Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318IS -92 tehottomuus, imuvuoto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daylight
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 670
    • Helsinki

    #16
    Eipä tuon osan vaihtaminen juuri mitään auton käynnissä muuttanut. Kulutus on edelleen samaa kun 2.5 litranen M50.

    Ideoita?
    ///M3

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      #17
      Itse kallistuisin kaasuläpän asentotunnistimeen tai sitten ilmamäärämittariin. Helposti selviää se onko se kunnossa ku käynnissä ollessa irrotat sen liittimen. Jos kone sammuu, tai käynti muuttuu niin toimii. Jos pysyy samana nii on rikki.

      Comment

      • Daylight
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 670
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by majgul View Post
        Itse kallistuisin kaasuläpän asentotunnistimeen tai sitten ilmamäärämittariin. Helposti selviää se onko se kunnossa ku käynnissä ollessa irrotat sen liittimen. Jos kone sammuu, tai käynti muuttuu niin toimii. Jos pysyy samana nii on rikki.
        Kaasuläpän asennontunnistimen virtapiuhaa en ole vielä kokeillut repäistä irti, mutta ilmamassamittarin piuhan irrotin, ja kone sammui.
        ///M3

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Ton ikäsessä is:ssä ei ole ilmamassamittaria vaan määrämittari jota ei voi testata (eikä tarvitse) samalla tavalla ja auto sammuu aina kun piuhan nykäsee irti.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Römpsä
            BTCF Member
            • Jun 2010
            • 821
            • Jyväskylä

            #20
            Minulla oli pitkään sama,ja sit hävisi tyhjäkäynti kanssa. Kylmänä ei käynyt tyhjää mutta veti paremmin ja lämpösenä oli laiska ja kierrokset joskus heitteli. Mulla oli vikana se letku (en tiiä nimeä,ja oon huono selittämään). Se letku tulee siitä imusarjan alta siihen ilmanputsarille,pituutta letkulla on jotain 30cm vain. Mulla se on tälläki hetkellä tosi huonosti kiinni,ku pitäis vaihtaa se ku se on murtumia täynnä ja näin (oon laakkoselle tilannut,kestää vaan siinä että saa sen) . Toivottavasti tuosta jotain apua on Ja ku se letku on irti,niin sen SAA toimimaan silleen että ottaa ilmanputsarin kopan auki ja antaa sen ettiä uudet säädöt niin se toimii jotenkin,mutta het ku painaa kaasua enemmän niin se ei pysy tyhjää ollenkaa.

            Mutta mulla ei kyllä tikittänyt se...
            Last edited by Römpsä; 25-11-2010, 15:34.
            Bmw F11 520dA Touring -12
            EX:Bmw E61 530dA -04
            EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
            EX:BMW E46 320d Touring -04
            EX:Bmw E39 525iA Touring -02
            EX:Bmw E46 320d Touring -03
            EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

            Comment

            • Daylight
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 670
              • Helsinki

              #21
              No mutta imuvuodot on tarkistettu. Niitä ei ainakaan päältäpäin löytyny. Näkyisikö tuo ilmamäärämittari vikakoodeissa, jos hiilipinta ei olisi kontiksessa?
              ///M3

              Comment

              • Daylight
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 670
                • Helsinki

                #22
                Maantie kulutus on 11l/100km luokkaa!
                ///M3

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Mittaa lambda, voi soveltaa samaa ohjetta kuin M50B25 ja löytyy stickynä tuosta ylempää.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Daylight
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 670
                    • Helsinki

                    #24
                    Voihan tuota kahtoa.

                    Vaihdettuani tuon venttiilin, alkoi auto käymään oudosti.
                    Liikennevaloihin pysähdyttyä, jää välillä kierrokset +1200tpm. Ja tänään töihin tullessani kierrokset nousi 1300rpm -> 1500 jonka jälkeen tipahti taas 1300rpm ja sama ruleanssi uudelleen. Eli pientä humppakäyntiä. Parkkihalliin tultuessa kierrokset tipahti n 500rpm tienoille, jolloin auto meinasi sammua.

                    Kierrokset palautuivat normaaleiksi hetken röpöttelyn jälkeen.
                    ///M3

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎