Announcement

Collapse
No announcement yet.

mitkä tulpat(e36 328i remmiahdettu)????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_xXx
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 152
    • Varpaisjärvi

    mitkä tulpat(e36 328i remmiahdettu)????

    mitkähän tulpat kannattaisi laittaa?? nyt ei taho kylmänä oikein kaikilla pyöriä nii pitää uusilla tulpilla kokeilla..
    F85 X5M ´16
    E91 335d (364hv/750nm)
    E30 3xx s38 turbo(1082hv)

    ex.F10 M5 Competition, 325tic M3look, 325i e36 coupe,350ia cabrio,M5 3.8 Nürburgring `92, E36 328i cabrio(power by Lysholm)
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Taitaa olla aivan loistavat säädöt. Mikäs ecu siellä on/missä säädetty ja mitkä tulpat siellä nyt on. Jotenkin en usko tulppavikaan mutta voepi olla silti.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Bmw_xXx
      Bimmer Rookie
      • Nov 2003
      • 152
      • Varpaisjärvi

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Taitaa olla aivan loistavat säädöt. Mikäs ecu siellä on/missä säädetty ja mitkä tulpat siellä nyt on. Jotenkin en usko tulppavikaan mutta voepi olla silti.
      motec on moottorin ohjaus ja boschin hukkakipinä puolat. säädöistä ei ole tietoa mutta muuten pelaa loistavasti vain käynnistäissä yks pytty on vajaa hetken(ei aina).. en ole tulppia vielä katsonu mutta kuulema jotkut motonetin 2.5€ tulpat on.
      F85 X5M ´16
      E91 335d (364hv/750nm)
      E30 3xx s38 turbo(1082hv)

      ex.F10 M5 Competition, 325tic M3look, 325i e36 coupe,350ia cabrio,M5 3.8 Nürburgring `92, E36 328i cabrio(power by Lysholm)

      Comment

      • ytte
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 248
        • Pyhäjärvi

        #4
        Siis Boschin hukkakipinäpuola, eikä m5x vakio puolat? Bemarin moottorit toimineet hyvin Denson, Berun ja Boschin tulpilla. BMW ei edes suositellut NGK tulppia, tahtonut olla ongelmia.

        Jos ajat paljon normaalia ajoa, niin vakio lämpöarvoset ovat ok. Liian kylmät tulpat nokeutuvat ja mykistyvät.
        F10 LCI -15
        E60 LCI -08

        Comment

        • Bmw_xXx
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 152
          • Varpaisjärvi

          #5
          Originally posted by ytte View Post
          Siis Boschin hukkakipinäpuola, eikä m5x vakio puolat? Bemarin moottorit toimineet hyvin Denson, Berun ja Boschin tulpilla. BMW ei edes suositellut NGK tulppia, tahtonut olla ongelmia.

          Jos ajat paljon normaalia ajoa, niin vakio lämpöarvoset ovat ok. Liian kylmät tulpat nokeutuvat ja mykistyvät.
          kyllä on erillinen hukkakipinä puola yksikkö.. boschin tulppia minäkin olen m20 turbo moottorissa käyttäny mutta tohon m5x moottoriin ahdettuna en ole perehtynyt..
          F85 X5M ´16
          E91 335d (364hv/750nm)
          E30 3xx s38 turbo(1082hv)

          ex.F10 M5 Competition, 325tic M3look, 325i e36 coupe,350ia cabrio,M5 3.8 Nürburgring `92, E36 328i cabrio(power by Lysholm)

          Comment

          • dunkelgrun
            Newbiemmer
            • Apr 2010
            • 27
            • Espoo

            #6
            Originally posted by ytte View Post
            BMW ei edes suositellut NGK tulppia, tahtonut olla ongelmia.
            Ei suositellut mihin? Vaihdoin omaan 328:aan tulpat ja siellä oli ngk:t bmw:n logoilla. Panin tilalle samanlaiset ilman bmw-logoja ja toimii hyvin, eli samalla lailla, kuin ennen vaihtoa.

            Comment

            • ytte
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 248
              • Pyhäjärvi

              #7
              Originally posted by dunkelgrun View Post
              Ei suositellut mihin? Vaihdoin omaan 328:aan tulpat ja siellä oli ngk:t bmw:n logoilla. Panin tilalle samanlaiset ilman bmw-logoja ja toimii hyvin, eli samalla lailla, kuin ennen vaihtoa.
              Silloinen ohje ei osannut arvata että ngk tulisi tekemään myös bmw:n orkis tulpat.

              Iridium tulpat kestävät paremmin rikasta seosta, terävä kärki puhdistuu paremmin noesta.
              F10 LCI -15
              E60 LCI -08

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by ytte View Post
                Silloinen ohje ei osannut arvata että ngk tulisi tekemään myös bmw:n orkis tulpat.
                Aika mielenkiintoisia kommentteja Kuulostaa vähän siltä ettei perustu mihinkään eikä ole mistään lähtöisin. Mitäköhän "ongelmia" niillä on tahtonut olla.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • ytte
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 248
                  • Pyhäjärvi

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Aika mielenkiintoisia kommentteja Kuulostaa vähän siltä ettei perustu mihinkään eikä ole mistään lähtöisin. Mitäköhän "ongelmia" niillä on tahtonut olla.
                  Mitkäs tulpat olet todennut toimiviksi ja joita mielellään suosittelet?

                  Eihän nuo ohjeiden tekstit mitään raamatun veroista ole ja ovat annettu silloin kun laite on tullut markkinoille, eli -90 luvun puolessa välissä. Tuon jälkeen on kerennyt tapahtua tulppien valmistuksessa yhtä sun toista.

                  NGK tulpilla on ilmentynyt m52 moottoreissa käyntihäiriöitä tyhjäkäynnillä, vaikka tulpilla olisi ajettu vain muutamia tuhansia kilometrejä.

                  NGK tekee varmaan 90% maailman tulpista, mutta silti niitten kanssa on monella ollut ongelmia. Myyn NGK:n tulppia vakio ja viri laitteisiin ja joskus ne mykistyvät ja alkavat vuotaa posliinin kuorta pitkin runkoon. Monet tulpat on testattu uutena ja käytettynä tulppa testerillä josta näkee miten kipinä milläkin paineella kulkee.

                  Kuulen myös muitten kokemuksia asiasta, koska joudun joka päivä asian kanssa olemaan tekemisessä ja aina oppii jotain uutta.
                  F10 LCI -15
                  E60 LCI -08

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎