Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aloittelevan Bemaristin ongelmia/kysymyslista (E36, 325)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Inhuman
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 507
    • Oulu ja Haukipudas

    Aloittelevan Bemaristin ongelmia/kysymyslista (E36, 325)

    Moro!

    Parin kuukauden sisällä ois katsastus tuollaisessa E36 325iA bemarissa, jonka vasta sain ja tässä tarvittas muutamiin kysymyksiin pieniä vastauksia ja ohjeita


    Avaimessa on patterikotelo teipattuna, jossa on nappiparisto, muttei "kantta", ja patteria voi paineilla alaspäin... onko tuo mahdollisesti keskuslukitukselle kauko-ohjain? ja onko peräti mahdollista, että autossa on sellainen, vai onko tuolla patterilla jokin muu merkitys ? ei siitä patteria vaihtamalla ainakaan mitään tapahtunut:think Toisen avaimen meinasin käydä teettämässä ja jos tuossa olisi kauko-ohjattava keskuslukitus, niin mielelläänhän sitä toiseenkiin avaimeen sen ottais.


    Saako tuosta E36sta luettua vikakoodit jollain laitteella? ABS valo syttyy aina joskus, eli mun tuurilla just katsastuspäivänä, joten pitäis selvittää minkä renkaan anturi ois tiensä päässä. Näkeekö sen Inpalla tai Carsoftilla?

    Perän puslan vaihtoa olen miettiny, minkälainen homma kyseessä? Liikkeelle lähtiessä joskus harvoin pieni kolahdus kuuluu, ei niinkään häiritse vielä ainakaan itseä, mutta hajottaako paikkoja löystyessään lisää? Ei lienee vaikuta katsastukseen.

    Auto on saksasta uitettu 11/1993 käyttöönotettu, joten lienee 94 mallia? En muista mitä kaikkia mun piti kysyä, mutta lisäilen sitä mukaan kun mieleen tulee.

    KIITOS !
    MOI !
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8253
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Inhuman View Post
    Moro!

    Parin kuukauden sisällä ois katsastus tuollaisessa E36 325iA bemarissa, jonka vasta sain ja tässä tarvittas muutamiin kysymyksiin pieniä vastauksia ja ohjeita


    Avaimessa on patterikotelo teipattuna, jossa on nappiparisto, muttei "kantta", ja patteria voi paineilla alaspäin... onko tuo mahdollisesti keskuslukitukselle kauko-ohjain? ja onko peräti mahdollista, että autossa on sellainen, vai onko tuolla patterilla jokin muu merkitys ? ei siitä patteria vaihtamalla ainakaan mitään tapahtunut:think Toisen avaimen meinasin käydä teettämässä ja jos tuossa olisi kauko-ohjattava keskuslukitus, niin mielelläänhän sitä toiseenkiin avaimeen sen ottais.


    Saako tuosta E36sta luettua vikakoodit jollain laitteella? ABS valo syttyy aina joskus, eli mun tuurilla just katsastuspäivänä, joten pitäis selvittää minkä renkaan anturi ois tiensä päässä. Näkeekö sen Inpalla tai Carsoftilla?

    Perän puslan vaihtoa olen miettiny, minkälainen homma kyseessä? Liikkeelle lähtiessä joskus harvoin pieni kolahdus kuuluu, ei niinkään häiritse vielä ainakaan itseä, mutta hajottaako paikkoja löystyessään lisää? Ei lienee vaikuta katsastukseen.

    Auto on saksasta uitettu 11/1993 käyttöönotettu, joten lienee 94 mallia? En muista mitä kaikkia mun piti kysyä, mutta lisäilen sitä mukaan kun mieleen tulee.

    KIITOS !
    avaimessa on valo

    vikakoodit pystyy lukemaan, soveltuvista ohjelmista en osaa sanoa..

    takakelkan puslat siellä kolisee.. ainakin tunkin varassa tehtynä paskamainen homma..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • juhomo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 637
      • Kempele

      #3
      avaimessa tosiaan valo

      oulusta löytyy useampi kaveri joka lukee pikkuhinnalla koodeja.

      Puslien vaihto loppupeleissä helppo homma pistä privaa jos tarvit asennusapua.
      Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

      www.jsautomoto.fi

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        #4
        Onko kolina jotenkin paikallistettu pusliin? Ettei vika ole vaikka voimansiirrossa, tai taka-akselin korin kiinnityksien antautumisen ensimerkkejä? Abs-anturit kannattaa ensimmäisenä puhdistaa ja liittimiin kontaktisprayta.

        Comment

        • Inhuman
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 507
          • Oulu ja Haukipudas

          #5
          Eli ei ilmeisesti mitään käynnistysenestojakaan tuo avain sisällä, eli onnistuu perus lukkosepällä avaimen teettäminen

          Kolinaa ei ole paikallistettu vielä mitenkään muuten kuin perstuntumalla (tekee samalaisen lonksahduksen mitä kaverin 320 johon auttoi jonkin perän puslan vaihto), mutta kunhan saan itselleni sen verran aikaa ja hallitilaa, että saan käytettyä nosturilla tai tunkata ilmaan voin tarkastella perusvikapaikat läpi ja tehdät tarpeelliset huoltotoimenpiteet Apua voi olla, että tarvitsen tai ainakin mielellään neuvoa kunhan tuohon puslaprojektiin ryhdyn, mutta ensiksi täytyy hoitaa nuo muut auton asiat kuntoon ja sen verran vapaa-aikaa että pärjää ilman autoa hetken.

          Täytyy nuo absien anturit alkaa ensimmäisenä puhdistaan, niin selviää lähiviikkoina ennen katsastusta korjaantuuko vika, ettei pamahda merkkivaloa juuri pahimmalla hetkellä



          Sitten vielä lisäkysymyksenä nuista automaatin S- ja "talvi"-asennosta. Miten tuo on tarkoitettu? säästääkö tuolla talviasennolla polttoaineissa merkittävästi?
          MOI !

          Comment

          • Weuli
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 1169
            • Turku

            #6
            Originally posted by Inhuman View Post
            Sitten vielä lisäkysymyksenä nuista automaatin S- ja "talvi"-asennosta. Miten tuo on tarkoitettu? säästääkö tuolla talviasennolla polttoaineissa merkittävästi?
            Vastausta en tiedä. Mielipiteenä sanon kuitenkin, että jos hankkii 2,5l 6-sylinterisen bensakoneen ei kannatta miettiä liikaa sitä taloudellista ajoa, vaan ajamisen iloa!
            F10 530da xDrive -14
            ----------------
            E92 330d -09
            E93 325i -08
            E92 330d -08
            E61 535d -06
            E91 320d -08
            E46 330Ci -01
            E61 525d -06
            E90 320i -05
            E46 325i -01
            E46 318i -99
            E36 316i -91

            Comment

            • Sami_R
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 276
              • Kurikka

              #7
              Originally posted by Inhuman View Post
              Sitten vielä lisäkysymyksenä nuista automaatin S- ja "talvi"-asennosta. Miten tuo on tarkoitettu? säästääkö tuolla talviasennolla polttoaineissa merkittävästi?
              Omakohtaisia kokemuksia aiheesta ei ole, mutta näin perstuntumalla voisi sanoa että ei tuolla talvi ohjelmalla ainakaan säästöä synny. Sehän on semmonen "pehmeämpi" vaihtamisohjelma. Lähtee paikaltaan liikkeelle kakkosella, ei vaihda niin terävästi vaan luistattaa enemmän, jne... Voi olla että bensaa menee enemmän:think.
              BMW F11 520d -11
              MINI Cooper D -11
              BMW E90 318i -11
              BMW E90 318i -06

              Ex:
              BMW E46 316i -04
              E70 X5 3.0sd M-Sport -08
              E46 325iA -03
              E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

              Comment

              • Inhuman
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 507
                • Oulu ja Haukipudas

                #8
                Originally posted by Weuli View Post
                Vastausta en tiedä. Mielipiteenä sanon kuitenkin, että jos hankkii 2,5l 6-sylinterisen bensakoneen ei kannatta miettiä liikaa sitä taloudellista ajoa, vaan ajamisen iloa!
                Taloudellisuus ei olekaan pääasia vaan ajomukavuus mielenkiinnosta tietää vain nappien tarkoitukset


                Päivitystä sen verran autoon, että pääsin käyttämään nosturilla ja totesin että melko nätissä kunnossa pohja säilyy saksassa verrattuna suomen autoihin.. jarruletkut ja jopa pakoputkikin vielä kiilsi vaikka kuitenkin melko vanha auto jo.

                Perän kolahdukseen ei näyttänyt puslat olevat väljät, mutta vaihdelaatikon öljyt olivat syystä tai toisesta vähissä... nyt ei enää kolahda, mutta pitänee seurata miksi öljyt olivat vähenneet tuosta "huoltovapaasta" laatikosta


                kiitokset kuitenkin avusta!
                MOI !

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Noissa se öljyn väheneminen viittaa vuotamiseen tai sitten vaikkapa väärin tehtyyn vaihteiston öljynvaihtoon. Yleisin vuotopaikka taitaa olla keulassa öljynjäähdytin siellä syylärin ja ilmastoimmin lauhduttimen välissä.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎