Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m50b25 omituinen pätkiminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toNmbbA
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2009
    • 2329
    • Espoo

    e36 m50b25 omituinen pätkiminen.

    Terve!

    Searchilla en löytänyt neuvoa joten kysytääs nyt teiltä viisaammilta.

    Eli autona e36 325 vm 93 eli siis vanos koneella.

    Ongelmana tälläinen:

    Vaihde vapaalla kun nostaa kierrokset 1600rpm niin pysyy 2 sec, pudottaa tyhjäkäynnille ja samointein nostaa takaisin 1600 ja taas 2 sec eli siis toistuvasti tekee tuota.

    Vaihde ja veto päällä taas sit alle 2000rpm satunnaisesti ottaa kaasun pois päältä eikä veto palaa ennen kuin painaa lisää kaasua.

    Vikakoodeja ei löytynyt.

    Vaihdettua:

    Kaasuläpän asentoanturi,bensapumpun rele, tulpat.

    Eli siis mistä alkaa ongelmaa etsimään? :think

    Voiko kyseessä olla jonkinsortin imuvuoto?
    Last edited by toNmbbA; 03-09-2010, 00:03.
    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
  • Pikku bimmeristi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 176
    • Suur-Jämsä

    #2
    en tiiä olisko lambda, en muista näyttääkö 36 lambdasta vikakoodia, ainakin livedatalla voi saada selville missä mättää :think
    Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

    Comment

    • Bemu500
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 2992
      • INvaLA

      #3
      Tyhjäkäyntiventtiilin putsaus saattais auttaa :think Ja siinä samalla tutkii ettei oo imuvuotoja.
      -Official member of BTCF-Sauna team-


      e91 325i -06

      Comment

      • esa`pentula
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1390
        • Tampere

        #4
        vaihteleppa ensiksi seuraavia letkuja;

        5, 3 ja 2
        3, 12, 10 ja 8

        samalla kun vaihtelet niin ota tyhjäkäyntimoottori irti ja putsaa se, joutuu ottamaan irti kuitenkin kun vaihtaa 10 ja 8 letkuja muistaaksein.

        tulpat samaan syssyyn, maffille pieni puhallus paineilmalla varoen hehkulankaa ja jossei niillä hellitä niin lambdaa, maffia ja tyhjäkäyntimoottoria tarkastelemaan toimiiko ne.

        Comment

        • toNmbbA
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2009
          • 2329
          • Espoo

          #5
          Originally posted by esa`pentula View Post
          vaihteleppa ensiksi seuraavia letkuja;

          5, 3 ja 2
          3, 12, 10 ja 8

          samalla kun vaihtelet niin ota tyhjäkäyntimoottori irti ja putsaa se, joutuu ottamaan irti kuitenkin kun vaihtaa 10 ja 8 letkuja muistaaksein.

          tulpat samaan syssyyn, maffille pieni puhallus paineilmalla varoen hehkulankaa ja jossei niillä hellitä niin lambdaa, maffia ja tyhjäkäyntimoottoria tarkastelemaan toimiiko ne.

          Eli siis letkuja uusittu/käyty läpi. Samalla tavalla pätkii edelleenki. Tulpat ym vaihdettu, maffi puhdistettu, Kaasuläpän asentotunnistin vaihdettu, Vikakoodit luettu = ei vikakoodeja. :think

          Help?
          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

          Comment

          • spiidi10
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 78
            • Tampere

            #6
            Vaihda ny se imusarjan tiiviste ja jätä letkut rauhaan. Saa ilmaa eri määrän mitä ilmamittari kertoo, (lambda tutkii pakokaasuja ja antaa koko ajan vaihtuvan käskyn, sen takia: 1600r-800r-1600r- parin sekunnin välein) se sotkee koko systeemin kun mikään anturi ei enää tiedä mitä pitäis kertoo, sekottaa älylaatikon joka yrittää totella puutaheinää kertovia antureita, eikä onnistu.
            Just kuukausi sitten korjasin samoilla oireilla olleen vian tiivisteen vaihtamalla. Vieläkin toimii.
            Tollasta löyty kun edellinen asentaja (tätä en ota omaan piikkiin) oli jättäny imusarjan pultit löysälle. Hiukka on imassu.
            http://spiidi10.galleria.fi/kuvat/BM...0620101421.jpg
            Jos vika olis ilmamittarin ja imusarjan välisen haitariletkun vuodossa, niin kävis tasasesti mut CO:t olis korkeella, tuli kokeiltua kun kiireessä unohdin kiristää klemmarit.
            Lue ny kuitenkin toi alinna oleva kommenttikin.
            Last edited by spiidi10; 12-07-2010, 04:12.
            0400- 239 238 tai 0400- 512 904
            [email protected]

            En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

            Comment

            • spiidi10
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 78
              • Tampere

              #7
              Niin, vähän tarkennusta: se lambda on kyllä kunnossa -sen olet jo huomannu siitä että tyhjäkäynti seilaa- mut kun kierrokset nousee, niin ohivuoto lisääntyy ja lambda säätää seosta "sopivammaks", kun kierrokset laskee niin ohivuotokin pienenee ja taas säädetään.
              Jonkinlainen pingispallo-efekti, seinästä seinään ja takasin.
              Jos imusarjan tiiviste on ehjä niin ohivuoto on vakio eli 0.
              Edittiä vielä, eli tossa suoraan wikipediasta:

              Lambda-anturi
              Wikipedia
              Lambda-anturi on happitunnistin, joka on sijoitettu pakoputken alkuun, on yksi moottorinohjausjärjestelmän keskeinen osa. Se mittaa pakokaasun jäännöshapen määrää ja välittää tiedon moottorinohjausjärjestelmälle, joka osaa muuttaa ilman ja bensiinin seoksen moottorille sopivaksi. Lambda-anturi on yleistynyt katalysaattorin mukana, ja on tärkeä esimerkiksi typen oksidien määrän vähentämisessä. Lambda-anturi parantaa myös moottorin hyötysuhdetta
              Last edited by spiidi10; 12-07-2010, 05:17.
              0400- 239 238 tai 0400- 512 904
              [email protected]

              En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

              Comment

              • toNmbbA
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2009
                • 2329
                • Espoo

                #8
                Originally posted by spiidi10 View Post
                Niin, vähän tarkennusta: se lambda on kyllä kunnossa -sen olet jo huomannu siitä että tyhjäkäynti seilaa- mut kun kierrokset nousee, niin ohivuoto lisääntyy ja lambda säätää seosta "sopivammaks", kun kierrokset laskee niin ohivuotokin pienenee ja taas säädetään.
                Jonkinlainen pingispallo-efekti, seinästä seinään ja takasin.
                Jos imusarjan tiiviste on ehjä niin ohivuoto on vakio eli 0.
                Edittiä vielä, eli tossa suoraan wikipediasta:

                Lambda-anturi
                Wikipedia
                Lambda-anturi on happitunnistin, joka on sijoitettu pakoputken alkuun, on yksi moottorinohjausjärjestelmän keskeinen osa. Se mittaa pakokaasun jäännöshapen määrää ja välittää tiedon moottorinohjausjärjestelmälle, joka osaa muuttaa ilman ja bensiinin seoksen moottorille sopivaksi. Lambda-anturi on yleistynyt katalysaattorin mukana, ja on tärkeä esimerkiksi typen oksidien määrän vähentämisessä. Lambda-anturi parantaa myös moottorin hyötysuhdetta

                Thanks. Näillä ohjeilla eteenpäin. Lisää sit toimiiko vai eikö toimi.
                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                Comment

                • esa`pentula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1390
                  • Tampere

                  #9
                  mittaappa moottorinohjaus boxista mitä lambda antaa? pinit 70 ja 71 pitäisi toimia, niihin lykkäät yleismittarin piikit. 0.5V paikkeilla sieltä pitäisi tulla.

                  Comment

                  • toNmbbA
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2009
                    • 2329
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by toNmbbA View Post
                    Thanks. Näillä ohjeilla eteenpäin. Lisää sit toimiiko vai eikö toimi.
                    Ei muutosta. huomasin että moottorijarrutus alkaa n 2 sec kaasun poisottamisesta ja joskus ei ollenkaan eli jättää kaasua ns päälle. :think
                    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                    Comment

                    • toNmbbA
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2009
                      • 2329
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by esa`pentula View Post
                      mittaappa moottorinohjaus boxista mitä lambda antaa? pinit 70 ja 71 pitäisi toimia, niihin lykkäät yleismittarin piikit. 0.5V paikkeilla sieltä pitäisi tulla.
                      Virrat päällä vai?
                      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                      Comment

                      • spiidi10
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 78
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by toNmbbA View Post
                        Ei muutosta. huomasin että moottorijarrutus alkaa n 2 sec kaasun poisottamisesta ja joskus ei ollenkaan eli jättää kaasua ns päälle. :think
                        Ihan samaa teki mullakin, välillä nyki ja potki, välillä mentiin "tyhjäkäynnnillä" kuuttakymppiä ja 1400 r/min. mittarissa.
                        Vaihdoit siis sen tiivisteen?
                        0400- 239 238 tai 0400- 512 904
                        [email protected]

                        En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

                        Comment

                        • toNmbbA
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2009
                          • 2329
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by spiidi10 View Post
                          Ihan samaa teki mullakin, välillä nyki ja potki, välillä mentiin "tyhjäkäynnnillä" kuuttakymppiä ja 1400 r/min. mittarissa.
                          Vaihdoit siis sen tiivisteen?
                          tiiviste oli kunnossa. m50;hän ei ole muuta kuin jokaisen "imukaulan" kohdalla se kuminen rengastiiviste. pitää vielä varmuuden vuoksi vaihtaa ne.

                          Muita ideoita?
                          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                          Comment

                          • esa`pentula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 1390
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by toNmbbA View Post
                            Virrat päällä vai?
                            auton käydessä

                            Comment

                            • toNmbbA
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2009
                              • 2329
                              • Espoo

                              #15
                              muita vaihtoehtoja?
                              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎