Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318i m43b18. Sahaamalla käyntiin (vm 96)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    E36 318i m43b18. Sahaamalla käyntiin (vm 96)

    Elikkäs tyttökaverin bemari on vuoden verran toiminut aina niin että lämpimällä koneella joutuu sahaamaan käyntiin, jos 10min sisällä siitä kun auton sammutti niin käynnistää, niin sillon lähtee melko heti käyntiin. Kauemmin ku odottaa nii saa sahata ehkä sen 5s että saa käyntiin, tällöin käy yleensä 3 pytyllä muutaman sekunnin ja sitte herää viiminen. Kun auton saa käyntiin ja kaikki pytyt tulee mukaan niin auto käy tasaisesti eikä mitään heijaamista ole havaittavissa. On tullu vaihdettua lämpötilaanturi (vittumainen kyllä vaihtaa tähän) ja kaadettu forten suuttimien puhdistus pullo tankkiin. Eikä tunnu oikein mikään auttavan tähän. Kylmällä koneella starttaa heti ku vaan hipasee starttia. Eli viisaammat auttakaa, alkaa käpy palaamaan pikku hiljaa tämän kanssa ku ei keksi mikä voisi olla :think. Just katsastettiinki auto. Lambda ja päästöt kunnossa, lambda arvo oli 1.00. Sen verran noista päästöistä. Outoa oli että aluksi näytti että o2 arvo oli 0.70. Eikä pöntössä pitäisi olla vuotoja koska uusi vasta vaihdettiin, eikä letkuissakaan vuotoja pitäisi olla. Katsastus mies kenkäs pari kertaa nii arvo tipahti 0.08-0.2. Eikä ylemmäs noussu, samalla laski hc 45 ja muutki arvot kohdallaan. Auto ei tosin täysin lämmin vielä ollut, mutta reippaasti sinisen yläpuolella.

    Auton kulutus on normaali luokkaa, pientä heittelyä on kulutusmittarissa kun kiihdyttää esim 3:sella.
    Last edited by majgul; 02-12-2010, 15:46.
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #2
    Eikö kellään olis kokemusta/tietämystä tästä?

    Comment

    • Daylight
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 670
      • Helsinki

      #3
      Kun pistit forten lisäainetta tankkiin, teitkö bensasuodattimelle mitään? Tavaraahan pitäis käyttää niin, että puol tankkia bensaa + forte. Tankki tyhjäksi jonka jälkeen vaihdetaan bensasuodatin. Koska forten kama kerää kaiken paskan tankista ja siitä eteenpäin suodattimelle, ja tukkii sitä mahdollisesti enemmän.
      ///M3

      Comment

      • axl
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 24
        • somewhere, where is no any speed limit

        #4
        yleensä jos joutuu lämpimällä sahaamaan niin vika on vuotavissa suuttimissa... eli kun auto hetken seisoo pyttyihin valuu bensaa ja sit startatessa kynttilät meinaa kastua tai kastuu.. mä lähtisin ekana testauttaan suuttimet. voi olla että pelkkä ulta-äänipesu ja o-renkaiden vaihto riittää tai sitten ei ja pitää ostaa uudet suuttimet. mene ja tiedä
        paree olla iliman BMW:tä

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          #5
          Jahas, onkohan kuinka kallis operaatio nuo suuttimet hoitaa? Uudet suuttimet ainaki maksais maltaita. En kyllä tosiaan siihen bensasuodattimeen ole koskenut. Pitääpäs sekin sitten vaihtaa.

          Comment

          • axl
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 24
            • somewhere, where is no any speed limit

            #6
            Originally posted by majgul View Post
            Jahas, onkohan kuinka kallis operaatio nuo suuttimet hoitaa? Uudet suuttimet ainaki maksais maltaita. En kyllä tosiaan siihen bensasuodattimeen ole koskenut. Pitääpäs sekin sitten vaihtaa.
            riippuu varmasti paikasta, mutta kun viimeksi itse pesetin V8: suuttimet eli 8 kpl oulun tekulla, niin maksoi muistaakseni 100€ tai vähän rapiat ja samalla niihin uusittiin myös o-renkaat. mutta uskon että huomattavasti halvempaa kuin uudet suuttimet. riski siinä on että suuttimet vuotavat huollosta huolimatta ja joudut ostamaan uudet kuitenki.
            paree olla iliman BMW:tä

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              #7
              Originally posted by axl View Post
              riippuu varmasti paikasta, mutta kun viimeksi itse pesetin V8: suuttimet eli 8 kpl oulun tekulla, niin maksoi muistaakseni 100€ tai vähän rapiat ja samalla niihin uusittiin myös o-renkaat. mutta uskon että huomattavasti halvempaa kuin uudet suuttimet. riski siinä on että suuttimet vuotavat huollosta huolimatta ja joudut ostamaan uudet kuitenki.


              Pitääpäs kokeilla tätä, kiitos neuvosta

              Comment

              • axl
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 24
                • somewhere, where is no any speed limit

                #8
                Originally posted by majgul View Post
                Pitääpäs kokeilla tätä, kiitos neuvosta
                wellcome... tosin mä en bemareita sillee viel tunne ku just hommasin ton ekan oman 325:sen läskiperseeni alle.. mut niinku sanoin "yleensä"
                paree olla iliman BMW:tä

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎