Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i käy rikkaalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antteri
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 222
    • Tampere

    #16
    Jos imuvuoto niin eikö kone käy mieluummin laihalla kuin rikkaalla? Imuvuotoja ei pitäisi olla muualla ellei sitten separaattori vuoda aavistuksen. Imusarjan tiivisteet on vaihdettu, venttiilikopan tiiviste on vaihdettu, separaattorin letkut/putket on tutkittu, haitariletku on OK, kaasuläpän jne tiivisteet on vaihdettu ja haitariletkulta ICV:lle menevä letkukin on tarkistettu.

    Imuilman lämpöanturin kiinnitys imusarjaan tosin tuntui aika väljältä, että voisikohan sieltä o-renkaan välistä imeä miten paljon ilmaa? Pakoputken läppäkin vaikuttaisi toimivan eli tuskin sieltäkään tulee imuvuotoa...

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Onko alkuperäiset suodatinhärvelit paikallaan?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • antteri
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 222
        • Tampere

        #18
        On, ihan vakiolla mennään

        Comment

        • antteri
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 222
          • Tampere

          #19
          Osaako joku mikä on tuo alla olevassa kuvassa näkyvä "disturbance air valve" eli numero 7 ja mikä ihmeen tarkoitus sillä on? Tuo venttiilihän on manuaalinen ja jousella ja siitä painamalla imee ilmaa suoraan imusarjaan eli tekee imuvuodon.. ei ymmärrä. Tuo on vielä joku ominaisuus joka on ilmeisesti vain saksan malleissa.


          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Originally posted by antteri View Post
            Osaako joku mikä on tuo alla olevassa kuvassa näkyvä "disturbance air valve" eli numero 7 ja mikä ihmeen tarkoitus sillä on? Tuo venttiilihän on manuaalinen ja jousella ja siitä painamalla imee ilmaa suoraan imusarjaan eli tekee imuvuodon.. ei ymmärrä. Tuo on vielä joku ominaisuus joka on ilmeisesti vain saksan malleissa.

            Sillä saadaan tehtyä hallittu imuvuoto ja testattua että lambdakorjaus toimii.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • antteri
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 222
              • Tampere

              #21
              Joo kiitti nopeasta vastauksesta löysinkin juuri saman itse googlettamalla kaikkea ne keksiikin täytys varmaan ottaa pois koko härpäke.

              Asiasta toiseen: Onko näissä M52B28 koneellisissa miten yleisiä sähköviat eli tarkoitan huonoista kontakteista / maadoituksista johtuvia vikoja? Lueskelin bentley manuaalia ja sieltä pisti silmään, että huonot maadoitukset olisi ihan "major" -tason syitä käynti/kulkuongelmiin.

              Niin ja lisäkysymyksenä: mistähän voisi johtua ettei mulla toimi eikä ole koskaan toiminutkaan tuo "check engine" varoitusvalo vaikka vikakoodeja olisikin? Polttimo on kyllä OK eli kyllä se syttyy hetkeksi kun virrat laittaa avaimesta päälle, mutta ei ole koskaan syttynyt vian takia.
              Last edited by antteri; 16-03-2011, 23:53.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by antteri View Post
                Joo kiitti nopeasta vastauksesta löysinkin juuri saman itse googlettamalla kaikkea ne keksiikin täytys varmaan ottaa pois koko härpäke.

                Asiasta toiseen: Onko näissä M52B28 koneellisissa miten yleisiä sähköviat eli tarkoitan huonoista kontakteista / maadoituksista johtuvia vikoja? Lueskelin bentley manuaalia ja sieltä pisti silmään, että huonot maadoitukset olisi ihan "major" -tason syitä käynti/kulkuongelmiin.

                Niin ja lisäkysymyksenä: mistähän voisi johtua ettei mulla toimi eikä ole koskaan toiminutkaan tuo "check engine" varoitusvalo vaikka vikakoodeja olisikin? Polttimo on kyllä OK eli kyllä se syttyy hetkeksi kun virrat laittaa avaimesta päälle, mutta ei ole koskaan syttynyt vian takia.
                Aika harvoin kontakti tai johtosarjavikoja.
                Yleisin "johtosarjavika" tuntuu olevan nokan anturin johdossa missä murenee eristeet käsiin mutta se on itse anturissa eikä auton johtosarjassa ongelmana.

                Check engine valokaan ei taida oikein mistään syttyä näistä pre-obd vehkeistä. Eli ihan normaalia.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by antteri View Post
                  Jos imuvuoto niin eikö kone käy mieluummin laihalla kuin rikkaalla? Imuvuotoja ei pitäisi olla muualla ellei sitten separaattori vuoda aavistuksen. Imusarjan tiivisteet on vaihdettu, venttiilikopan tiiviste on vaihdettu, separaattorin letkut/putket on tutkittu, haitariletku on OK, kaasuläpän jne tiivisteet on vaihdettu ja haitariletkulta ICV:lle menevä letkukin on tarkistettu.

                  Imuilman lämpöanturin kiinnitys imusarjaan tosin tuntui aika väljältä, että voisikohan sieltä o-renkaan välistä imeä miten paljon ilmaa? Pakoputken läppäkin vaikuttaisi toimivan eli tuskin sieltäkään tulee imuvuotoa...
                  Ensinnäkin, mistä tiedät/päättelet että käy rikkaalla?

                  Comment

                  • antteri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 222
                    • Tampere

                    #24
                    Siitä vain, että tulpat oli kovin nokiset. Bensankulutus on ehkä myös aavistukset koholla, mutta sehän voi olla laihalla ollessakin.

                    Miten muuten onnistuu helpoiten bensanpaineiden mittaus? Millainen mittari pitää olla ja millaisella liittimellä ja mihin se kytketään?

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #25
                      Originally posted by antteri View Post
                      Siitä vain, että tulpat oli kovin nokiset. Bensankulutus on ehkä myös aavistukset koholla, mutta sehän voi olla laihalla ollessakin.

                      Miten muuten onnistuu helpoiten bensanpaineiden mittaus? Millainen mittari pitää olla ja millaisella liittimellä ja mihin se kytketään?
                      Mikäli koneesi ei ole 95-96 välimallia vaan 96-> muovisella venakopalla pitäisi bensakiskosta löytyä valmis liitin painemittaria varten.
                      EDIT: Näkyykin olevan sigussa että -97. Ei ole muuten mitään C mallimerkintää e36:ssa coupesta vaan vasta e46:ssa.

                      Last edited by Supa; 17-03-2011, 00:17.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • antteri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 222
                        • Tampere

                        #26
                        Eli onko se toi liitin bensankiskon etupäässä jossa mutteri paikoillaan? Täytyypä tutkailla huomenna. Millasilla mittareilla noita paineita yleensä mitataan? Onko siihen ihan vartavasten joku oma bensanpainemittari vaiko kenties ilmanpainemittarilla?

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #27
                          Originally posted by antteri View Post
                          Eli onko se toi liitin bensankiskon etupäässä jossa mutteri paikoillaan? Täytyypä tutkailla huomenna. Millasilla mittareilla noita paineita yleensä mitataan? Onko siihen ihan vartavasten joku oma bensanpainemittari vaiko kenties ilmanpainemittarilla?
                          Polttoainepainemittarilla. Voin suositella suosiolla tuota bilteman sarjaa.
                          Hintaansa nähden erittäin laadukas ja löytyy suoraan sovite tuohonkin liittimeen.
                          Liitin tossa kiskon päässä siis käytännössä sama kuin auton renkaan venttiilissä.

                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by antteri View Post
                            Siitä vain, että tulpat oli kovin nokiset. Bensankulutus on ehkä myös aavistukset koholla, mutta sehän voi olla laihalla ollessakin.

                            Miten muuten onnistuu helpoiten bensanpaineiden mittaus? Millainen mittari pitää olla ja millaisella liittimellä ja mihin se kytketään?
                            Ne ovat nokiset myös ilmaylimäärällä koska palamistapahtuma ei ole täydellinen.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Ja itse ongelmaan, kannattaa varmaan selvitellä miksei lambdakorjaus lähde päälle.
                              Ainakin se vaatii hieman lämmittelyä ja voi olla että anturit eivät lämpene enään (vanhuuttaan) tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Koita pyörittää hetken reilummalla tyhjäkäynnillä ja katso rupeeko korjausarvot elämään.
                              Myös siellä inpan digitaaliarvoissa on jossain kohta mistä selviää onko lambdaohjaus päällä jne

                              Edit: Oon kyllä törmännyt yhteen tapaukseen tässä siemenssin purkissa missä lambdakorjaus ei lähteny jostain syystä tyhjäkäynnillä ollenkaan päälle, toisella boksilla toimi heti.
                              Että voi olla myös softavikaa ilmeisesti, tosin luulisi olevan jo -97 autossa kunnossa jos on ollut bugia.
                              Edit2: Myös lambdojen lämmityspiiri kannattaa mitata että toimii varmasti.
                              Last edited by Supa; 17-03-2011, 00:33.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • antteri
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2008
                                • 222
                                • Tampere

                                #30
                                Kyllä lambdakorjaus toimii ja myös tyhjäkäynnillä tosin tuntuu, että kestää suht. kauan ennenkuin lähtee toimimaan. Lambdat on uusittu ~10tkm sitten eli ei pitäisi niissä vikaa olla. INPA:n mukaan lambdojen lämmitys on 100% siihen asti kun alkaa pukkaamaan signaalia ulos jonka jälkeen lämmitys tippuu johonkin 67%:iin.

                                Täytyypä käydä biltemasta huomenna tsekkaamassa toi mittari.

                                Edit: Jaa se olikin noin kallis eipä taida viittiä ihan tätä yhtä mittausta varten investoida.. täytyy selvitellä jos sais jostain lainaan.
                                Last edited by antteri; 17-03-2011, 00:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎