Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Vikakoodinluku ei onnistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arde92
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1328
    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

    e36 Vikakoodinluku ei onnistu

    Nyt tarttis jelppiä : auto 325 -92. Joskus aikanaan vaihdettu lohko ja kansi, samalla luistonesto jouduttu ottaan pois? (eri johtosarja vai)? Kummiskin tänään kävi yks autohuollon jeppe kokeilemassa nollata airbägin valoa AUTObookilla. No mutta hänhän ei päässyt autoon sisälle millään iveellä, kuulemma eka auto johon ei päässy sisälle. Niin mikä mahtaisi estää ettei pääse ecuun sisälle jne? joku Ohjauspoksi tai jtn?
    E39 M5 Titansilber<------
    F11 530D Spacegray
    E36 323i M-sport Med Hölsteri
    Ex :E61 525D Lci Carboni
    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16328
    • Leppävirta

    #2
    Niitä on laitteita joilla ei pääse ja joilla pääsee sisään. Itsekin kävin lähistöllä olevalla BMW/MB huoltamolla eikä vikakoodin luku onnistunut. Sitten kokeilin yhdellä kotikylän huoltamolla niin onnistui muttei kaikille koodeille löytynyt merkitystä. Silti meinaan vielä kokeilla muita vaihtoehtoja. Noita lukulaitteitakin kun tuntuu olevan jos jonkin näköistä.

    Varmin varmaan ajaa BMW:n liikkeelle ja pyytää tekemään vikakoodin luku. Luulisi onnistuvan.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • rottenb
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 46
      • -

      #3
      Mitään mistään tiedä mutta arvaillaan nyt kun aihe on jokseenkin ajankohtainen mullakin, poistin vasta eekolmiysistä auton oman GSM-puhelimen, ja lueskelin että se kannattais ensin ns.koodauttaa pois tai muuten voi olla että autoon ei pääse sisälle joillain lukulaitteilla. Soittelin Wetterille jossa meinasivat että jos poistan pelkän luurin enkä puhelinboksia, niin ongelmia ei pitäis olla, mutta oisko sulla siinä sillä poistetulla luistonestolla jotain tekemistä asian kanssa?

      Jos ymmärsin oikein niin (ainakin jotkut) lukulaitteet ei pääse järjestelmään koska auto ei löydä kaikkia koodattuja lisälaitteita/varusteita mitä autossa on alunperin ollut.

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        E39:siä ja E36:sta ei voi edes samassa lauseessa verrata toisiinsa vikakoodien luvun kanssa.

        -92:nen auto jossa airbag sekä luistonesto..Hmm..Airbag vielä menee ( otettu lisävarusteena ), mutta tuo luistonesto, nyt ei kyllä muista onko noin vanhassa niitä edes ollut.

        Nooh joka tapauksessa, ns. nyky Bmw-lukulaitteilla ei kolmekutoseen sisään pääse..Bosch car service tms. lienee pääsisi parhaiten sisään..Tai sitten aja kottero tänne Lohjalle niin katsotaan
        Tietysti sitten merkkiliikkeiden tulisi myös noihin sisään, ellei ole jo vanhempia laitteita hävittäneet.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Arde92
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 1328
          • Lohtaja/keski-pohjanmaa

          #5
          Kyllä tuossa näyttäisi olevan ACS T Kabiinissa nappi sille ja kone huoneessa se Töpselin paikka sulakepoksin vieressä.

          Harmi vain lohja on vähän turhan kaukana täältä kokkolasta
          E39 M5 Titansilber<------
          F11 530D Spacegray
          E36 323i M-sport Med Hölsteri
          Ex :E61 525D Lci Carboni
          Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
          Ex :E61 530XD Monacoblau<------
          Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
          Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

          Comment

          • Römpsä
            BTCF Member
            • Jun 2010
            • 821
            • Jyväskylä

            #6
            Kyllä kolmekutoseen pääsee vielä uusillakin,nimittäi mun autosta käytiin tässä viime kuussa just nollauttamassa airbägi valo ja luettiin muutenkin kaikki koodit ja hyvin onnistu.
            Bmw F11 520dA Touring -12
            EX:Bmw E61 530dA -04
            EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
            EX:BMW E46 320d Touring -04
            EX:Bmw E39 525iA Touring -02
            EX:Bmw E46 320d Touring -03
            EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16328
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by Römpsä View Post
              Kyllä kolmekutoseen pääsee vielä uusillakin,nimittäi mun autosta käytiin tässä viime kuussa just nollauttamassa airbägi valo ja luettiin muutenkin kaikki koodit ja hyvin onnistu.
              Osaatko yhtään sanoa että millainen ja minkä merkkinen testeri? Autosi vuosimalli?
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Römpsä
                BTCF Member
                • Jun 2010
                • 821
                • Jyväskylä

                #8
                En kyllä osaa sitä yhtään sanoa merkkiä .
                Auto on vm.-94 .
                Bmw F11 520dA Touring -12
                EX:Bmw E61 530dA -04
                EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
                EX:BMW E46 320d Touring -04
                EX:Bmw E39 525iA Touring -02
                EX:Bmw E46 320d Touring -03
                EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by Janzki View Post
                  Bosch car service tms. lienee pääsisi parhaiten sisään..
                  heh. Tuskin ovat uusineet sikahintaisia lisenssejä vanhoihin testereihinsä (ja uudemmista on tiputettu vanhempien autojen tuki pois..., toki sen rahalla saa)
                  Sensijaan Launch (x431, autobook ja diagun) sekä Autoboss (v30 ,star) testereillä pääsee kolmekutoseen aika hyvin, nämähän taas toimivat maailman tappiin vaikka lisenssejä ei päivitetäkään, toisin kuin bosch...

                  Autobook on nimenonmaan niitä laitteita joilla pääsee sisään pääsääntöisesti autoon kuin autoon, mutta toki joka testerille löytyy sellaisia yksiköitä joita ei ole tuettu tietokannassa, toki kolmekutosen tapauksessa jos airbag yksikkö sijaitsee ratissa niin ei tuota diagnostiikan kautta pääsekään lukemaan.

                  Noilla edellämainituilla testereillä olen usein menestyksellisesti lukenut ja nollannut kolmekutosenkin vikakoodeja ja myös livedataa. Myös muita on tullut kokeiltua vaihtelevalla menestyksellä.

                  GSM puhelimen tai minkään muunkaan moduulin poistoilla lukuunottamatta mittaristoa (IKE) tai korimoduulia (GM) ei kolmeysin, kolmekasin, nelikutosen tapauksissa ole vaikutusta siihen miten yksiköihin pääsee kiinni. Sama toki pätee tältäosin myös kolmekuutoseen vaikka muutoin sen sähköjärjestelmä on varsin erilainen.

                  Kolmekuutoseen ei myöskään pääse millään ohjelmalla ilman ads adapteria.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by Janzki View Post
                    Tai sitten aja kottero tänne Lohjalle niin katsotaan
                    Tämä vaihtoehto kyllä toimii
                    En tiedä millaiset laitteet Janzkilla on diagnostiikkaan mutta jos kesken loppuu niin täältä löytyy varmasti toimiva diagnostiikka kaikkiin bmw merkkisiin vuosimallista 1987 alkaen vuosimalliin 2007.

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      heh. Tuskin ovat uusineet sikahintaisia lisenssejä vanhoihin testereihinsä (ja uudemmista on tiputettu vanhempien autojen tuki pois..., toki sen rahalla saa)
                      Sensijaan Launch (x431, autobook ja diagun) sekä Autoboss (v30 ,star) testereillä pääsee kolmekutoseen aika hyvin, nämähän taas toimivat maailman tappiin vaikka lisenssejä ei päivitetäkään, toisin kuin bosch...
                      No juu..omat kokemukset ajalta 2004-2005 kun ei ollut omia kamppeita..Tuolloin päästiin kolmekutoseen paremmin sisään Bosch car servicessä kuin merkkiliikkeessä
                      Mutta näemmä sitten sekin hyvä päättynyt
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • rottenb
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 46
                        • -

                        #12
                        Originally posted by WSE1 View Post
                        GSM puhelimen tai minkään muunkaan moduulin poistoilla lukuunottamatta mittaristoa (IKE) tai korimoduulia (GM) ei kolmeysin, kolmekasin, nelikutosen tapauksissa ole vaikutusta siihen miten yksiköihin pääsee kiinni. Sama toki pätee tältäosin myös kolmekuutoseen vaikka muutoin sen sähköjärjestelmä on varsin erilainen.
                        Eli aihetta huoleen ei mullakaan sen suhteen ole. Loppujen lopuksi merkkiliikekin antoi siis hämärää tietoa...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎