Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320i '91 Tyhjäkäynti humppaa ja päästöt... APUA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Late85
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 8
    • JKL

    e36 320i '91 Tyhjäkäynti humppaa ja päästöt... APUA!

    Eli ropleemana otsikon mukainen bemme jossa tyhjäkäynti on about 600rpm, ei siinäkään mitään mutta kun se humppaa pirun epätasaisesti; kauempaa kuunneltuna kuullostaa kuin olis subbari päällä
    Päästötkin on persiillään ja pätkii ajossa. Kaikki imuletkut on vaihdettu, kuin myös lambda, ensin tarvike, ja nyt bosch, ei mitään eroa.
    Vikakoodeja luetutettiin:
    77 ilman lämpötunnistin maavuoto,
    36 polttonestesäiliön huohotusventtiili oikosulku (plusjänn.),
    37 rele(3) Lambdatunnistimen lämmitys oikosulku (plusjänn),
    70 Lambda-anturi maavuoto.

    Tämän jälkeen käytetty akku yön yli irti ja asennettu bosch lamda.mikään ei muuttunut, paitsi että nyt käy välillä tasaisesti n800-900rpm ja välillä päin mäntyä n600rpm, heijaa nyt tätä väliä koko ajan.

    Päästöt testattiin samalla kun koodit luettiin:
    %vol CO 0,00
    %vol CO 0,00
    %vol CO2 11.09
    ppm vol HC 76
    %vol 02 5,3
    Lambda 5,3
    Lämpö c 11
    Kaikki nämä siis suoraan huoolon lapuista kopioituna, kun en niistä mitään ymmärrä.

    Kokeilin erinäisiä liittimiä irrotella ja huomasin että kun otan ilmamäärämittarin johdon ja kaasupolkimen? johdon (eli sen joka on siinä kaasuläppäkotelon kyljessä joka aiheuttaa sen ettei kaasupoljin enää toimi) irti niin alkoi käymään hienosti ja tasaisesti, kaasua ei anna vääntää edes koneen kyljestä, tuntuu tukehtuvan..

    Eli mitäpä moiselle voisi tehdä seuraavaksi? pitäis leimata ja eihä tollasta voi mihinkään viedä.

    olisin hyvin kiitollinen vastauksista (varsinkin nopeista )
    Last edited by Late85; 30-10-2010, 11:01. Reason: Niin ja ilmamäärämittaria kokeiltiin toisesta autosta ilman tuloksia, tosin tämä ennen lambdan vaihtoa..
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    #2
    Laihalla käy... Imuvuoto.

    Comment

    • Late85
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 8
      • JKL

      #3
      En vaan keksi että missä enää voisi olla imuvuoto, kun kaikki letkut vaihdettu uusiin..? :think

      Comment

      • Late85
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 8
        • JKL

        #4
        Olisko muita ideoita mistä saattais johtua moinen kikkailu?

        Comment

        • sleepertuning
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 662
          • Kotka

          #5
          Mittaapa huvikses bensapaine :think

          Comment

          • Late85
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 8
            • JKL

            #6
            Mitattu, on ok.. En tiiä mitä tässä seuraavaks...:think

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              imusarjan tiiviste?
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • esa`pentula
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1390
                • Tampere

                #8
                onko KAIKKI letkut varmasti vaihdettu UUSIIN? onko maffin toiminta tarkistettu, esim kaverin toimivasta autosta. tai uutta vaan hakemaan? ja imusarjan tiivisteet kuten todettu.

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2284
                  • Joensuu/Syvyys

                  #9
                  pakoputken vuotokin aiheuttaa korkean happi arvon ja sekoittaa lambda arvon myös
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • Late85
                    Newbiemmer
                    • Oct 2010
                    • 8
                    • JKL

                    #10
                    Huomenna mittailee virtamittarilla minkälaisia arvoja saa vaikka tuosta maffista, ja ottaa lisäilmaluistin pois ja putsaa sen... katsoo miten käy.

                    Comment

                    • Late85
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 8
                      • JKL

                      #11
                      Luisti on nyt putsattu,eikä se kyllä likainen ollukkaan...
                      Samalla vielä tutkittiin ketjut läpi, ei löytyny mitään erikoista..
                      Ja auto käy vieläkin persiilleen
                      Loppuu ideat ja huumori...

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Happi niin korkealla että putken on pakko vuotaa.

                        Comment

                        • Late85
                          Newbiemmer
                          • Oct 2010
                          • 8
                          • JKL

                          #13
                          Joo, eli kävin ottamassa lambdan johdon pois nii käynti ei muuttunu mitenkään... lambda on uusi ja alkuperäinen bosch. mistähän sitä sitten seuraavaksi alkais kahtelee... kylmänä käy rikastimen kanssa vähä aikaa hyvin...

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14


                            Vikakoodien mukaan osa nr. 13 on oikosulussa, joko anturi tai piuhavika.

                            Samaten koodien mukaan sulla on lambdan lämmityksen rele scheissena. EVAP-venan piuhan vois ottaa irti ja katsoa tuleeko oikosulku-koodi uudestaan. Vai onko joku syy olla korjaamatta kun noi ihan suomeksi on lukenut omassa postauksessas?
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Late85
                              Newbiemmer
                              • Oct 2010
                              • 8
                              • JKL

                              #15
                              ostin lambdanlämmitysreleen mut ei vaikuttanu käyntiin mitenkää... niitä johtoja katsottava seuraavaksi... itse luulen että joku johto huonosti maissa mut en vaa tiiä mistä niitä alkais setviä? mistä mikäkin laite maan ottaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎