Tiedustelisin seuraavanlaisesti ongelmasta tuosta M42B18 koneesta...
Hommasin tuossa IS bemarin 320:n sijaan, mutta jotain kummallista tässäkin on.
Eli koneella pitäisi olla ajettu alle 200tkm, varmuutta ei ole(kone tikittää). Vetoja ei tunnu juuri olevan enempää mitä edellisessä 316:ssa.
Bensan kulutus on yli 10l/100km normaalissa ajossa.
Päätin testata semmoista kikkaa, että koneen käydessä irrottaa öljykorkin, ja jos imuvuotoa ei ole, rupeaa kone käymään epätasaisesti. Irrottaessani korkin, kone hörähti ja kävi sen jälkeen taas normaalisti.
Haitariletku on uudenveroinen, eikä muista lähettyviltä olevista letkuista löytynyt halkeamia.
Ilmamassamittari ei näytä päältäpäin katsottuna räpelletyltä.
Joutokäyntikierrokset pitäisivät olla alfamerin korjausoppaan mukaan 850rpm, mutta mittarista katsottuna näyttävät olevan noin 700 paikkeilla.
Ilmamassamittarin puhdistin CRC Air sensor cleanerilla huolellisesti. Lanka on todella hyvässä kunnossa.
Nyt pitäisi sitten alkaa pohtimaan ja testailemaan, mistä ongelma johtuu. Lähinnä pyytäisin teiltä apua, jolla paikantaisi ongelman.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitä on tehty:
Koodit luettu, 1 vika = Aktiivihiilisäiliön venttiili, VAIHDETTU UUTEEN.
Imuvuodot tarkistettu, EI VUOTOJA
Nokka-kampiakselin asennontunnistimien liittimet puhdistettu ja suojattu.
Hommasin tuossa IS bemarin 320:n sijaan, mutta jotain kummallista tässäkin on.
Eli koneella pitäisi olla ajettu alle 200tkm, varmuutta ei ole(kone tikittää). Vetoja ei tunnu juuri olevan enempää mitä edellisessä 316:ssa.
Bensan kulutus on yli 10l/100km normaalissa ajossa.
Päätin testata semmoista kikkaa, että koneen käydessä irrottaa öljykorkin, ja jos imuvuotoa ei ole, rupeaa kone käymään epätasaisesti. Irrottaessani korkin, kone hörähti ja kävi sen jälkeen taas normaalisti.
Haitariletku on uudenveroinen, eikä muista lähettyviltä olevista letkuista löytynyt halkeamia.
Ilmamassamittari ei näytä päältäpäin katsottuna räpelletyltä.
Joutokäyntikierrokset pitäisivät olla alfamerin korjausoppaan mukaan 850rpm, mutta mittarista katsottuna näyttävät olevan noin 700 paikkeilla.
Ilmamassamittarin puhdistin CRC Air sensor cleanerilla huolellisesti. Lanka on todella hyvässä kunnossa.
Nyt pitäisi sitten alkaa pohtimaan ja testailemaan, mistä ongelma johtuu. Lähinnä pyytäisin teiltä apua, jolla paikantaisi ongelman.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitä on tehty:
Koodit luettu, 1 vika = Aktiivihiilisäiliön venttiili, VAIHDETTU UUTEEN.
Imuvuodot tarkistettu, EI VUOTOJA
Nokka-kampiakselin asennontunnistimien liittimet puhdistettu ja suojattu.
Comment