osaako kukaan kertoa et mistä johtuis kun tuo 316 rupee röpöttämään korkeilla kierroksilla eikä meinaa nostaa sen jälkeen kierroksia :roll: :?:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BmW 316 "e36" röpötys
Collapse
X
-
Entisenä bemarin omistajana voisin sanoa että nokka-akseli on kulunut.
Yleinen syy noissa räpättimissä :(
Tai voihan se olla sytkäpuolellakin, eli ne perusasiat kuntoon. Tulpat, johdot. Suodattimet luonnollisesti.
Pahoin vaan aina pelkään kun 316-bemuun tulee tuo "röpöttää ylhäällä" että kyse on nokasta.
Comment
-
-
....
mulla on ilmeisesti sama vika... 316i/e30..
kiihtyy muuten hyvin mutta pitää vaihtaa isompaa jo 4000 pintaan muuten auto röpöttää ja puutuu.... ei suostu menee rikalle asti....paitsi kylmänä
mulla ei kone ees nakuta... ja kaiken oon vaihtanu.... yks tuttu puhu et voi olla lambdassa vika....
Comment
-
-
Onkohan mullakin sitten nokka kulunut. auto on e36 316 -93. tyhjäkäynti rupesi yhtäkkiä "potkimaan" mutta seilausta ei tuntuisi olevan. röpöttää putken päästä ja käy kylmänä kun mikäkin kasikone.. kierroksia ottaa normaalisti rajottimelle asti mutta kun kiihdyttää rajottimelle tuntee pientä "nykimistä" välillä. kosteilla keleillä käynti on huomattavasti epätasaisempaa. ilmanputsari on uusi ja tulpat vaihdoin juuri, entiset oli ihan mustat..
Comment
-
-
M40
Mikähän näissä moteissa on kun saattaa alkaa röpöttää 3500-4000-5000 rpm jolloin tukehtuu aivan täysin sitten muutama sekuntti ja taas mennään. Kaikki perusasit katottu läpi , ei nokassakaan suurempia kulumia, eikä naputa. Ainoastaan ruiskut + paineensäädin tarkastamatta. Liekkö siellä sitten vikaa?
Aivan kuin ei saisi soppaa tarpeeksi veto päällä, sillä lumella jaksaa kiertää pyörän lyödessä tyhjää. P-ainepumppu on pari kk vanha, tuntuisi ettei siinäkään vikaa. Röpötys pahentunut syksystä koko ajan, nyt täytyy jo varautua kiihdytettäessä siihen että meno loppuu muutamaksi sekunniksi. Sähköjä ja kaikkia mahdollista on rapattu ja kateltu kaikki letkut tarkistettu ja joitain uusittu. Eikä näin näistä alkupään e36 saa koodejakaan ulos.
Vaikea paikallistaa vikaa, alkaa ideat loppumaan. Releitä sun muita anturoita kallista ruveta vaihteleen kun ei tiedä onko niissä vikaa.
Eikö tätä ole kukaan ratkaissut? Foorumilla muutamilla ainakin samanlaisia ongelmia.
Comment
-
-
M40
Onko mahdollista että venttiilikoneiston kuluminen aiheuttaa tämän röpötyksen yläkierroksilla? Moottori kuitenkin kiertää rajoittimelle saakka 6200rpm, mutta ne viimeisetkin tehot katoavat viimeistään siinä 5000rpm jälkeen. Tyhjäkäynnilllä tai kierroksilla ei kuulu minkaanlaisia häiriöääniä mistään. Veto on täysin kadoksissa 4000rpm jälkeen.
Matalilla kierroksilla kaasun lisäys tulee hieman viiveellä ja aivastaa imupuolelle kun kaasuttaa ripeästi . Mikähän lie näissä...
Comment
-
-
M40
Pumpulla riittää paine ja tuotto. Tehty havainto että alkaa röpöttää vasta kun "ryyppy" menee pois päältä. Lämmettyään kun ryyppy menee pois alkaa tyhjäkäynnillä tuputtaa tups tups tups epäsäännöllisesti putken. Sytytysosat tuliterät.
Lämmöt sinisen ylärajalla ottaa kierroksiakin ilman ongelmia, siitä kun lämpö nousee myös veto katoaa. 2000rpm ajettaessa katkoo koko moottorin käynti välillä . Myös releet pumpulle ja tietokoneelle vaihdettu.
Comment
-
Comment