Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320i -91 vanokseton, tyhjäkäyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5513
    • Vaasa

    #16
    Originally posted by fRONik-_- View Post

    nyt vasta katsoin linkin niin multa kyllä löytyy jarrujen puhdistus spreitä mutta eri valmistaja mutta eihä se valmistajasta ole kiinni. elikkäs vähä illemmalla tallille takas suihkimaan Voisitko iha vähän selventää mihin kaiken alle suihkii? ja mitä oireita rupee tapahtuu Oon kyselly täältä joiltakin henkilöiltä mutta niillä uudemmat kaapelit, yhellä kaapelilla koitettiin mutta ei päästy sisää. Ja imusarjan tiivisteet on viimeviikon torstaina vaihettu ja ne vanhatki oli ihan kunnossa.
    Eli:
    1. auto käyntiin tietysti
    2. suihkia lähinnä imupuolelle. Imusarjan ympärille ja niihin kaikkii kohtiin mitä olet vaihtanut/uusinut. ja siihen haitariletkuun ettei ole hiushalkeamaa.
    3.jos kone selkeästi ryntää jossain kohtaa kun suihku osuu johonki olet löytänyt vikapaikan ts imuvuodon.

    Ai niin tuo on 91 joten saattaa olla vikakoodit kovassa ja ei välttämättä saa yhteyttä. muutama alkupään e36 on ollut semmosia.
    sigpic

    Comment

    • fRONik-_-
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2010
      • 684
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by MarQ83 View Post
      Eli:
      1. auto käyntiin tietysti
      2. suihkia lähinnä imupuolelle. Imusarjan ympärille ja niihin kaikkii kohtiin mitä olet vaihtanut/uusinut. ja siihen haitariletkuun ettei ole hiushalkeamaa.
      3.jos kone selkeästi ryntää jossain kohtaa kun suihku osuu johonki olet löytänyt vikapaikan ts imuvuodon.

      Ai niin tuo on 91 joten saattaa olla vikakoodit kovassa ja ei välttämättä saa yhteyttä. muutama alkupään e36 on ollut semmosia.
      Okei, voi vattu nyt vasta itku alkaa tulemaan jos ei oikeesti pääse sisää O_O
      Nykyiset.
      Harraste:
      BMW E30 325i -88 700Hv
      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

      Ex.
      Volkswagen Golf 1.8 -9
      2
      Volkswagen Vento 1.8 -92
      BMW E36 316i -92
      BMW E36 320i -91

      BMW E36 320 -92
      BMW E36 318is M-Sport -95
      BMW E36 323i -99
      BMW E90 330D -07 M-Sport
      BMW E36 325i -92 "M3"

      Comment

      • fRONik-_-
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 684
        • Helsinki

        #18
        Miten noissa toimii toi bensamittari tai mistä se sen kulutuksen ottaa/kattoo? puhun tosta mikä on mittaristossa. (Ei ajotietokone)
        Nykyiset.
        Harraste:
        BMW E30 325i -88 700Hv
        Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

        Ex.
        Volkswagen Golf 1.8 -9
        2
        Volkswagen Vento 1.8 -92
        BMW E36 316i -92
        BMW E36 320i -91

        BMW E36 320 -92
        BMW E36 318is M-Sport -95
        BMW E36 323i -99
        BMW E90 330D -07 M-Sport
        BMW E36 325i -92 "M3"

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Originally posted by fRONik-_- View Post
          Koitin äskö uudestaa säätää niin ei se paremmaks mene mutta jos tyhjäkäynti ruuvvia pyörittää kiinni eli tyhjäkäynti isonee ja sen jälkee ku lähtee ajaa ja laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset jää 1200 ja sit alkaa pikku hiljaa tippumaan nyt säädin takas siihen asentoon että kun laittaa kytkimen vauhdist niin tippuu siihen asti et meinaa sammuu mut ei sammu ja välil se laskee tos asennos normisti,
          Ei ole mitään tyhjäkäynnin säätöruuvia, kaasuläpän stopparin pitäis olla tietyssä ennalta määrätyssä asennossa (= tietty määrä läppä auki) jotta tyhjäkäyntisäätö pelittäis oikein. Nyt jos olet mennyt noita jo ruuvailemaan, niin voikin olla mielenkiintoiset ajat edessä. Jostain korjausmanuaalista vois löytyä se oikea säätö...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • fRONik-_-
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2010
            • 684
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Ei ole mitään tyhjäkäynnin säätöruuvia, kaasuläpän stopparin pitäis olla tietyssä ennalta määrätyssä asennossa (= tietty määrä läppä auki) jotta tyhjäkäyntisäätö pelittäis oikein. Nyt jos olet mennyt noita jo ruuvailemaan, niin voikin olla mielenkiintoiset ajat edessä. Jostain korjausmanuaalista vois löytyä se oikea säätö...
            Joo sitä ruuvvia just meinaan oli ihan pakko säätää ku oli semmone patentti siihenki tehty et terve, missähä asennossa kaasuläpän mitäis olla? onneks tos o vieres ihan samallainen peli ja mikä myös toimii jos siitä yrittäis ottaa vähä mallii. mutta tällä hetkellä auto toimii moitetta ainoo mikä sitä vielä vaivaa on että humppaa tyhjä käynnillä sen verran ettei ees kierroslukumittarin viisari liiku se mua enää ärsyttää.
            Nykyiset.
            Harraste:
            BMW E30 325i -88 700Hv
            Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

            Ex.
            Volkswagen Golf 1.8 -9
            2
            Volkswagen Vento 1.8 -92
            BMW E36 316i -92
            BMW E36 320i -91

            BMW E36 320 -92
            BMW E36 318is M-Sport -95
            BMW E36 323i -99
            BMW E90 330D -07 M-Sport
            BMW E36 325i -92 "M3"

            Comment

            • fRONik-_-
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2010
              • 684
              • Helsinki

              #21
              Kävin tänää ottamassa päästöt ja kierroksilla näytti päästöt todella hyviltä mutta mutta tyhjäkäynnillä päästöt oli muuten jees mutta HC oli siinä 700-800, Mistä se noin paljon ilmaa voi saada? uskoisin jos ton vian löytäis niin samalla laskis bensa kulutus kohdilleen?!
              Last edited by fRONik-_-; 25-01-2011, 02:13.
              Nykyiset.
              Harraste:
              BMW E30 325i -88 700Hv
              Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

              Ex.
              Volkswagen Golf 1.8 -9
              2
              Volkswagen Vento 1.8 -92
              BMW E36 316i -92
              BMW E36 320i -91

              BMW E36 320 -92
              BMW E36 318is M-Sport -95
              BMW E36 323i -99
              BMW E90 330D -07 M-Sport
              BMW E36 325i -92 "M3"

              Comment

              • fRONik-_-
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2010
                • 684
                • Helsinki

                #22
                Help

                Auttakaa vähäsen järki loppuu iteltä tai no se loppu jo...
                Nykyiset.
                Harraste:
                BMW E30 325i -88 700Hv
                Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                Ex.
                Volkswagen Golf 1.8 -9
                2
                Volkswagen Vento 1.8 -92
                BMW E36 316i -92
                BMW E36 320i -91

                BMW E36 320 -92
                BMW E36 318is M-Sport -95
                BMW E36 323i -99
                BMW E90 330D -07 M-Sport
                BMW E36 325i -92 "M3"

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Kokeileppa toisella maffilla. Ei noi johtojen nyppäilyt oikein muuta kerro kuin että onko se koko käkkylä oikosulussa.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • fRONik-_-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 684
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Cell View Post
                    Kokeileppa toisella maffilla. Ei noi johtojen nyppäilyt oikein muuta kerro kuin että onko se koko käkkylä oikosulussa.
                    Toisella maffilla on koitettu eikä muuttunu kumpakaan suuntaan.
                    Nykyiset.
                    Harraste:
                    BMW E30 325i -88 700Hv
                    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                    Ex.
                    Volkswagen Golf 1.8 -9
                    2
                    Volkswagen Vento 1.8 -92
                    BMW E36 316i -92
                    BMW E36 320i -91

                    BMW E36 320 -92
                    BMW E36 318is M-Sport -95
                    BMW E36 323i -99
                    BMW E90 330D -07 M-Sport
                    BMW E36 325i -92 "M3"

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #25
                      Eipä se kaasuläppä nyt kauhean sekaisin mene jos sitä päätyruuvia menee säätämään. Korvakuulolla saa senkin kohdilleen takaisin, olettaen että samasta ruuvista puhutaan.

                      Hmm..mitenkäs suuttimet, ei paljoa muita enää ole jotka voisi vaikuttaa..
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Nifa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 292
                        • Kymenlaakso™

                        #26
                        No, jos HC on korkea tyhjäkäynnillä, niin eikös silloin yleensä palotapahtuma ole syystä tai toisesta pahasti pielessä, jos kerran palamatonta hiilivetyä menee lävitse. Tai sitten seokset on päin prinkkalaa. Tosin päästömittauksissa noi alkupään E36:en putkistot saa olla hehkuvan kuumia ennenku siel alkaa, paskan putkistosuunnittelun takia, oleen kaikki kohdillaan.

                        Minkäs malliset ja merkkiset ne sun tän hetken tulpat on? Koska noihinhan tais sopia oikeesti vaan tyyllin tasan yhden malliset ja NKG:n tulpat. (Itellä ainakin Boschin "vastaavista" huonoja kokemuksia). Sitten jos puolissa ei oikeasti ole hiushalkeamia siel alapuolella, mites, kuinka pahoissa öljyissä tulpanreijät olivat uineet? Koska se puolan kuminen hattukin voi ilmeisesti ottaa itseensä.

                        Mutta täytyy myöntää että kyl toi jotenkin silti enemmin haiskahtaa imuilma vuodolta, jos kerran meinaa kytkimen painamisella sammahtaa.
                        "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                        Comment

                        • fRONik-_-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2010
                          • 684
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by Janzki View Post
                          Eipä se kaasuläppä nyt kauhean sekaisin mene jos sitä päätyruuvia menee säätämään. Korvakuulolla saa senkin kohdilleen takaisin, olettaen että samasta ruuvista puhutaan.

                          Hmm..mitenkäs suuttimet, ei paljoa muita enää ole jotka voisi vaikuttaa..

                          Imuvuotoa ei ole enää lainkaa, kävin tänää kaikki jarru cleenerillä läpi ja suuttimet neki vetäsin jarru cleenerillä kaikki läpi suoraan sanoin "pesin" koko kone huone tilan jarru cleenerillä ja ilman tulosta.
                          Nykyiset.
                          Harraste:
                          BMW E30 325i -88 700Hv
                          Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                          Ex.
                          Volkswagen Golf 1.8 -9
                          2
                          Volkswagen Vento 1.8 -92
                          BMW E36 316i -92
                          BMW E36 320i -91

                          BMW E36 320 -92
                          BMW E36 318is M-Sport -95
                          BMW E36 323i -99
                          BMW E90 330D -07 M-Sport
                          BMW E36 325i -92 "M3"

                          Comment

                          • fRONik-_-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2010
                            • 684
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by Nifa View Post
                            No, jos HC on korkea tyhjäkäynnillä, niin eikös silloin yleensä palotapahtuma ole syystä tai toisesta pahasti pielessä, jos kerran palamatonta hiilivetyä menee lävitse. Tai sitten seokset on päin prinkkalaa. Tosin päästömittauksissa noi alkupään E36:en putkistot saa olla hehkuvan kuumia ennenku siel alkaa, paskan putkistosuunnittelun takia, oleen kaikki kohdillaan.

                            Minkäs malliset ja merkkiset ne sun tän hetken tulpat on? Koska noihinhan tais sopia oikeesti vaan tyyllin tasan yhden malliset ja NKG:n tulpat. (Itellä ainakin Boschin "vastaavista" huonoja kokemuksia). Sitten jos puolissa ei oikeasti ole hiushalkeamia siel alapuolella, mites, kuinka pahoissa öljyissä tulpanreijät olivat uineet? Koska se puolan kuminen hattukin voi ilmeisesti ottaa itseensä.

                            Mutta täytyy myöntää että kyl toi jotenkin silti enemmin haiskahtaa imuilma vuodolta, jos kerran meinaa kytkimen painamisella sammahtaa.

                            Tulpat on NGK (motonet) merkkiset ajettu koht 9tuhatta niillä ja niistä 8tuhatta kilsaa uineet öljyssä, öljyä oli aika paljon tulpan reijis, puolissa ei ole Oikeesti halkeamaa ja ne kumiset hatut oli täydes kunnos tai ei ainakaa puuttunu palasta yms halkeamaa. enään ei ole oikeastaan mitään muuta vikaa että kun auto käy tyhjäkäynnillä jonkun aikaa niin alkaa aaltoilee kierrokset ihan vähäsen ettei ees viisari liiku mittarissa mutta kuulee ihan selvästi vaikka konepelti olis kiinni, kävin tänää koko koneen läpi jarru cleenerillä ei ole imuvuotoa!
                            Nykyiset.
                            Harraste:
                            BMW E30 325i -88 700Hv
                            Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                            Ex.
                            Volkswagen Golf 1.8 -9
                            2
                            Volkswagen Vento 1.8 -92
                            BMW E36 316i -92
                            BMW E36 320i -91

                            BMW E36 320 -92
                            BMW E36 318is M-Sport -95
                            BMW E36 323i -99
                            BMW E90 330D -07 M-Sport
                            BMW E36 325i -92 "M3"

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #29
                              Originally posted by fRONik-_- View Post
                              Imuvuotoa ei ole enää lainkaa, kävin tänää kaikki jarru cleenerillä läpi ja suuttimet neki vetäsin jarru cleenerillä kaikki läpi suoraan sanoin "pesin" koko kone huone tilan jarru cleenerillä ja ilman tulosta.
                              Suuttimet kouraan sieltä koneesta ja testeriin..Noissa ei paljon jarrukliinerit auta.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • fRONik-_-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2010
                                • 684
                                • Helsinki

                                #30
                                Viat

                                Elikkäs Vikana on enään se että kun auto seisoo jonkun aikaa tyhjäkäynnillä niin kone rupee humppamaan/kierrokset aaltoilee mutta aaltoilee niin vähän että ei edes mittarista huomaa viisari pysyy ihan kohdillaan, kaikki letkut käyty läpi ja kaikki vaihettu uusiin ja tänään kävin ihan piruttas koko kone huone tilan jarru cleenerillä läpi eikä mitään tulosta. sitte toinen vika on että bensakulutus on aika iso kaupungissa menee näin talvisin se 15L 100km ja isolla tiellä ku ajaa niin kulutus mittari näyttää koko ajan jotain 9-12L mutta jos tulee pieniki ylämäki ja joutuu lisämään kaasua niin kulutusmittari näyttää sen jälkee sen 14-16L

                                Päästöt kirjotan huomenna tänne tai otan kuvan.
                                Nykyiset.
                                Harraste:
                                BMW E30 325i -88 700Hv
                                Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                                Ex.
                                Volkswagen Golf 1.8 -9
                                2
                                Volkswagen Vento 1.8 -92
                                BMW E36 316i -92
                                BMW E36 320i -91

                                BMW E36 320 -92
                                BMW E36 318is M-Sport -95
                                BMW E36 323i -99
                                BMW E90 330D -07 M-Sport
                                BMW E36 325i -92 "M3"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎