Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36:sessa jää sähkojä päälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driver111
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 5

    e36:sessa jää sähkojä päälle

    Vaikka virrat katkaisee ja avaimen ottaa virtalukosta pois mittarilukema jää tauluun palamaan samoin kello, ulkolämpötilamittari sekä sähkölasien- ja kattoluukun katkaisijan valo. Ajonestolaite ei myöskään aktivoidu. Tietysti kun akunkengän ottaa irti kaikki sammuu ja seuraavalla käynnistyksellä vaatii jo avaimenperän käyttöäkin että lähtee ajonesto pois.

    Olen yrittänyt etsiä tältä foorumilta ratkaisua raisttavaan ongelmaan joka syö uudenki ison akun muutamassa päivässä tyhjäksi kun ei tule montaa kilometriä päivässä ajettua. Yhden vastaavanlaisen probleemaan löysin muttei ollut ratkaisua siinä. Ei huvittaisi päävirtakatkaisijaakaan heti ensimmäisenä alkaa laittamaan ettei tarvis aina ensin käydä kontilla ja sitte säätää radioon asetukset ym. Jos jollain on vastaavanlaisia kokemuksia ja kertoo ratkaisun, olen hyvin hyvin kiitollinen.

    Auto on -93 325 tds

    Kiitokset jo etukäteen kaikille vastaamaan vaivautuneille
  • BMWFW24
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 270
    • Jämsä

    #2
    Onko peräluukun kanteen menevä johtosarja tarkastettu saranan kohdalta...?
    sigpic

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #3
      Ensin jälkiasennus ajonestot ja hälyttimet pois, tai ainakin kokeile ottaa irti jos vika niissä. Muuten kuulostaa virtalukon pohjan vialta..

      Comment

      • driver111
        Newbiemmer
        • Dec 2008
        • 5

        #4
        En ole katsonut peräluukun kanteen menevää johtosarjaa, pitää kattoa viimestään sitte kun ulkona olis ees vähän kylmempää ja ellei muu ole jo auttanut. Hälytintä ei tietääkseni ole ollenkaan autossa ja ajonesto on bemarin alkuperäinen.

        Kuulostaa ihan järkeenkäypältä tuo virtalukon pohja, koska on tosiaan koko ajan niinkuin olis herätteet päällä. Pitääpä kattoa se vaikka sisätilan lämmittimen tuella ku päivä valkenee ja löydän ohjeita siihen hommaan jos on mitään huomioon otettavaa siinä en ole bemariin koskaan joutunu vaihtamaan.. Kiitos vinkistä. Ilmoittelen heti miten käy kun sen irroittaa. Jospa näillä nyt eteenpäin pääsisi. Suurkiitokset

        Comment

        • driver111
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 5

          #5
          Eipä oo tullut saatua yhtään mitään aikaiseksi ku on niin kylmää. Akun kenkää olen irroitellut eikä akku mene enää tyhjäksi.

          Tuota peräluukun kanteen menevää johtosarjaa olen sen verran kattonut että joskus se on teipattu uudestaan eikä teippi ainakaan ole mennyt rikki.

          Tuli tässä mieleen semmoinen juttu että voisiko joku e36:sen omistaja kattoa mitä tapahtuu/mitä valoja syttyy kun virta-avaimen kääntää 1-asentoon itse kun en edellistä 36sistani muista.

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            #6
            Tuo tosiaan kuulostaa että ns. accessory-asento jää päälle virtalukossa. Kertomasi päälle jäävät laitteet täsmää. Mittaa sulakkeet 42-46 että tuleeko toiseen pinniin jännite kun sulla on avaimet poissa virtalukosta. Jos kaikkiin tulee, niin ongelma on käytännössä 100% varmasti tuo. Jos ei niin sitten se on jotain paljon kummallisempaa. Koeta renklata virtalukkoa ja kokeile takoa sitä ja muovia sen ympärillä. Saattaa auttaa.

            Comment

            • Jabo1234
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 54
              • -

              #7
              fgdgfs

              Kuskin lattiamatto märkä? Jos lilluu vedessä johdot menny sieltä maton alta oikosulkuun

              Comment

              • driver111
                Newbiemmer
                • Dec 2008
                • 5

                #8
                Kiitos Perlenbacher että kerroit nuo sulakkeitten numerot on jo paljon helpommin tarkastettavissa. Olisin jo tarkastanut mutta piti muuttohommia tehdä tuossa äskö. että taitaa jäädä.

                Olen koittanutkin ettiä kuvia bemarin sulakerasiasta että tietäis ees englanniksi mille mitkäki numerot on muttei ole löytynyt. Avainta olen koittanut käännellä ja pyöritellä lukossa reilummin mut kun ei katkea virrat niin ei.

                Taidanki heti mennä heti mittaamaan sulakkeet 42-46. Ilmoitan kun olen Saanut ne katottua. Samalla kattos mitä kuskin lattiamaton alla on tällä hetkellä mattona toimii "kurakaukalo" ettei ainakaan lisää pitäs kastua jäässä se voi olla.

                No niin nyt on sulakkeet 42-46 katottu 42 oli tyhjä ja 43:een-46:een virta tuli vaikka avaimet oli mulla vieressä pellin alla. hyvin sytty virtakynän valo palamaan.

                Lattiamatto oli varsinkin poljinten alta kostea/märkä muuten suht kuiva.
                Last edited by driver111; 15-12-2010, 20:52. Reason: tarkistettu asia

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  #9
                  Katselinkin väärin, 42 on käytössä vaan tuplabägillisissä, sulla olikin 93vm. Se on sitten virtalukon pohjan vaihto edessä =)
                  Last edited by Perlenbacher; 16-12-2010, 08:50.

                  Comment

                  • driver111
                    Newbiemmer
                    • Dec 2008
                    • 5

                    #10
                    Virtalukonpohjanvaihdollahan tuo ongelma sitte loppu. Tuntuu omituiselta kun ei enää tarvi ajon jälkeen ottaa akunkenkää irti
                    Käynnistyksenestoki menee päälle pian avaimen poisoton jälkeen. Vielä palaa sähkölasien- ja kattoluukunkytkimen valot, mutta tuskinpa nuo akkua hetkessä tyhjäksi syö. Kiitokset kaikille.
                    Last edited by driver111; 23-01-2011, 10:04.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎