Selailtuani sivustoa en löytänyt suoranaisia vastauksia ongelmiini, joten ajattelin kysellä uudella thredillä.
Taustaa!
Auto: E36 325-92 aut. tuupattu kori 400 000 ja mylly 200 000
(mylly lastutettu, putkisto ja putsari vaihdettu)
Autossa on sähkö häikkää.
Vuosi sitten lataus valo- ja lataus ongelma. Korjattu vaihtamalla uusi valeo 140ah laturi ja samalla eurogloben 100ah akku.
Auto tällä hetkellä hukkaa akun varauksen vajaassa vuorokaudessa.
Asiaa tutkittu seuraavasti:
Akun jännite ajon jälkeen 12,3V.
Auto käynnissä jännite 14,5V, joten lataa.
Autosta etsitty purkuvirtaa pihimittarilla ja sulakkeita nyppimällä. Ainoa, josta oli vaikutusta oli keskuslukituksen sulake.
Vuotovirta pyöri 0,2-0,3 ampeerin luokassa.
Näsäviisaille tiedoksi, että kaara oli mennyt nukkuun vartin odottelun jälkeen.
Takaluukun johtosarjasta löysin nirhauman(keskuslukituksen maajohto), jonka korjasin; ei vaikutusta. Takaluukun valokatkaisijan otin pois; ei vaikutusta.
Akun navat putsattu ja maajohto vaihdettu. ei vaikutusta
Kuskin puolen sähköinen ikkunan nostin toimii välillä ja välillä ei.
Voisiko tuolla comfort releellä olla osuutta asiaan. Täytyy tutkia.
Kattoluukku ei toimi. Kesällä purin sitä ja huomasin ett on muovi himmeleitä enemmänkin hajalla. Moottorin ja releen herättelin toimimaan, mutta nyt ei nekään toimi.... hmm saman releen takana?
Kuskin puolen takaoven keskuslukko ei aina toimi. Osuutta asiaan?
Jaa juu ja sit vielä startti. välillä ei ota kehälle. lyö ihan kuin ohi, mutta tuskin tällä on osuutta lepovirran kulutukseen, koska kaaran saa tuolloin kyllä käyntiin toisella tai kolmannella yrityksellä.
Kertoilen lisää ongelmia sitten, kun tämä varaustila ongelma on korjaantunut.
Asia on vaan hankala, kun on talvi tulossa ja talli lähti laajennuksen tieltä.
Pihalla on mukavaa......
Kiitos jo etukäteen kaikille neuvoista!
T. Alu:think
Taustaa!
Auto: E36 325-92 aut. tuupattu kori 400 000 ja mylly 200 000
(mylly lastutettu, putkisto ja putsari vaihdettu)
Autossa on sähkö häikkää.
Vuosi sitten lataus valo- ja lataus ongelma. Korjattu vaihtamalla uusi valeo 140ah laturi ja samalla eurogloben 100ah akku.
Auto tällä hetkellä hukkaa akun varauksen vajaassa vuorokaudessa.
Asiaa tutkittu seuraavasti:
Akun jännite ajon jälkeen 12,3V.
Auto käynnissä jännite 14,5V, joten lataa.
Autosta etsitty purkuvirtaa pihimittarilla ja sulakkeita nyppimällä. Ainoa, josta oli vaikutusta oli keskuslukituksen sulake.
Vuotovirta pyöri 0,2-0,3 ampeerin luokassa.
Näsäviisaille tiedoksi, että kaara oli mennyt nukkuun vartin odottelun jälkeen.
Takaluukun johtosarjasta löysin nirhauman(keskuslukituksen maajohto), jonka korjasin; ei vaikutusta. Takaluukun valokatkaisijan otin pois; ei vaikutusta.
Akun navat putsattu ja maajohto vaihdettu. ei vaikutusta
Kuskin puolen sähköinen ikkunan nostin toimii välillä ja välillä ei.
Voisiko tuolla comfort releellä olla osuutta asiaan. Täytyy tutkia.
Kattoluukku ei toimi. Kesällä purin sitä ja huomasin ett on muovi himmeleitä enemmänkin hajalla. Moottorin ja releen herättelin toimimaan, mutta nyt ei nekään toimi.... hmm saman releen takana?
Kuskin puolen takaoven keskuslukko ei aina toimi. Osuutta asiaan?
Jaa juu ja sit vielä startti. välillä ei ota kehälle. lyö ihan kuin ohi, mutta tuskin tällä on osuutta lepovirran kulutukseen, koska kaaran saa tuolloin kyllä käyntiin toisella tai kolmannella yrityksellä.
Kertoilen lisää ongelmia sitten, kun tämä varaustila ongelma on korjaantunut.
Asia on vaan hankala, kun on talvi tulossa ja talli lähti laajennuksen tieltä.
Pihalla on mukavaa......
Kiitos jo etukäteen kaikille neuvoista!
T. Alu:think
Comment