Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 (325) kuoli parkkipaikalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pretoriaani
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 3842
    • Hyvinkää, Finland

    #16
    Originally posted by ojmichael View Post
    Tekipä oma auto nyt saman tempun! Toissapäivänä siirsin autoa viitisen metriä ja kaikki toimi hyvin. Eilen muija koitti käydä sillä jossain, mutta ei kuulemma startannut. Luulin, että akku vetänyt tyhjiin jostain syystä, mutta kävin itse nyt aamulla kokeilemassa ja hyvinhän se starttaa, ei vaan käynnisty!


    Tässä on ollut ongelmaa ilmeisesti tuon ajoneston kanssa jo pari vuotta, kun hätävilkut menee päälle startatessa, mutta eikös ajonesto estä koko startin jos se menee päälle?
    Jos on siirretty viitisen metriä, niin on voinut venttiilit liimautua kiinni. Vaatii melko pitkän sahauksen lähteäkseen käyntiin ja käyntiinlähtökin on tyyliin pytty kerrallaan.

    Jälkiasennetut ajonestot on niin henkimaailman hommia, ettei niistä oikeen pääse selville.
    I don't lose sleep over the opinion of sheep.

    Comment

    • ojmichael
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 116
      • Tampere

      #17
      Kyllä tuota nyt on sahailtu melkoisesti, mutta ei. Enpä ole koskaan kuullut mistään venttiilien liimautumisesta, miten tuo käytännössä tapahtuu?

      Pumpun sulakkeen tarkastin ja releenkin purin, mutta näyttäisi olevan kunnossa. Perhana, kun auto on katuparkissa, eikä ole edes yleismittaria jotta näkisi tuleeko pumpulle virtaa laisinkaan. Jotenkin ei jaksaisi uskoa että pumppu leipoisi itsensä jumiin jo parissa vuodessa, mutta omalla tuurilla kaikkihan on mahdollista..

      Comment

      • pimmeri19
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 46
        • Nokia

        #18
        Talvella kans hajos oma pumppu 328i -97 ajoin parkkiin ja kävin kaupassa ja käynnistin auton normaalisti ja piti liikkeelle lähteä ja siihen se sit sammu eikä enää lähteny vaikka kuinka koitti,eikä mitään varotellu, tuli sit 600e paukku.
        eikä kuulemma vikakoodit sano mitään bensapumpusta ei ole kait antureita siellä vielä tossa vuosimallissa
        Last edited by pimmeri19; 07-05-2012, 07:54.

        Comment

        • Arde92
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 1328
          • Lohtaja/keski-pohjanmaa

          #19
          Originally posted by ojmichael View Post
          Kyllä tuota nyt on sahailtu melkoisesti, mutta ei. Enpä ole koskaan kuullut mistään venttiilien liimautumisesta, miten tuo käytännössä tapahtuu?

          Pumpun sulakkeen tarkastin ja releenkin purin, mutta näyttäisi olevan kunnossa. Perhana, kun auto on katuparkissa, eikä ole edes yleismittaria jotta näkisi tuleeko pumpulle virtaa laisinkaan. Jotenkin ei jaksaisi uskoa että pumppu leipoisi itsensä jumiin jo parissa vuodessa, mutta omalla tuurilla kaikkihan on mahdollista..


          itselläkin kerran liimautu kiinni. kaasupohjassa starttausta vain niin sillä tokenee!
          E39 M5 Titansilber<------
          F11 530D Spacegray
          E36 323i M-sport Med Hölsteri
          Ex :E61 525D Lci Carboni
          Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
          Ex :E61 530XD Monacoblau<------
          Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
          Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

          Comment

          • ojmichael
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 116
            • Tampere

            #20
            Ei jumalauta! Se lähti kuin lähtikin tuolla kaasupohjaan starttirenkuttelulla! Kaikkee sitä näkeekin tän auton kanssa Kiitti hemmetisti vinkistä, ei ois ikinä tullut mieleenkään tuollainen Uskalsin ajaa jopa 20km lenkin kun pumppukin niin iloisesti piti sähköistä surinaansa. Olen tosin aina ollut siinä uskossa, että se lähtee päälle kun virrat laittaa päälle, mutta kun samalla tuon yleismittarin hain niin eipä näin ollutkaan.

            Kertoisko joku vielä tyhmällä, että mikä tuo tuommoinen venttiilien jumitus -ilmiö on, kun autoa siirtää vain vähäsen? En oo ikinä kuullut enkä nähnyt moista.

            No, säästyipä tässä muutama euro, lähtisköhän nuo muutkin viat kun antaa vaan kaasua riittävästi

            Comment

            • ferret
              BTCF Member
              • Mar 2011
              • 65
              • EpSooo-siti!

              #21
              Originally posted by Lanttu View Post
              99-prosenttisella varmuudella polttoainepumppu on tullut tiensä päähän, noilla ajokilometrimäärillä alkaa olemaan enemmän kuin todennäköistä. Itsellä E36 320i:stä sippasi myös melkoisen yhtäkkiä ja tuli arvailtua kampiakselin asentotunnistinta mutta osien uusiminen aloitettiin polttoainepumpusta (KL-varaosista alkuperäinen pumppu reilun satkun siihen aikaan) ja johan pelitti ja pelittää edelleen, 5 vuoden jälkeen...
              itselläni muuten hajosi myös kyseinen osa muutama kk takaperin. Tosin kesken ajon Mutta oireena oli se, että ajaessani yhtäkkiä rupesi "pomppimaan" eteenpäin kun mikäkin kenguru jokainen tietää tunteen kun istuu uuden kuskin kyydissä joka ei osaa käyttää vielä kytkintä. Tämän jälkeen auto sammui ja kun yritti startata juuri "hörähteli" käyntiin, mutta sammui samantien. Ja bensapumpun vaihdolla korjaantui.

              Ja niin tuli tuossa vielä sekin mieleen, että ei antanut ainakaan minun autoni mitään vikakoodia huollossa. Joka varmaankin oli se syy jonka takia sain kaksi kertaa huoltoon viedä ennenkuin vika löytyi.
              Last edited by ferret; 07-05-2012, 09:28.
              E70 4,8i
              Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

              Comment

              • ojmichael
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 116
                • Tampere

                #22
                Originally posted by ferret View Post
                itselläni muuten hajosi myös kyseinen osa muutama kk takaperin. Tosin kesken ajon Mutta oireena oli se, että ajaessani yhtäkkiä rupesi "pomppimaan" eteenpäin kun mikäkin kenguru jokainen tietää tunteen kun istuu uuden kuskin kyydissä joka ei osaa käyttää vielä kytkintä. Tämän jälkeen auto sammui ja kun yritti startata juuri "hörähteli" käyntiin, mutta sammui samantien. Ja bensapumpun vaihdolla korjaantui.
                Jep, tätä teki itselläkin kun bensapumppu hajosi. Joka siis vaihdettiin.

                Tällä kertaa vika ei ollutkaan (onneksi) tässä.

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  #23
                  Originally posted by ojmichael View Post
                  Enpä ole koskaan kuullut mistään venttiilien liimautumisesta, miten tuo käytännössä tapahtuu?
                  Serchiin kun laittaa "venttiilien liimautuminen" niin löytyy aika paljon juttua. Hyvä että tuli kuntoon, itselläni on aina tapana käyttää hetken aikaa mottoria ennenkuin sammuttaa jos joutuu vain muutaman metrin siirtämään.

                  EDIT: esim täällä keskustelua asiasta -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=121735
                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎