Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Turbo kysymyksii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #16
    Originally posted by conna View Post
    eikös se ole niin että niemisen autossa on nykyään m50b25 kampi
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • morzi
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 12
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by pablo View Post
      Dohc vois vähän valottaa tosta videon bemun moottoripuolesta. Onkos tossa vielä vakio imusarja, mitä joskus jossain kuvissa kattelin? Alu- vai rautalohko? Onkos nokka-akselit vakiot vai hiplattu? Myös moottorin teho pientä ihmistä kiinnostas?

      -Anssi

      Löysin maagisen googlen avulla driftwoksin foorumilt jotain tömäsen bemust sitä ku vähä selaa nii tulee jotain tietoo speksestä istä jää kyl hieman vajaaks
      -02 e39 520d :think
      -98
      Volvo V40 t4
      -97 1.4 Fiesta
      -96 1.8 Vento
      -87 9000 turbo
      -02 1.4 Bora
      -98 e36 323ti compact
      -97 e36 320i
      -90 1.6 SLX Primera

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by morzi View Post
        http://www.driftworks.com/forum/medi...omo-video.html
        Löysin maagisen googlen avulla driftwoksin foorumilt jotain tömäsen bemust sitä ku vähä selaa nii tulee jotain tietoo speksestä istä jää kyl hieman vajaaks
        Juu taitaapa Vastaheiton foorumillakin jotain juttua olla, mut hetkeen ei ole sielläkään päivitetty..

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #19
          Originally posted by morzi View Post
          Noniin eli tämmösen sit ajattelin tehä tänne ku en itse löytänyt asiaan mitään, jos täält sit tällänen topikki löytyy niin olis kiva jos joku laittais linkin siitä ja tän sit voi poistaa.

          Mut itse asiaan nyt.

          Niin käynyt mieles noi M52B28 koneitten turbotus. Että mitä kaikkee niihi koneisiin pitäis tehä? Tiedän kyl et monta asiaa pitää vahvistaa tietenki ja muokata.

          Yks asia ihmetyttää on et en meinaa millään löytää tarkotukseen olevaa kampiakselia?? mitäköhä sit vakio kampura sit kestää? ja entä laakerit yms?:think

          Tavoitteena on rakentaa todella kestävä ja luotettava kone missä on paljon vääntöä drifti käyttöön

          jos joku viittis vähä infoilla, pistää linkkejä, kuvii nii olisin kiitollinen
          Tunnut olevan pikkuisen hukassa... Hiljennä hivenen tahtia, niin saadaan samalla tekstistäkin selvää.
          Kerrotko hivenen millä budjetilla ollaan liikenteessä ?
          Nähdään ollaanko oikeasti tekemässä vai haaveilemassa.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • 525TurboIC
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 663
            • Pomarkku

            #20
            Mitkä on tehotavoitteet...?

            Comment

            • morzi
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 12
              • Järvenpää

              #21
              Originally posted by jannmann View Post
              Tunnut olevan pikkuisen hukassa... Hiljennä hivenen tahtia, niin saadaan samalla tekstistäkin selvää.
              Kerrotko hivenen millä budjetilla ollaan liikenteessä ?
              Nähdään ollaanko oikeasti tekemässä vai haaveilemassa.
              No voisko sanoo et sen verran pistän rahaa siihen et saan luotettavan ja kestävän kokoonpanon en haluu rakentaa pikkubudjetilla konetta ja sit ei kestäkkää ja pitää upottaa lisää rahaa sen korjaamiseen... Et mielestäni järkevämpää ja lompakolle kai parempi ku tekee kerralla asiat kunnolla

              Tehoja ajattelin et aluks jotain 250-350hv luokkaa nii saa vähä tuntumaa turbo vehkeestä sit ku tuntumaa alkaa pikkasen löytyy ja sit ku vähä kokeneempi nii nostaa tehot 380-500hv välille nii olis aika passeli Ku kyseessä on silti compakti kori nii takapäähän on suht kevyt nii ei hirveesti tehoi sit tarvii et saa sen mutkaan poikittain...:think
              -02 e39 520d :think
              -98
              Volvo V40 t4
              -97 1.4 Fiesta
              -96 1.8 Vento
              -87 9000 turbo
              -02 1.4 Bora
              -98 e36 323ti compact
              -97 e36 320i
              -90 1.6 SLX Primera

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #22
                Laita siihen GM:n pikkulohko, todella kestävä ja luotettava kone jossa on paljon vääntöä.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #23
                  noilla tehoilla ei kannata kyl mitään tehä peruskoneeseen... laita nekin rahat moottorinohjaukseen / säätöön...
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • dohc
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 251
                    • Pohojanmaa

                    #24
                    Originally posted by morzi View Post
                    No voisko sanoo et sen verran pistän rahaa siihen et saan luotettavan ja kestävän kokoonpanon en haluu rakentaa pikkubudjetilla konetta ja sit ei kestäkkää ja pitää upottaa lisää rahaa sen korjaamiseen... Et mielestäni järkevämpää ja lompakolle kai parempi ku tekee kerralla asiat kunnolla

                    Tehoja ajattelin et aluks jotain 250-350hv luokkaa nii saa vähä tuntumaa turbo vehkeestä sit ku tuntumaa alkaa pikkasen löytyy ja sit ku vähä kokeneempi nii nostaa tehot 380-500hv välille nii olis aika passeli Ku kyseessä on silti compakti kori nii takapäähän on suht kevyt nii ei hirveesti tehoi sit tarvii et saa sen mutkaan poikittain...:think
                    Ja niihin kustannuksiin jos itsellä ei taitoa/vehkeitä millä tehdä niin 10000€ pääsee alkuun....

                    M52b28 -96

                    Acralite männät
                    Eagle veivit
                    Portattu kansi + muotoiltu palotilat
                    Nokat ajoitettu uudelleen
                    M50b25 imusarja
                    Cometic:n kansitiiviste
                    Arp pultit
                    PPF stressilevy + pultit alakertaan
                    Pakosarja "Hannu Tervola"
                    Ahdin Innovative gts67
                    AEM ohjainboksi
                    Siemens deka 630cc

                    Viime vuonna vakiomäntiillä ja veiveillä 0,75 bar:n ahdoilla 438hp nyt ahdot välillä 1,1-1,7 bar riippuen radasta paljonko tarvii ja tehoa on sen verran mihin suuttimet nipin napin riittää... =)

                    -Samuli

                    Comment

                    • morzi
                      Newbiemmer
                      • Aug 2010
                      • 12
                      • Järvenpää

                      #25
                      Originally posted by dohc View Post
                      Ja niihin kustannuksiin jos itsellä ei taitoa/vehkeitä millä tehdä niin 10000€ pääsee alkuun....

                      M52b28 -96

                      Acralite männät
                      Eagle veivit
                      Portattu kansi + muotoiltu palotilat
                      Nokat ajoitettu uudelleen
                      M50b25 imusarja
                      Cometic:n kansitiiviste
                      Arp pultit
                      PPF stressilevy + pultit alakertaan
                      Pakosarja "Hannu Tervola"
                      Ahdin Innovative gts67
                      AEM ohjainboksi
                      Siemens deka 630cc

                      Viime vuonna vakiomäntiillä ja veiveillä 0,75 bar:n ahdoilla 438hp nyt ahdot välillä 1,1-1,7 bar riippuen radasta paljonko tarvii ja tehoa on sen verran mihin suuttimet nipin napin riittää... =)

                      -Samuli
                      Nonni tässähän on kivasti tietoo kiitoksia
                      -02 e39 520d :think
                      -98
                      Volvo V40 t4
                      -97 1.4 Fiesta
                      -96 1.8 Vento
                      -87 9000 turbo
                      -02 1.4 Bora
                      -98 e36 323ti compact
                      -97 e36 320i
                      -90 1.6 SLX Primera

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎