Hei,
Tänää oli tarkoitus katsastaa auto ( bmw e36 m50b20 ) -93.
Katsastusmies kehui että onpa hienossa kunossal Mutta päästöt oli päin helvettiä.
Tyhjäkäynillä:
CO% 1,75
CO2 13.7
HC 360
O2 0.62
Lamdba 1,00
Kieroksilla:
CO% 0,87
CO2 14.2
HC 132
O2 0.68
Vielä tän jälkee nii lämittettiin kone kunnolla (5000rpm++ ajoo 15km ) ja kaasu pohjassa paikalla pari minuttia ja mittaukseen ->
CO% laski ja oli 0.13-0.33 välillä tyhjäkäynillä. eli OK!
Mutta HC oli vielä 250-300 tyhjäkäynillä..
Teboilin mittausmies sanoi että olisi venttiilivarren tiivisteet paskana, eli öljyä tulisi sylinteriin. ja myös katalysaattori ( auto on seissyt n. 1½ vuotta, mutta ollut käynissä kuitenkin silloin tällöin ) Itse on usko tuohon tiiviste juttuun oikeen.
Autossa on 2kpl katalysaattoria asenettuna ( toinen asenettu kuin on tuotu suomeen ilmeisestin 2006 ) Ja yksi näistä pitää vähän ääntä.
Katalysaattorit on myös keskellä autoa, helpottais varmaan jos olis heti pakosarjan jälkee, nii lämpinis helpommin. Eli onko tämä vika?!
Auto on muuten ihan vakio, ja uudet öljyt ja uusi filtteri. On ensimmäinen kerta kuin olen katsastamassa kyseistä autoa, eli en tiedä miten on mennyt läpi aikaisemmin.
Autoa ei ole katsastettu vuoteen, olen saannut luvan ajaa nyt kaksi päivää (huomiseen 24:00)
Onko jollain jotain tietoa mitä voi olla vikana?
Auto pitäisi viedä korjaamolle huomenna jos oon viemässä, hinaus menee hankalaksi. Eli pitäisi saada vähän tietoa mikä tässä voi olla paskana.
Olen soittanut paikalliselle korjaamolle, ja hän uskoi kovaa että katalysaattorin vaihto korjaisi HC-arvon. Hän veloittaa 220€ siitä.
Kiitos etukäteen!
Tänää oli tarkoitus katsastaa auto ( bmw e36 m50b20 ) -93.
Katsastusmies kehui että onpa hienossa kunossal Mutta päästöt oli päin helvettiä.
Tyhjäkäynillä:
CO% 1,75
CO2 13.7
HC 360
O2 0.62
Lamdba 1,00
Kieroksilla:
CO% 0,87
CO2 14.2
HC 132
O2 0.68
Vielä tän jälkee nii lämittettiin kone kunnolla (5000rpm++ ajoo 15km ) ja kaasu pohjassa paikalla pari minuttia ja mittaukseen ->
CO% laski ja oli 0.13-0.33 välillä tyhjäkäynillä. eli OK!
Mutta HC oli vielä 250-300 tyhjäkäynillä..
Teboilin mittausmies sanoi että olisi venttiilivarren tiivisteet paskana, eli öljyä tulisi sylinteriin. ja myös katalysaattori ( auto on seissyt n. 1½ vuotta, mutta ollut käynissä kuitenkin silloin tällöin ) Itse on usko tuohon tiiviste juttuun oikeen.
Autossa on 2kpl katalysaattoria asenettuna ( toinen asenettu kuin on tuotu suomeen ilmeisestin 2006 ) Ja yksi näistä pitää vähän ääntä.
Katalysaattorit on myös keskellä autoa, helpottais varmaan jos olis heti pakosarjan jälkee, nii lämpinis helpommin. Eli onko tämä vika?!
Auto on muuten ihan vakio, ja uudet öljyt ja uusi filtteri. On ensimmäinen kerta kuin olen katsastamassa kyseistä autoa, eli en tiedä miten on mennyt läpi aikaisemmin.
Autoa ei ole katsastettu vuoteen, olen saannut luvan ajaa nyt kaksi päivää (huomiseen 24:00)
Onko jollain jotain tietoa mitä voi olla vikana?
Auto pitäisi viedä korjaamolle huomenna jos oon viemässä, hinaus menee hankalaksi. Eli pitäisi saada vähän tietoa mikä tässä voi olla paskana.
Olen soittanut paikalliselle korjaamolle, ja hän uskoi kovaa että katalysaattorin vaihto korjaisi HC-arvon. Hän veloittaa 220€ siitä.
Kiitos etukäteen!
Comment