Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i -92 muutama ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^slayer^
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 244
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by bimmer76 View Post
    jos kampitunnistin on sökö,EI TUU KIPINÄÄ,EIKÄ VIRTAA PUMPULLE/EI OHJAA RELETTÄ
    ITELLÄ OLI SAMA E36 325-92.LAITOIN UUDEN,NIIN HETI KÄYNTIIN!!!
    meneekö tuo sitten ihan noin vain? Kun ekalla sivulla kerroin että auto ensin sammuili ja nyki ja sitten käynnistä sammui ja ei enää käynnistynyt. Onko oikeanlaiset oireet?

    Comment

    • bimmer76
      Newbiemmer
      • May 2010
      • 16
      • kuusamo

      #17
      bimmer76

      Originally posted by ^slayer^ View Post
      meneekö tuo sitten ihan noin vain? Kun ekalla sivulla kerroin että auto ensin sammuili ja nyki ja sitten käynnistä sammui ja ei enää käynnistynyt. Onko oikeanlaiset oireet?
      itellä ainakin.ota liitin irti imusarjan alta ja mittaa vastus.
      Jos ei anna mitään lukemia,niin sökö!!

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #18
        Voi tosiaan olla kampuran tunnistin.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • ^slayer^
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 244
          • Kokkola

          #19
          Originally posted by bimmer76 View Post
          itellä ainakin.ota liitin irti imusarjan alta ja mittaa vastus.
          Jos ei anna mitään lukemia,niin sökö!!
          voisiko vielä tämän prosedyyrin selventää ihan kädestä pitäen. Joku muukin voi olla yhtä ulalla asiasta. Millaisia lukemia pitäisi löytyä ja mitä sanoo jos rikki?

          Edit. Sehän tulikin jo että jos ei anna mitään niin särki.

          Comment

          • bimmer76
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 16
            • kuusamo

            #20
            bimmer76

            Originally posted by ^slayer^ View Post
            voisiko vielä tämän prosedyyrin selventää ihan kädestä pitäen. Joku muukin voi olla yhtä ulalla asiasta. Millaisia lukemia pitäisi löytyä ja mitä sanoo jos rikki?

            Edit. Sehän tulikin jo että jos ei anna mitään niin särki.
            ihan mielenkiinnosta,oliko tunnistin rikki?mulla oli samat oireet ja vika lähti uudella tunnistimella!

            Comment

            • ^slayer^
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 244
              • Kokkola

              #21
              Originally posted by bimmer76 View Post
              ihan mielenkiinnosta,oliko tunnistin rikki?mulla oli samat oireet ja vika lähti uudella tunnistimella!
              siis vielä en ole mitannut. Vasta tänään kävin hakemassa mittarin ja huomenna testaan. Ilmoitan miten kävi. Viittasin editoinnilla siis vain edelliseen postaukseen, että luin hätäisesti, että se tuli jo viestissä ilmi että jos ei anna mitään arvoja niin on rikki.

              Comment

              • Sandelin
                Bimmer Rookie
                • Dec 2007
                • 47
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by ^slayer^ View Post
                Ongelma nro 2.
                Vasemmalta takaa kuuluu pienissä ja isommissa töyssyissä kuin hakkaisi vasaralla pohjaan? Iskari? Joku muu, mikä?
                Saattaisi olla takatukivarren etummainen pusla korkannut. Pitää kuvailemaasi mökää. Vaihdatin omaani juuri tällä viikolla kyseiset puslat taakse molemmille puolille, puslilla hintaa 16€/kpl ja tarve 1kpl per puoli.

                Comment

                • ^slayer^
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 244
                  • Kokkola

                  #23
                  Originally posted by Sandelin View Post
                  Saattaisi olla takatukivarren etummainen pusla korkannut. Pitää kuvailemaasi mökää. Vaihdatin omaani juuri tällä viikolla kyseiset puslat taakse molemmille puolille, puslilla hintaa 16€/kpl ja tarve 1kpl per puoli.
                  marmorilta vai mistä hommasit puslat?

                  Comment

                  • Sandelin
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2007
                    • 47
                    • Tuusula

                    #24
                    Firma joka teki asennustyön, hommasi myös puslat. Satavarma en ole, mutta epäilen vahvasti että hakevat osat marmorilta (Autosalpa).

                    Comment

                    • Nifa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 292
                      • Kymenlaakso™

                      #25
                      Originally posted by ^slayer^ View Post

                      Eli ruokatunnille lähtiessäni auto ensin käynnistyi ihan normaalisti, mutta sammui hetken päästä. Kun starttasin uudestaan ja lähdin ajamaan niin auto nykäisi muutaman metrin ajon jälkeen kunnes toimi normaalisti.
                      Söin ja lähdin takaisin. Menin autolle ja starttasin ja poltin tupakan. Auto sammui tässä ajassa ja ei enää käynnistynyt. Kuin olisi sammuttanut auton. En tiedä kuuluuko bensapumpusta kuulua joka kerta kun virrat laittaa päälle niin kuulua ääni? Nyt viimeksi ei kuulunut, joten siinä syy? Itse pumppu vai sen toimintaan liittyvä juttu?
                      .
                      Itte omasta kokemuksesta noiden alkupään E36 kanssa: Tarkista pumpulle menevät liittimet siinä heti takapenkin alla (Ihan siitä pumpun muovikannesta). Itellä oli aikanaan korroosion seurauksena ollu huonolla kontaktilla -> kipinät poltti karrelle lopunkin yhdistämisen
                      "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                      Comment

                      • ^slayer^
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 244
                        • Kokkola

                        #26
                        Originally posted by Nifa View Post
                        Itte omasta kokemuksesta noiden alkupään E36 kanssa: Tarkista pumpulle menevät liittimet siinä heti takapenkin alla (Ihan siitä pumpun muovikannesta). Itellä oli aikanaan korroosion seurauksena ollu huonolla kontaktilla -> kipinät poltti karrelle lopunkin yhdistämisen
                        kyllä liitännät on katsottu. Ihan oli asiallisen näköinen.

                        Eilen vasta sain auton sisälle ja siinä katselin ja etsiskelin anturin liitintä, mutta sitä löytämättä. Auttakaa sokeaa/avutonta. Imusarjan alla pitäs olla? Tai läheisyydessä?

                        Comment

                        • Nifa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 292
                          • Kymenlaakso™

                          #27
                          Originally posted by ^slayer^ View Post
                          kyllä liitännät on katsottu. Ihan oli asiallisen näköinen.

                          Eilen vasta sain auton sisälle ja siinä katselin ja etsiskelin anturin liitintä, mutta sitä löytämättä. Auttakaa sokeaa/avutonta. Imusarjan alla pitäs olla? Tai läheisyydessä?
                          Imusarjan alapuolella, koneen etuosassa. Laturin tuulitunnelin kun ottaa irti niin pienikäsinen mies pääsee kopeloimaan. Samassa kiskossa on muistaakseni kiinni myös nokan asentoanturin piuha. Johtoa seuraamalla löytää myös perille.

                          Anturi kuvassa alhaalla:
                          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                          Comment

                          • ^slayer^
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 244
                            • Kokkola

                            #28
                            Originally posted by Nifa View Post
                            Imusarjan alapuolella, koneen etuosassa. Laturin tuulitunnelin kun ottaa irti niin pienikäsinen mies pääsee kopeloimaan. Samassa kiskossa on muistaakseni kiinni myös nokan asentoanturin piuha. Johtoa seuraamalla löytää myös perille.

                            Anturi kuvassa alhaalla:
                            http://www.101projects.com/BMW/Proje...mages/Pic1.jpg
                            just kattelin samaa kuvaa. pitääpä mennä takaisin talliin ja koittaa löytää se piuhan pää.

                            Originally posted by Nifa View Post
                            ...niin pienikäsinen mies pääsee kopeloimaan...
                            ei oo nimittäi meikäläinen valitettavasti tästä ominaisuudesta tunnettu. tuppaa nimittäi ottaa kuupaa nämä nakkisormet kerta tuossa moottoritilassa ei liiaksi ole sitä tilaa.

                            Edit. Ja kun aiheeseen päästiin niin tämä ominaisuus nähtävästi vaivaa tässäkin asiassa. itse en kyllä sitä liitintä saa irti suurinpiirtein irroittamatta imusarjaa. sieltä löyty kolme vähän samanlaista liitintä. kaksi jotka menee kanteen ja yksi joka on suunnattu keulaan päin. oonko nyt ihan hakoteillä?

                            Edit2. Taitaa nuo jotka kanteen menee, niin olla lämpötila-antureiden liittimet? ainakin realoemin mukaan. Eli onko nyt siis tämä joka on noista katsottuna enemmän oikealla oleva liitin nyt se mitä etsin?
                            Last edited by ^slayer^; 24-01-2011, 17:51.

                            Comment

                            • ^slayer^
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 244
                              • Kokkola

                              #29
                              purin ylimääräisiä pois tieltä ja siellähän on liitin poikineen. tässä vaiheessa nostan kädet ylös. noista kun rupeen arpomaan mikä on oikea, niin saan varmaan polttoainemittarin toimimaan rundarin virkaa.

                              osaako nyt joku sanoa missä se on tarkalleen kampuran anturin liitin?

                              Comment

                              • antti79
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 2499
                                • Littoinen

                                #30
                                Originally posted by ^slayer^ View Post
                                purin ylimääräisiä pois tieltä ja siellähän on liitin poikineen. tässä vaiheessa nostan kädet ylös. noista kun rupeen arpomaan mikä on oikea, niin saan varmaan polttoainemittarin toimimaan rundarin virkaa.

                                osaako nyt joku sanoa missä se on tarkalleen kampuran anturin liitin?
                                No etkös voi seurata siltä anturilta lähtevää kaapelia? Kyllä se liitin jossain vaiheessa vastaan tulee. Anturin ilmeisesti siis olet jo löytänyt? Jos et niin katso muutama vastaus takaperin olevaa kuvaa...
                                sigpic
                                Originally Posted by jari kihlman
                                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎