Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arto_j
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 12
    • salo

    e36 käyntiongelma

    autostani 328 -96 hajos starttimoottori ja sen vaihdon yhteydessä irroitin imusarjan ja muut letkut / johdot pois tieltä. Nyt kun kone on kasassa ja sen käynnistää, ei se pysy käynnissä. Kaasua polkemalla koneen saa käymään, mutta käynti muistuttaa lähinnä vanhaa jenkkiautoa. Epätasainen käynti ja lykkää bensaa putkeen ( paukahtelee ). Kaikki liittimet on kertaalleen tsekattu ja imusarja pitäisi olla mielestäni hyvin kiinni, jotenk missä voi olla vika ? =/
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Älä ainakaan liiemmin leiki jos paukkaa putkeen, lentää mirri äkkiä palasina sieltä pois.
    Sanoisin kyllä että tarkista piuhat vielä kertaalleen, joku siellä on aivan varmasti jäänyt huomaamatta.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • MikkoÄr
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 170
      • Nokia

      #3
      - Jos suuttimien liittimiä irroiteltu, onhan kaikki _kunnolla_ kiinni
      - Oikeat liittimet oikeissa laitteissa kiinni? (328:ssa onnistuu sekoittamaan...olikohan tyhjäkäyntiventtiilin ja kaasuläpän anturin johdon...tai siis menevät toistensa paikalle)
      - Ihan kaikki johdot varmasti kiinni?
      - Tyhjäkäyntiventtiilin letkut (ja johdot) ok?

      Itsellä ollut pari kertaa jotain vastaavaa ja niin kauan kun auto toimii noin, ei kaikki ole varmastikkaan oikein asennettu. Eli tarkistusten tarkistusta vaan niin kauan, että tulee ahaa-elämys.
      2ZR-FXE

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Menikö lambda anturien johdot väärinpäin?
        Tässä oli eräs tapaus missä liikkeessä vaihdettu lambdat ja olivat laittaneet ristiin. Korjausarvot menivät ristiin ääripäihin joten kävi todella huonosti.
        Jos johdot on johdotettua oikeaa reittiä niin niitä on kyllä vaikea saada ristiin kun pituuksissa on tällöin eroa.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • arto_j
          Newbiemmer
          • Jun 2010
          • 12
          • salo

          #5
          lambdoihin ei mun mielestä ole koskettu enkä edes tiedä missä ne tarkalleen sijaitsevat ( putkistossa ? )

          Käyn huomenna vielä läpi liittimiä ja letkuja.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Lambdojen liittimet on M52 koneessa siinä suuttimien johtokourun päällä, todennäköisesti pitää irroittaa jos imusarjan irroittaa. Tai sitten pujottaa sieltä välistä, siksi tuli mieleen.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • tuningki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1205
              • $ievi

              #7
              mulla rupes tekeen samallai ku yritin sutia ottaa (m43 1.6i)... menikös ny sit lambda?
              Bmw 320d -10
              Volvo s40 2.4 -05
              ex:bmw 316 e46 1.9 -02
              ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
              ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

              Comment

              • okko
                BTCF Honorary Member
                • Apr 2005
                • 1763
                • Honkajoki

                #8
                Originally posted by arto_j View Post
                autostani 328 -96 hajos starttimoottori ja sen vaihdon yhteydessä irroitin imusarjan ja muut letkut / johdot pois tieltä. Nyt kun kone on kasassa ja sen käynnistää, ei se pysy käynnissä. Kaasua polkemalla koneen saa käymään, mutta käynti muistuttaa lähinnä vanhaa jenkkiautoa. Epätasainen käynti ja lykkää bensaa putkeen ( paukahtelee ). Kaikki liittimet on kertaalleen tsekattu ja imusarja pitäisi olla mielestäni hyvin kiinni, jotenk missä voi olla vika ? =/
                Joku letku, tai liitin irti/väärässä paikassa.

                Originally posted by bemu320i90 View Post
                mulla rupes tekeen samallai ku yritin sutia ottaa (m43 1.6i)... menikös ny sit lambda?
                Haitariletku revennyt imm ja imusarjan välistä. Tuon mallin kone pääsee repiessä liikkumaan älyttömästi kumiensa varassa, kokemusta on
                When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                Comment

                • tuningki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1205
                  • $ievi

                  #9
                  Originally posted by bemu320i90 View Post
                  mulla rupes tekeen samallai ku yritin sutia ottaa (m43 1.6i)... menikös ny sit lambda?
                  jahas ny pelaa taas normaalisti! aamulla vielä oli samallainen mut työmatkan 25km jälkeen pelas normaalisti ...
                  Bmw 320d -10
                  Volvo s40 2.4 -05
                  ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                  ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                  ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                  Comment

                  • arto_j
                    Newbiemmer
                    • Jun 2010
                    • 12
                    • salo

                    #10
                    Tilannepäivitystä ongelmaani:

                    Kävin liittimet ja letkut läpi, kaikki on oikeilla paikoillaan. Otettiin ilmanmassamittari irti sekä molemmat lambda johdot irti ja käynnistettiin --> pienen apukaasun avulla kone käy, kun kierroksia nostaa, kuuluu selkeä vihellys joka tulee imusarjan luota. Eli imusarja vuotaa. Noh, siinä on nyt sit 2 mutterista mennyt kierteet silleen et niitä voi sormin pyöritellä, mutta eivät kierry enää pois sieltä paikaltaan. Eli ovat jumissa. Koitan huomen aamulla niitä saada irti jotenkin, tähän ideoita otetaan vastaan.

                    Jos saan imusarjan vielä irroitettua, niin kannattaako mun vaihtaa se imusarjan tiiviste ? mitäköhän maksaa ?

                    Kiitokset avusta jo tulleille vastauksille ja mahdollisesti uusille avunannoille

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Multa löytyy tuohon edullinen ehjä imusarja. Jos tarvetta niin pistä privaa
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎