Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320i -91 vanokseton, tyhjäkäyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fRONik-_-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 684
    • Helsinki

    e36 320i -91 vanokseton, tyhjäkäyntihäiriö

    Elikkäs vikana on semmonen että kun vauhdista laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset laskee niinku kuuluuki mutta välillä laskee niin että meinaa auto sammua mutta ei kuitenkaan ihan sammu ja sen jälkee kierrokset rupee aaltoilee siinä 500-700 väliä, näin myös käy kun käynnistää auton,Eikä ole väliä onko kone lämmin vai kylmä tekee kummallakin samaa. mutta ennen tota vikaa oli semmonen että kun vauhdista laitto kytkimen pohjaan ja anto liukuu niin kierrokset jäi 1200 kohdalle hetkeks ja sitte pikku hiljaa laski normaaliks, mutta tänään putsasin ilmamäärämassamittarin ja kaasuläpän ja säädin kaasuvaijerii vähän löysemällä niin parantu siinä mielessä että nyt ku vauhdista laittaa kytkimen niin kierrokset ei jää tohon 1200 kohalle soimaan vaan laskee heti alas siihe 500 ja sitte siinä samalla se alkaa seilaa siinä 500-700 kohalla ja jos paikaltaa yrittää lähtee ajamaan mutta sitte nopeesti nostaa kytkintä niin auto meinaa sammua siihen paikkaan eli kierrokset tippuu sinne 100 kohalle mutta sitte väkisin nousee 800 ja siitä sitte jää 700 normaaliks. Kaikkea on yritetty ja koitettu mutta ilman tulosta, auttakaa kädetöntä! tai muute vien ton metsää ja pistän juhannus kokon pystyy!

    En ole tarina ihmistä niin en osaa tarinoida kunnolla mutta kai tosta jotain selvää saa.

    Autoon vaihdettu seuraavat osat:

    Lambda (ALKUPERÄiNEN)

    Kaasuläpän-anturi ( Otettu 325:sta onko väliä? )

    Anturin joka lukee hampaita (Ei tule anturan nimeä mieleen, Otettu 325:sta onko väliä?)

    Nokan asentotunnistin (Otettu 325:sta onko väliä?)

    Koneen lämpöanturin (Mikä tunnistaa onko kone kylmä vai lämmin, TARViKE)

    Ilmamäärämassamittari (vai mikä onkaa) putsattu ja on 100% toimiva kun johdonki nyppää kyljestä niin käynti muuttuu rumaks

    Huohottimen letkut tarkistettu ja vaihettu uusiin jos on ollu edes vähän halkeamaa (myös sen haitari letkun tarkistettu ja todettu toimivaks)

    Bensasuodatin

    Imusarjan tiivisteet

    Kaikki venakopan tiivisteet uusia, eli ei ole tulpanreijissä öljyä

    Tarkistettu kaikki puolat ehjät oli

    Tulpilla ajettu noin 8tonnia

    Tyhjäkäynti venttiili putsattu. (Surisee/vibraa kun laittaa virrat päälle)
    Last edited by fRONik-_-; 18-01-2011, 01:30. Reason: Otsikko
    Nykyiset.
    Harraste:
    BMW E30 325i -88 700Hv
    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

    Ex.
    Volkswagen Golf 1.8 -9
    2
    Volkswagen Vento 1.8 -92
    BMW E36 316i -92
    BMW E36 320i -91

    BMW E36 320 -92
    BMW E36 318is M-Sport -95
    BMW E36 323i -99
    BMW E90 330D -07 M-Sport
    BMW E36 325i -92 "M3"
  • fRONik-_-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 684
    • Helsinki

    #2
    O_o

    Semmosta vielä että kaupunki ajossa kulutusmittari heittelee siinä 14l kohalla ja motarilla semmone 9-11l, eikö tuo ole aika iso kulutus? On myös alaväännön puutetta.
    Nykyiset.
    Harraste:
    BMW E30 325i -88 700Hv
    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

    Ex.
    Volkswagen Golf 1.8 -9
    2
    Volkswagen Vento 1.8 -92
    BMW E36 316i -92
    BMW E36 320i -91

    BMW E36 320 -92
    BMW E36 318is M-Sport -95
    BMW E36 323i -99
    BMW E90 330D -07 M-Sport
    BMW E36 325i -92 "M3"

    Comment

    • JoniB
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 551
      • Lappeenranta

      #3
      Valtaosa oireista vaikuttaisi mielestäni imuvuodolle:think

      m50-moottoria en niin hyvin tunne että osaisin arvailla mistä vuotoa kannattaisi etsiä.

      Imuvuodot vaikuttavat mm. kulutukseenkin merkittävästi.

      esim.

      Oma 750ia vei matka-ajossakin n.12l/100km vaikka nätisti ajoi.
      Viime kesänä sitten irroitin imusarjat + n. kaiken muun ja tiivistin uudelleen -->

      Kulutus matka-ajossa putosi n.9l/100km

      Kone kuitenkin kävi imuvuotoineen suht hyvin, mutta hiukan täristi.
      Toisinaan tyhjäkäynti humppasi mainitsemallasi tavalla.

      Comment

      • fRONik-_-
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 684
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by JoniB View Post
        Valtaosa oireista vaikuttaisi mielestäni imuvuodolle:think

        m50-moottoria en niin hyvin tunne että osaisin arvailla mistä vuotoa kannattaisi etsiä.

        Imuvuodot vaikuttavat mm. kulutukseenkin merkittävästi.

        esim.

        Oma 750ia vei matka-ajossakin n.12l/100km vaikka nätisti ajoi.
        Viime kesänä sitten irroitin imusarjat + n. kaiken muun ja tiivistin uudelleen -->

        Kulutus matka-ajossa putosi n.9l/100km

        Kone kuitenkin kävi imuvuotoineen suht hyvin, mutta hiukan täristi.
        Toisinaan tyhjäkäynti humppasi mainitsemallasi tavalla.

        Kävis mullaki tollanen tuuri mutta ei näytä onnistuvan, imusarjan tiivisteet vaihoin pari päivää sitte niinkun venakopanki ettei ne kyllä nyt vuoda siellä :o Joo itsellä ku käy tyhjäkäyntiä niin täristää pikkusen, ja kun se seisoo tyhjäkäynnillä hetken niin alkaa pieni humppaus käymään jatkuu jonkun aikaa ja sitte loppuu sitte alkaa hetken kuluttua uudelleen, mutta jos ja kun antaa kaasua jonkun verran kun humppaus alkaa niin se myös loppuu taas hetkeks sitte alkaa taas samaa rataa, eilen meinas seota pää niin menin neljä aikaa yöllä tallille kattomaan uudestaan kaikki puolat ja kävin koko sulake/rele boxin läpi ja jotain liittimii tolla sähkö spreillä,sitte tarvkistin uusiks viel haitariputken ja ne kaks letkuu mitkä lähtee venakopasta yks menee imusarjaan kiinni ja toinen haitariputkee. Alkaa palaa järki tähä paholaiseen!
        Last edited by fRONik-_-; 18-01-2011, 03:03.
        Nykyiset.
        Harraste:
        BMW E30 325i -88 700Hv
        Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

        Ex.
        Volkswagen Golf 1.8 -9
        2
        Volkswagen Vento 1.8 -92
        BMW E36 316i -92
        BMW E36 320i -91

        BMW E36 320 -92
        BMW E36 318is M-Sport -95
        BMW E36 323i -99
        BMW E90 330D -07 M-Sport
        BMW E36 325i -92 "M3"

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Jonkun sortin lastu paikallaan?
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #6

            Comment

            • fRONik-_-
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2010
              • 684
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Janzki View Post
              Jonkun sortin lastu paikallaan?

              Vakio kiinni, ostin kyllä kesällä lastun ja oli se mulla pari päivää kiinni kun rupes riittää ja laitoin vakion takas.
              Nykyiset.
              Harraste:
              BMW E30 325i -88 700Hv
              Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

              Ex.
              Volkswagen Golf 1.8 -9
              2
              Volkswagen Vento 1.8 -92
              BMW E36 316i -92
              BMW E36 320i -91

              BMW E36 320 -92
              BMW E36 318is M-Sport -95
              BMW E36 323i -99
              BMW E90 330D -07 M-Sport
              BMW E36 325i -92 "M3"

              Comment

              • fRONik-_-
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2010
                • 684
                • Helsinki

                #8
                Olen tehnyt noi toimenpiteet jo ja löyty neljä rikkinäistä letkua ja nyt on vaihettu myös imusarjan tiivisteet ja venakopan kaikki tiivisteet.

                Mutta pakko se on mennä uudestaan kattomaan! Ilmotan illalla löytykö mitään kivaa.
                Nykyiset.
                Harraste:
                BMW E30 325i -88 700Hv
                Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                Ex.
                Volkswagen Golf 1.8 -9
                2
                Volkswagen Vento 1.8 -92
                BMW E36 316i -92
                BMW E36 320i -91

                BMW E36 320 -92
                BMW E36 318is M-Sport -95
                BMW E36 323i -99
                BMW E90 330D -07 M-Sport
                BMW E36 325i -92 "M3"

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5520
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by fRONik-_- View Post
                  Olen tehnyt noi toimenpiteet jo ja löyty neljä rikkinäistä letkua ja nyt on vaihettu myös imusarjan tiivisteet ja venakopan kaikki tiivisteet.

                  Mutta pakko se on mennä uudestaan kattomaan! Ilmotan illalla löytykö mitään kivaa.
                  Kai oot kokeillu esim bräkclean sprayllä ettei missään ole vuotoja. myös vuotava bensalinja saattaa aiheuttaa humppausta, nimi kokemusta on
                  sigpic

                  Comment

                  • fRONik-_-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 684
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by MarQ83 View Post
                    Kai oot kokeillu esim bräkclean sprayllä ettei missään ole vuotoja. myös vuotava bensalinja saattaa aiheuttaa humppausta, nimi kokemusta on
                    En ole koittanut? :o mistä bensalinjasta kannattaa alkaa katsoo? Mistä itselläs löyty vika? Viittisitsä kirjottaa ton sprei kannun nimen niin kirjotan lapulle ja käyn hakemassa. Tähä hommaa menee järki kokonaan olen etsinyt vikaa jo 6kk eikä loppu tulosta näy!
                    Last edited by fRONik-_-; 18-01-2011, 20:31.
                    Nykyiset.
                    Harraste:
                    BMW E30 325i -88 700Hv
                    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                    Ex.
                    Volkswagen Golf 1.8 -9
                    2
                    Volkswagen Vento 1.8 -92
                    BMW E36 316i -92
                    BMW E36 320i -91

                    BMW E36 320 -92
                    BMW E36 318is M-Sport -95
                    BMW E36 323i -99
                    BMW E90 330D -07 M-Sport
                    BMW E36 325i -92 "M3"

                    Comment

                    • fRONik-_-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2010
                      • 684
                      • Helsinki

                      #11
                      Nonii

                      Elikkäs nyt on uusiks tutkittu KAiKKi huohottimen letkut ja samalla putsattu yms ja joka paikasta laitettu klemmarilla kiinni! sama juttu vaan jatkuu elikkä vika ei ole ainakaa letkuissa eikä puolissa! niihin tutkimuksiin uppos tänää pyöreet 6h! samalla putsasin uudestaan tyhjäkäyntiventtiilin.
                      Nykyiset.
                      Harraste:
                      BMW E30 325i -88 700Hv
                      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                      Ex.
                      Volkswagen Golf 1.8 -9
                      2
                      Volkswagen Vento 1.8 -92
                      BMW E36 316i -92
                      BMW E36 320i -91

                      BMW E36 320 -92
                      BMW E36 318is M-Sport -95
                      BMW E36 323i -99
                      BMW E90 330D -07 M-Sport
                      BMW E36 325i -92 "M3"

                      Comment

                      • MarQu
                        Moderator
                        • Mar 2006
                        • 5520
                        • Vaasa

                        #12
                        Eli millä tahansa syttyvällä spräyllä saa sen imuvuodon lyödettyä. Paras tietenkin olisi start booster mitä ennen vanhaan käytettiin kun autot ei meinannu startata. Mutta ite oon ainakin Tällä pärjänny

                        Se bensalinja tietysti kannattaa tarkastaa ihan kaikkialta mutta lähtisin vikaa etsimään siitä läheltä suuttimia/imusarjaa. Ne liitoskohdat. Pura muovit pois niin näät paremmin.

                        Niin no tulpat kannattaa vielä kokeilla vaihtaa kun eivät kerran uusia ole. Eihän siellä vain ole Boschin 4 kärkiset? ja kokeile säätää tuo kaasuvaijeri vielä uudestaan koska jos sen roplaaminen vaikutti niin luulis vikakin olevan lähellä. Ainakin varmuuden välttämiseksi.

                        Kysäses hesan herroilta josko joku lukis vikakoodit.
                        Last edited by MarQu; 18-01-2011, 20:39.
                        sigpic

                        Comment

                        • fRONik-_-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2010
                          • 684
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by MarQ83 View Post
                          Eli millä tahansa syttyvällä spräyllä saa sen imuvuodon lyödettyä. Paras tietenkin olisi start booster mitä ennen vanhaan käytettiin kun autot ei meinannu startata. Mutta ite oon ainakin Tällä pärjänny

                          Se bensalinja tietysti kannattaa tarkastaa ihan kaikkialta mutta lähtisin vikaa etsimään siitä läheltä suuttimia/imusarjaa. Ne liitoskohdat. Pura muovit pois niin näät paremmin.

                          Niin no tulpat kannattaa vielä kokeilla vaihtaa kun eivät kerran uusia ole. Eihän siellä vain ole Boschin 4 kärkiset? ja kokeile säätää tuo kaasuvaijeri vielä uudestaan koska jos sen roplaaminen vaikutti niin luulis vikakin olevan lähellä. Ainakin varmuuden välttämiseksi.

                          Vois koittaa huomenna suihkii, Joo tulpat kyllä ajattelin vaihtaa piakkoin. En käytä mitään muita tulppia kun vakioita (: Koitin äskö uudestaa säätää niin ei se paremmaks mene mutta jos tyhjäkäynti ruuvvia pyörittää kiinni eli tyhjäkäynti isonee ja sen jälkee ku lähtee ajaa ja laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset jää 1200 ja sit alkaa pikku hiljaa tippumaan nyt säädin takas siihen asentoon että kun laittaa kytkimen vauhdist niin tippuu siihen asti et meinaa sammuu mut ei sammu ja välil se laskee tos asennos normisti, tänään laitoin vielä varmuuden vuoks takas alkuperäsen nokka anturan eipä siitäkää mitään apua ollut, jos huomenna vielä vaihtais takas vakioks ton kaasuläpän anturan.

                          nyt vasta katsoin linkin niin multa kyllä löytyy jarrujen puhdistus spreitä mutta eri valmistaja mutta eihä se valmistajasta ole kiinni. elikkäs vähä illemmalla tallille takas suihkimaan Voisitko iha vähän selventää mihin kaiken alle suihkii? ja mitä oireita rupee tapahtuu Oon kyselly täältä joiltakin henkilöiltä mutta niillä uudemmat kaapelit, yhellä kaapelilla koitettiin mutta ei päästy sisää. Ja imusarjan tiivisteet on viimeviikon torstaina vaihettu ja ne vanhatki oli ihan kunnossa.
                          Last edited by fRONik-_-; 18-01-2011, 20:46.
                          Nykyiset.
                          Harraste:
                          BMW E30 325i -88 700Hv
                          Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                          Ex.
                          Volkswagen Golf 1.8 -9
                          2
                          Volkswagen Vento 1.8 -92
                          BMW E36 316i -92
                          BMW E36 320i -91

                          BMW E36 320 -92
                          BMW E36 318is M-Sport -95
                          BMW E36 323i -99
                          BMW E90 330D -07 M-Sport
                          BMW E36 325i -92 "M3"

                          Comment

                          • MarQu
                            Moderator
                            • Mar 2006
                            • 5520
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by fRONik-_- View Post
                            Vois koittaa huomenna suihkii, Joo tulpat kyllä ajattelin vaihtaa piakkoin. En käytä mitään muita tulppia kun vakioita (: Koitin äskö uudestaa säätää niin ei se paremmaks mene mutta jos tyhjäkäynti ruuvvia pyörittää kiinni eli tyhjäkäynti isonee ja sen jälkee ku lähtee ajaa ja laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset jää 1200 ja sit alkaa pikku hiljaa tippumaan nyt säädin takas siihen asentoon että kun laittaa kytkimen vauhdist niin tippuu siihen asti et meinaa sammuu mut ei sammu ja välil se laskee tos asennos normisti, tänään laitoin vielä varmuuden vuoks takas alkuperäsen nokka anturan eipä siitäkää mitään apua ollut, jos huomenna vielä vaihtais takas vakioks ton kaasuläpän anturan.

                            nyt vasta katsoin linkin niin multa kyllä löytyy jarrujen puhdistus spreitä mutta eri valmistaja mutta eihä se valmistajasta ole kiinni. elikkäs vähä illemmalla tallille takas suihkimaan Voisitko iha vähän selventää mihin kaiken alle suihkii? ja mitä oireita rupee tapahtuu
                            On vähän tuota välimatkaa muuten vois vilkasta asiaa livenä. Koitas nyt noilla alotella ja luetuta ne vikakoodit sitte jollain jos ei muu auta. MUTTA imuvuoto bensalinjassa ei antanut vikakoodia.
                            sigpic

                            Comment

                            • fRONik-_-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2010
                              • 684
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by MarQ83 View Post
                              On vähän tuota välimatkaa muuten vois vilkasta asiaa livenä. Koitas nyt noilla alotella ja luetuta ne vikakoodit sitte jollain jos ei muu auta. MUTTA imuvuoto bensalinjassa ei antanut vikakoodia.

                              Onhan tässä vähän matkaa joo :/ Vikakoodit lukasen heti kun kaveri saa kaapelin takas.,
                              Nykyiset.
                              Harraste:
                              BMW E30 325i -88 700Hv
                              Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                              Ex.
                              Volkswagen Golf 1.8 -9
                              2
                              Volkswagen Vento 1.8 -92
                              BMW E36 316i -92
                              BMW E36 320i -91

                              BMW E36 320 -92
                              BMW E36 318is M-Sport -95
                              BMW E36 323i -99
                              BMW E90 330D -07 M-Sport
                              BMW E36 325i -92 "M3"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎