Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 penkitystulos 228hv/368nm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6693
    • .......

    #31
    Siis täysin vakiomoottoriko tuossa on putkea lukuunottamatta?
    Ei toivookaan tuollasista väännöistä.
    Vakio m52b25 pl. putki penkissä 245nm eli minkä tehdas lupaa, tuskin 3dl isommasta ihan pienellä laitolla saa 125nm enemmän.
    Last edited by JJT; 03-08-2010, 20:24.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #32
      130 newtonmetriä litralta. Kohtuullisen onnistunut viritys ahdettunakin. Vaparina , mahdotonta tuolle kattilalle piste
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • timpa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 257
        • Akaa

        #33
        Mulla oli m20b27 kovilla puristuksilla,vakio kannella ja nokalla,hestec ruikkuna koneteho 204 hv ja väännöt 292nm joten tolla lapulla voi pyyhkiä....
        Missä se on penkitetty?
        speed limits are for pussies

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7490
          • Kotona

          #34
          Originally posted by timpa View Post
          Missä se on penkitetty?
          Eikös siinä skannatun dynolapun alalaidassa lukenut joku firman nimi?
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP EliteBook kannettava huippuvarusteilla **370e**
          -

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17829
            • PKS

            #35
            Originally posted by timpa View Post
            Mulla oli m20b27 kovilla puristuksilla,vakio kannella ja nokalla,hestec ruikkuna koneteho 204 hv ja väännöt 292nm joten tolla lapulla voi pyyhkiä....
            Sori nyt mutta jos sen verran koittas pysyä aiheessa, ettei tarvis verrata 20v vanhempaa tekniikkaa tässä ketjussa esiintyneeseen

            p.s. Ihan hyvät lukemat kyllä!
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #36
              Originally posted by Zeta View Post
              Eikös siinä skannatun dynolapun alalaidassa lukenut joku firman nimi?
              Ei lue muutakuin penkittäjän nimi ja tuo "firma" on siis dynon merkki joka on tee-se-itse mallia.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4645
                • Tuusula

                #37
                Originally posted by bemupoika View Post
                siinä se käppyrä nyt on..
                No niinpä on, ja on kyllä ihan mitä sattuu. ~300 Nm @ 2000rpm, vertaappa näihin;

                -Alpina B10 V8, ~310Nm @ 2000rpm
                -BMW 540, ~350Nm @ 3000rpm

                Hitusen perspektiiviä siihen, että tuo käppyrä on ihan täysin mitä sattuu.
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • Ruut
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 174
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Mikähän lie kiinanpojan penkki, mummo polkee jo potkurilla 50hp 87nm...:think
                  E46 M3 '01 rata-prokkis
                  EX: E36 325i '91
                  Kaikkia audista tojotaan
                  (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                  + perseestä perämoottoriin

                  "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7508
                    • Jyväshyvä

                    #39
                    Originally posted by Ruut View Post
                    Mikähän lie kiinanpojan penkki
                    Noo, mikä syy-yhteys ko. penkillä ja Voimaa.com:lla on?
                    Onko heidän lastut mitattu ko. penkissä?
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2093
                      • *

                      #40
                      Autotekniikan käsikirjassakin sanotaan, että vapaahengitteiselle bensiinimoottorille 100Nm per litra vääntöä pidetään erinomaisena arvona. Käytännössä ehkä jollain erittäin pitkäiskuisella moottorilla voisi saada parempiakin lukemia, mutta se on jo aivan eriasia sitten.
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • dunkelgrun
                        Newbiemmer
                        • Apr 2010
                        • 27
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by Driver22 View Post
                        Autotekniikan käsikirjassakin sanotaan, että vapaahengitteiselle bensiinimoottorille 100Nm per litra vääntöä pidetään erinomaisena arvona. Käytännössä ehkä jollain erittäin pitkäiskuisella moottorilla voisi saada parempiakin lukemia, mutta se on jo aivan eriasia sitten.
                        100Nm/litra alle kympin puristuksilla on erinomainen tulos. Onhan se muutenkin hyvä tulos, muttei ehkä erinomainen. Mielipidekysymyksiä...

                        Comment

                        • bemupoika
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 215
                          • finland

                          #42
                          kyllä pitää sitten alkaa täysin uskomaan siihen että penkki kusetti ja oikeen urakalla.. eihän tollasia voi olla kun pienillä kiekoillakin jo 300nm. mutta kiitosta vaan ammattimiehille tästä palautuksesta maan pinnalle

                          Comment

                          • Gozilla
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 268
                            • Sipoo

                            #43
                            Originally posted by Driver22 View Post
                            Autotekniikan käsikirjassakin sanotaan, että vapaahengitteiselle bensiinimoottorille 100Nm per litra vääntöä pidetään erinomaisena arvona. Käytännössä ehkä jollain erittäin pitkäiskuisella moottorilla voisi saada parempiakin lukemia, mutta se on jo aivan eriasia sitten.
                            Jep! Perinteisesti vapareissa ollaan pidetty 100nm/Litra top tuloksena. ( Puhutaan normi puristeisista katuautoista ). 130nm/Litra on kyllä mailman ennätys...
                            M135 F21 2013
                            320d X-drive E90 2009





                            Comment

                            • zJark
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 740
                              • Ylöjärvi

                              #44
                              Tästä Camberin projektista saa vähän osviittaa millaisen tutkinnan takana ne nm/l on. kilck

                              Kyseessä on vielä "valtava" moniventtiili maamoottori.
                              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                              Comment

                              • ytte
                                BTCF Member
                                • Jul 2003
                                • 248
                                • Pyhäjärvi

                                #45
                                Itselläni oli mp-penkki dynomecin softalla. Jos käyttäjä ei tiedä mitä tekee, saa sillä sellaisia lukemia kun haluaa. Esim. Kalibroit 500rpm väärin, niin jo tulee vääntö huippukierrokset ovat olleet 6256rpm, eikös tuo kummiskin kierrä noin 7000rpm? Dyno kalibroidaan testaamalla, jos ei olla osattu laskea rullien tarkkaa inetria arvoa.
                                Last edited by ytte; 12-08-2010, 08:06.
                                F10 LCI -15
                                E60 LCI -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎