista mistä) että katkaisisi samalla sytytyksen. Uusi rele on osanumeroltaan 12.63-1729004 ja maksaa ~13e
Comment
-
-
Originally posted by Boomster View PostItselläni omassa M50B20 koneessa sama vika ja sain todella nopeasti paikallistettua. Bensapumpulle ei tule virtaa joten tuo bensapumpun rele sökönä. Parasta antia onkin sen hommaaminen,mistään muualta sitä ei saa kuin marmoritiskiltä ja itselläni kestää osan saaminen 1-2viikkoa. Auto tällä hetkellä 110km päässä kotoa ja saa pelätä milloin joku käy rikkomassa. :think
Tässä linkki mikä on pitänyt aika pitkälti paikkansa oman autoni sulakkeissa.
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Itselläni auto hyytyi pari kertaa tien poskeen ja lähti tupakkatauon jälkeen aina käyntiin,en kerennyt ikinä paikallistamaan missä vika oikein oli. Nyt kun se tuossa pari viikkoa sitten taas stumppasi niin hetken moottoritiellä pällisteltyäni huomasin että F18 (bensapumppu) ei tule sulakkeelle virtaa. Koitin jompata sulakkeelle suoran virran. Pumppu lähti kyllä toimimaan mutta ei edes hörähdä. Sitten otinkin jo bensapumpunreleen (Relay1) käteen ja aloin katella mitäs kivaa sieltä löytyy. Kahdet "kärjet" siellä näkyy olevan ja jostain luin (en enää muista mistä) että katkaisisi samalla sytytyksen. Uusi rele on osanumeroltaan 12.63-1729004 ja maksaa ~13e
Comment
-
-
Jooh,tänään sain uuden releen ja ton edellisen (vanhan) releen valmistus lopetettu,uusi rele on aivan samanlainen mutta numerot hieman erillaiset.
12.63-1729004/1 ja uusi valmistaja on Tyco Electronics eikä enää Siemens.
Niin joo ja releen tunnus on V23134-C52-X90
Lähdenkin tästä kokeilemaan että pelittääkö releenvaihdolla vai onko vikaa sitten jossain muualla. :think Noh,se nähtään tossa illemmalla. Voipi olla että tuolla oikealla numerolla löytyy jo muualtakin,ne etsi aika kovin tuota tuolla numerolla jo bemarillakin.
KOMENTO TAKAS!!! Olikin releet ristissä! Eli tuo rele 1 ja rele 3 oli mennyt kaverin toimesta ristiin (tai sit olen itse unohtanut ne väärinpäin) eli menin kokeilemaan uudella releellä niin ei siltikään toiminut. Vaihdoin huvikseni releet toisinpäin (soitin kaverille ja varmistin että ollaanko vaihdettu releitä jossain välissä) ja heti rupesi virta kulkemaan. Ja itse vika olikin bensapumpun kytkennissä. Eli pumppu on jossain välissä vaihdettu ja pumpun + ja - on apicoilla kiinni..! Oli + päässyt murtumaan ja roikkui irti. Pitää vielä ruuvata pumppu kertaalleen irti ja kolvata uudet piuhat paikalleen niin taas pelittää...Last edited by Boomster; 21-09-2011, 18:45.
Comment
-
-
Lainataas kans tätä threadia.
Elikkä e36 toukka m52b25 myllyllä ja startti oikkuilee. Kylmänä pyörittää, mutta lämpimänä ei pyöri.
Vikaa sen verran tutkittu, että kun laittaa virrat päälle ja koittaa startata niin läheskään joka kerta ei startin luota napsahda, solenoidi?
Auto oli jo huollossa ja vaihtoivat sinne isomman akun orkkiksen tilalle ja sano, että nyt pelaa. Käytiin seinäjoella minimanissa niin eipäs enää startti pyörähtynytkään. Lykkäämällä kuitenkin käyntiin lähtee ja käy hyvin.
Vika vissiin solenoidissa? Uusi startti on huoltokirjan mukaan vaihdettu 50tkm sitten.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostLainataas kans tätä threadia.
Elikkä e36 toukka m52b25 myllyllä ja startti oikkuilee. Kylmänä pyörittää, mutta lämpimänä ei pyöri.
Vikaa sen verran tutkittu, että kun laittaa virrat päälle ja koittaa startata niin läheskään joka kerta ei startin luota napsahda, solenoidi?
Auto oli jo huollossa ja vaihtoivat sinne isomman akun orkkiksen tilalle ja sano, että nyt pelaa. Käytiin seinäjoella minimanissa niin eipäs enää startti pyörähtynytkään. Lykkäämällä kuitenkin käyntiin lähtee ja käy hyvin.
Vika vissiin solenoidissa? Uusi startti on huoltokirjan mukaan vaihdettu 50tkm sitten.
Comment
-
Comment