Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 lokarit ja ruoste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hönde
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 103

    e36 lokarit ja ruoste

    Eliks sellasta vähän tässä tiedustelen, että onko kukaan kekannut mitään jippoa miten nuo etulokaripeltien helmat ei ruostus niin herkästi?

    Tuntus vähän olevan tuo e36 heikko kohta nuo helemat
    Mietiskelin jos tässä hommais jotku kuraläpät kunhan on uudet pellit/korjauttanut vanhat ni jos sinne ei sitä vettä niin paljon roiskus.

    Vai löytyskö/onko laillista esim hiilikuidusta valmistetut?
    Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    15 vuotiaan auton etulokarin päät palaa luontoon , en tiedä onko se "herkästi ruostumista"

    Irrotat lokasuojat , hiot ruosteet viimeistä ruskeaa hippua myöden pois, maalaat yli (löytyy ohjeet "Maalaustopic" nimisestä threadista).

    Helppoo ku lapsen teko , työlästä tosin hyvin tehtynä (ja koritöissä ei kannata semihyvää tehdäkään).

    -Jarno

    EDIT: Varmaan löytyy jotku kuitulokarit mutta mikäpä on käytännön hyöty/järki jos sulla on olemassa kunnostuskelpoiset loksut jo?
    Peltilokarit ei kumminkaan juuri painavampiakaan ole.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post

      Irrotat lokasuojat , hiot ruosteet viimeistä ruskeaa hippua myöden pois, maalaat yli (löytyy ohjeet "Maalaustopic" nimisestä threadista).
      ...muuten ok, mutta ei hiomalla. Aina jää syöpyneen kraaterin pohjalle ruostetta ja tuotahan ei tarvita kuin kärpäsenpaskan verran, niin homma leviää taas uudestaan. Hiekkapuhallus tai uuden pellin hitsaaminen tilalle ainoa keino, jolla ruosteen saa 100%:sesti pois.

      Jotkut pienet nyt vielä menee lamellilaikalla toki, mutta karskia katsella, kun jotkut kiilloittaa käsin ruosteet jollain 80-paperilla ja sprayllä mastonin pohjamaalia perään -> kuukauden päästä rutkutetaan, kun on ihan paskaa maalia, kun heti ruostuu uudestaan.

      Kuten Petroli tuossa sanoinkin, niin mikäs ihme tuo nyt on, että vanha auto ruostuu. Ei siihen kuralätkiä tarvita, vaan uudet värit ja taas mennään - toivottavasti seuraavat kymmenen vuotta Veden roiskuminenhan ei vaikuta yhtään mitään, vaan kivet, joista ruoste saa alkunsa. Tähän taas auttaa uusi kunnon lakka-ja/tai massakerros ja taas pärjää tovin.
      Last edited by Rockford; 16-09-2010, 09:52.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by hönde View Post
        Eliks sellasta vähän tässä tiedustelen, että onko kukaan kekannut mitään jippoa miten nuo etulokaripeltien helmat ei ruostus niin herkästi?

        Tuntus vähän olevan tuo e36 heikko kohta nuo helemat
        Mietiskelin jos tässä hommais jotku kuraläpät kunhan on uudet pellit/korjauttanut vanhat ni jos sinne ei sitä vettä niin paljon roiskus.

        Vai löytyskö/onko laillista esim hiilikuidusta valmistetut?
        Etsi romikselta vahvemmalla sinkkipinnalla olevat vm.94-96 ehjät orggislokarit ja unohda tätä vanhemmat ja tarvikepaskat. Nämä kestää 15-vuotta vielä lisää.

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          M paketin helmat myös suojaavat lokaria jonkin verran kiven iskuilta. Toki siellä päsee kyllä mätä muhimaankin jos niinkseen on. Roiskeläpät olis kova sana.

          Comment

          • hönde
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 103

            #6
            Kiitoksia vastauksista Täytyy tässä vissiin alkaa metsästää ihan uusia peltejä, tai no ainakin kuskinpuolelle. On meinaan se jo niin pahassa hapessa, että menisi varmaan sormenpainallus läpi Tuli vaan tämäkin mieleen kun tuo syksy/talvi tekee tuloaan ni oishan nää pikkuseikat hyvä hoitaa alta pois ettei lähe muualle autoon leviimään
            Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

              #7
              Originally posted by hönde View Post
              Kiitoksia vastauksista Täytyy tässä vissiin alkaa metsästää ihan uusia peltejä, tai no ainakin kuskinpuolelle. On meinaan se jo niin pahassa hapessa, että menisi varmaan sormenpainallus läpi Tuli vaan tämäkin mieleen kun tuo syksy/talvi tekee tuloaan ni oishan nää pikkuseikat hyvä hoitaa alta pois ettei lähe muualle autoon leviimään
              Kaikkien kannattaisi irrottaa kerran vuodessa se muovinen sisälokari ja poistaa lokasuojan alaosan päälle kertynyt tiiliskiven kokoinen märkä hiekka & kuramömmö. Se niitä syö sisältäpäin kun kymmenen vuotta antaa muhia.
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by hönde View Post
                Kiitoksia vastauksista Täytyy tässä vissiin alkaa metsästää ihan uusia peltejä, tai no ainakin kuskinpuolelle. On meinaan se jo niin pahassa hapessa, että menisi varmaan sormenpainallus läpi Tuli vaan tämäkin mieleen kun tuo syksy/talvi tekee tuloaan ni oishan nää pikkuseikat hyvä hoitaa alta pois ettei lähe muualle autoon leviimään
                Ne "ihan uudet" pellit ovat sitten sinkkaamattomia tarvikeosia tai sitten kalliita orggiksia marmoritiskiltä.
                Ehdottomasti kuitenkin paras ja kestävin vaihtoehto on orggisvärissä oleva ja vielä ehjä -93-uudempi purkuosa.

                Comment

                • hamann
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 485
                  • Oulu

                  #9
                  itse puhdistin hyvin ruosteet ja vanhat maalin jämät pois rasvanpoisto aineella sisä ja ulkopuolelta ja sisäpuolelle laitoin peltikatto maalia ja sen päälle alusta massaa kunnolla.

                  ei muuten ruostu ihan heti ja kestää kauvan

                  Comment

                  • hönde
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 103

                    #10
                    Ne "ihan uudet" pellit ovat sitten sinkkaamattomia tarvikeosia tai sitten kalliita orggiksia marmoritiskiltä.
                    Ehdottomasti kuitenkin paras ja kestävin vaihtoehto on orggisvärissä oleva ja vielä ehjä -93-uudempi purkuosa.
                    Sellanen olis haussa
                    Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

                    Comment

                    • e36coupe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 720
                      • Nokia

                      #11
                      Yhteen coupeen leikkasin sellaiset kolot, joista kura ja muu paska pääsee tippumaan pois sieltä lokarin sisältä/alta. Siis se lokarihan taittuu alaosasta auton allepäin. Tonne ihan alas leikkasin sellaisen kolon ja pokkasin reunat alaspäin. Massaa ja maalia epoksin päälle niin pysyy hyvänä piiitkään.
                      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                      Työn alla: E21 320/6
                      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by Rockford View Post
                        ...muuten ok, mutta ei hiomalla. Aina jää syöpyneen kraaterin pohjalle ruostetta ja tuotahan ei tarvita kuin kärpäsenpaskan verran, niin homma leviää taas uudestaan. Hiekkapuhallus tai uuden pellin hitsaaminen tilalle ainoa keino, jolla ruosteen saa 100%:sesti pois.

                        Jotkut pienet nyt vielä menee lamellilaikalla toki, mutta karskia katsella, kun jotkut kiilloittaa käsin ruosteet jollain 80-paperilla ja sprayllä mastonin pohjamaalia perään -> kuukauden päästä rutkutetaan, kun on ihan paskaa maalia, kun heti ruostuu uudestaan.

                        Kuten Petroli tuossa sanoinkin, niin mikäs ihme tuo nyt on, että vanha auto ruostuu. Ei siihen kuralätkiä tarvita, vaan uudet värit ja taas mennään - toivottavasti seuraavat kymmenen vuotta Veden roiskuminenhan ei vaikuta yhtään mitään, vaan kivet, joista ruoste saa alkunsa. Tähän taas auttaa uusi kunnon lakka-ja/tai massakerros ja taas pärjää tovin.
                        Hiomisella viittasin teräsharja->Annitrol->teräsharja->Annitrol.. jumppaan. Saa kraaterinpohjia myöden puhtaaksi jos hermo vaan riittää. Ite olen alkanut suosimaan filosofiaa että jos miggisauman teon voi järkevästi välttää niin vältetään.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Jos ei meinaa läppiä käyttää niin helman etukanttiin kannattaa kiveniskuteippi leikata, suojaa suht hyvin kiveniskuilta.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • hönde
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 103

                            #14
                            Jatketaanhan tätä taas, kun tuntuu olevan niin helvetin vaikeeta saada mistään tuota brillantrot värillä olevaa peltiä niin kysysin onks kukaan hitsannu sitä harmaata helman osaa siihen lokariin erikseen? jos vaikka pätkäsis juurikin siit värien liitoskohasta ja laittas uuden tilalle.
                            Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎