Nyt tarttis jelppiä : auto 325 -92. Joskus aikanaan vaihdettu lohko ja kansi, samalla luistonesto jouduttu ottaan pois? (eri johtosarja vai)? Kummiskin tänään kävi yks autohuollon jeppe kokeilemassa nollata airbägin valoa AUTObookilla. No mutta hänhän ei päässyt autoon sisälle millään iveellä, kuulemma eka auto johon ei päässy sisälle. Niin mikä mahtaisi estää ettei pääse ecuun sisälle jne? joku Ohjauspoksi tai jtn?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 Vikakoodinluku ei onnistu
Collapse
X
-
Niitä on laitteita joilla ei pääse ja joilla pääsee sisään. Itsekin kävin lähistöllä olevalla BMW/MB huoltamolla eikä vikakoodin luku onnistunut. Sitten kokeilin yhdellä kotikylän huoltamolla niin onnistui muttei kaikille koodeille löytynyt merkitystä. Silti meinaan vielä kokeilla muita vaihtoehtoja. Noita lukulaitteitakin kun tuntuu olevan jos jonkin näköistä.
Varmin varmaan ajaa BMW:n liikkeelle ja pyytää tekemään vikakoodin luku. Luulisi onnistuvan.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Mitään mistään tiedä mutta arvaillaan nyt kun aihe on jokseenkin ajankohtainen mullakin, poistin vasta eekolmiysistä auton oman GSM-puhelimen, ja lueskelin että se kannattais ensin ns.koodauttaa pois tai muuten voi olla että autoon ei pääse sisälle joillain lukulaitteilla. Soittelin Wetterille jossa meinasivat että jos poistan pelkän luurin enkä puhelinboksia, niin ongelmia ei pitäis olla, mutta oisko sulla siinä sillä poistetulla luistonestolla jotain tekemistä asian kanssa?
Jos ymmärsin oikein niin (ainakin jotkut) lukulaitteet ei pääse järjestelmään koska auto ei löydä kaikkia koodattuja lisälaitteita/varusteita mitä autossa on alunperin ollut.
Comment
-
-
E39:siä ja E36:sta ei voi edes samassa lauseessa verrata toisiinsa vikakoodien luvun kanssa.
-92:nen auto jossa airbag sekä luistonesto..Hmm..Airbag vielä menee ( otettu lisävarusteena ), mutta tuo luistonesto, nyt ei kyllä muista onko noin vanhassa niitä edes ollut.
Nooh joka tapauksessa, ns. nyky Bmw-lukulaitteilla ei kolmekutoseen sisään pääse..Bosch car service tms. lienee pääsisi parhaiten sisään..Tai sitten aja kottero tänne Lohjalle niin katsotaan
Tietysti sitten merkkiliikkeiden tulisi myös noihin sisään, ellei ole jo vanhempia laitteita hävittäneet.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Kyllä kolmekutoseen pääsee vielä uusillakin,nimittäi mun autosta käytiin tässä viime kuussa just nollauttamassa airbägi valo ja luettiin muutenkin kaikki koodit ja hyvin onnistu.Bmw F11 520dA Touring -12
EX:Bmw E61 530dA -04
EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
EX:BMW E46 320d Touring -04
EX:Bmw E39 525iA Touring -02
EX:Bmw E46 320d Touring -03
EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94
Comment
-
-
Originally posted by Römpsä View PostKyllä kolmekutoseen pääsee vielä uusillakin,nimittäi mun autosta käytiin tässä viime kuussa just nollauttamassa airbägi valo ja luettiin muutenkin kaikki koodit ja hyvin onnistu.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostBosch car service tms. lienee pääsisi parhaiten sisään..heh. Tuskin ovat uusineet sikahintaisia lisenssejä vanhoihin testereihinsä (ja uudemmista on tiputettu vanhempien autojen tuki pois..., toki sen rahalla saa)
Sensijaan Launch (x431, autobook ja diagun) sekä Autoboss (v30 ,star) testereillä pääsee kolmekutoseen aika hyvin, nämähän taas toimivat maailman tappiin vaikka lisenssejä ei päivitetäkään, toisin kuin bosch...
Autobook on nimenonmaan niitä laitteita joilla pääsee sisään pääsääntöisesti autoon kuin autoon, mutta toki joka testerille löytyy sellaisia yksiköitä joita ei ole tuettu tietokannassa, toki kolmekutosen tapauksessa jos airbag yksikkö sijaitsee ratissa niin ei tuota diagnostiikan kautta pääsekään lukemaan.
Noilla edellämainituilla testereillä olen usein menestyksellisesti lukenut ja nollannut kolmekutosenkin vikakoodeja ja myös livedataa. Myös muita on tullut kokeiltua vaihtelevalla menestyksellä.
GSM puhelimen tai minkään muunkaan moduulin poistoilla lukuunottamatta mittaristoa (IKE) tai korimoduulia (GM) ei kolmeysin, kolmekasin, nelikutosen tapauksissa ole vaikutusta siihen miten yksiköihin pääsee kiinni. Sama toki pätee tältäosin myös kolmekuutoseen vaikka muutoin sen sähköjärjestelmä on varsin erilainen.
Kolmekuutoseen ei myöskään pääse millään ohjelmalla ilman ads adapteria.
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostTai sitten aja kottero tänne Lohjalle niin katsotaan
En tiedä millaiset laitteet Janzkilla on diagnostiikkaan mutta jos kesken loppuu niin täältä löytyy varmasti toimiva diagnostiikka kaikkiin bmw merkkisiin vuosimallista 1987 alkaen vuosimalliin 2007.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View Postheh. Tuskin ovat uusineet sikahintaisia lisenssejä vanhoihin testereihinsä (ja uudemmista on tiputettu vanhempien autojen tuki pois..., toki sen rahalla saa)
Sensijaan Launch (x431, autobook ja diagun) sekä Autoboss (v30 ,star) testereillä pääsee kolmekutoseen aika hyvin, nämähän taas toimivat maailman tappiin vaikka lisenssejä ei päivitetäkään, toisin kuin bosch...
Mutta näemmä sitten sekin hyvä päättynytSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostGSM puhelimen tai minkään muunkaan moduulin poistoilla lukuunottamatta mittaristoa (IKE) tai korimoduulia (GM) ei kolmeysin, kolmekasin, nelikutosen tapauksissa ole vaikutusta siihen miten yksiköihin pääsee kiinni. Sama toki pätee tältäosin myös kolmekuutoseen vaikka muutoin sen sähköjärjestelmä on varsin erilainen.Loppujen lopuksi merkkiliikekin antoi siis hämärää tietoa...
Comment
-
Comment